Ik ben hard opzoek naar een gastouder omdat ik ga samenwonen (onverwachts) gewoon een spontane ingeving van ons omdat we er wel overuit zijn dat gesleep met een baby gewoon geen doen is. niet voor haar en niet voor ons. Maar nu had k dus gastouder bedrijf aan de telefoon en kinderdagverblijven enzo en die vinden het allemaal raar dat ik 38 uur werk... Hoeveel werken jullie? is het echt teveel? zou ik een lager contract moeten vragen? Ik vind het wel jammer dat ik mn kindje zo weinig zie maar ik moet toch ook mn rekeningen betalen...? Als ik 32 uur ga werken zit ik zo krap, dat wil ik niet... Edit: uitkering heeft geen zin, ben nog bezig met het behalen van mn diploma. moet alleen nog het aantal stageuren voldoen en dan heb ik in september mn diploma. Stageuren zitten dus ook in die 38 uur...
hmm hier 32 uur niet eens alleen voor het geld.. (wat natuurlijk wel een punt is) maar het meeste werk wat inhoudelijk nog wat verantwoording heeft enzo dat is er gewoon niet in minder dan 32 uur omdat je dan te weinig aanwezig bent om ergens verantwoording voor te dragen.... vind ik ook wel genoeg overigens
overigens.. je kan uit laten rekenen hoeveel je netto krijgt als je 32 uur werkt ik vond het verschil tussen 40 uur en 32 uur qua salaris namelijk maar heel weinig het is niet alsof je dan 1/5e van je salaris mist je betaalt oo minder belastingen voor vanalles en nog wat... dus per saldo valt het verschil wel mee maarja.. dat is je eigen keuze natuurlijk kan me alleen voorstellen dat jij ook liever een dagje thuis bent... (ik zou niet meer zonder willen)
Ja meid, dan wordt het afwegen. Ik werk ook 32 uur, puur omdat we het anders financieel gezien niet redden. Als jij het met 32 uur werken financieel niet redt, dan houdt het op. Aan de andere kant: als je één van die dagen werkt om de kinderopvang te kunnen betalen, is de keuze gauw gemaakt toch?
Je moet zowiezo niet veranderen, omdat 'anderen vinden dat het zo niet hoort' . Je bent 20, dus ik kan me voorstellen dat je geen top uurloon hebt. Dus als het dan nodig is, dan moet je het gewoon doen. Natuurlijk is het jammer omdat je dan minder van je kindje kan genieten, maar als het er niet in zit dan zit het er niet in, klaar. Ik vind het wat krom. Er zijn er ook genoeg, die vinden dat jonge moeders te veel profiteren en niet willen werken en jij werkt juist wel hard en dan is het weer niet goed?! Ik kan me wel voorstellen als je straks je diploma hebt en misschien ook je salaris wat stijgt, dat je dan, wat minder gaat werken, maar tegen zo'n beetje dezelfde inkomsten. Maar puur omdat je dat zelf wil. Om vaker bij je kindje te zijn.
Ik vind eigenlijk dat ze dat niet raar hebben te vinden. Je vraagt ze toch niet om een mening over jouw werkuren maar of ze je kindje kunnen opvangen. Als jij en jouw gezin je prettig voelt bij 38 uur werken, dan moet je dat gewoon doen! Ik vind het niet raar hoor!
ik doe het alleen... ga zometeen wel samenwonen dus dan word het allemaal wat makkelijker maar tot nu toe moest k haar alleen opvoeden en ze is nu 3 maanden en ik krijg nu pas voor t eerst kinderbijslag enzo dat krijg ik deze maand voor t eerst dus ALLES moest van mijn magere salaris komen. verdien zo'n 800 in de maand waarvan 450 naar de huur gaat enz enz dus minder werken lukt echt niet...
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je hebt het toch over de situatie als je straks gaat samenwonen? Ik bedoel het niet om je aan te vallen hoor. Kun je minder gaan werken als je straks samenwoont bedoel ik. Als je dat wil natuurlijk. Als jij 38 uur wil werken moet je je van niemand iets aantrekken.
ik denk dat je zelf al antwoord geeft, minder werken lukt niet.nou en kijk het even aan als je samen woont. je draagt dan samen de kosten en dan kun je misschien wel minder werken ik vind idd ook dat de opvang hier geen mening over mag hebben, ze moeten blij zijn dat je zo op hun gaat vertrouwen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik wil graag minder werken ja. Maar als het niet gaat gaat het niet. Mijn vriend heeft een hoge hypotheek. Maarja hij verdient ook veel meer als mij dus als het gaat ga ik wel minder werken maar ik had daar eigenlijk nog helemaal niet aangedacht tot dat ze het allemaal zo raar vonden aan de telefoon... Ik wil wel graag wat meer bij mn meisje zijn ja dus misschien als het lukt dat ik wat minder kan werken, kan je je vaste contract aan laten passen als je dat wilt? dus van 38 naar 32 uur?
Ik weet niet zeker of de werkgever verplicht is om aan je verzoek te voldoen, maar volgens mij moeten ze hele goede redenen op kunnen geven om het niet goed te keuren. Bij mijn werkgever ging het gelukkig erg makkelijk. Ik ben van 40 naar 32 uur gegaan. En meid, je moet echt doen wat jezelf wil. Wat de ene raar vindt, vindt de ander normaal, en je kunt het niet iedereen naar de zin maken, al zou je het willen.
Wat is er raar aan dat je fulltime werkt? Ik ben zelf bijna 2 jaar gastouder geweest van een baby van 3 maanden, omdat de moeder 38+ werkte. Als het niet anders kan ... en buiten dat, dat gaat een ander niks aan, jullie keus. Je probeert de beste oplossing voor je kind te vinden, dus lijkt mij helemaal niks mis mee!
tja als het niet kan kan het niet he ik zou het eens na laten kijken. en overleggen met je vriend ook maar als het niet kan.. zou ik het me niet laten aanpraten door iemand anders hoor
Ik vind je een topper hoor, zo hard werken om op je eigen benen te kunnen staan! En als dat met 38 uur moet, tjsa... Ik werk 30 uur, maar wil ook niet minder werken. Misschien in de toekomst, maar dat zien we dan wel
Ten eerste, een gastouder of kdv heeft er niks mee te maken hoeveel uur jij werkt. Het is jouw keuze, klaar. Ten tweede, heb je goed nagekeken waar je recht op hebt qua tegemoetkomingen, kortingen etc? Je inkomen is vrij laag en daar zijn vaak wel potjes voor om dat aan te vullen. Zodat je net even iets meer ademruimte hebt. Verder gewoon petje af, er zijn inderdaad zat meiden die zeggen 'doe mij maar een uitkering, lekker makkelijk', terwijl jij studeert en werkt om een goeie toekomst op te bouwen. Mag je trots op zijn hoor!
Ja ik wil geen uitkering ik wil goed voor mn kindje kunnen zorgen en met een uitkering moet je van het minste van het minste leven. plus dat ik geen uitkering KAN krijgen zonder diploma vanaf 2009. is een nieuwe regel is mij verteld dus... voor je 23 moet ej een diploma hebben wil je een uitkering kunnen krijgen... ik krijg in juli mn diploma maar dan nog wil ik geen uitkering.
Ik dacht precies hetzelfde. Heel knap van je. Goede instelling om geen uitkering te willen. Dat hoeft ook niet want je kunt gewoon werken. Je bent zo ook een goed voorbeeld voor je kindje vind ik. En ik vind het niet teveel. Een man werkt toch soms ook wel 40 uur? Waar bemoeien ze zich mee.
Hey meid! Petje af voor jou hoor! Je werkt idd heel hard om goed voor je meisje te kunnen zorgen! Laat je geen schuldgevoel of iets dergelijks aanpraten door het kdv of een gastouder hoor. Zij hebben daar niks over te zeggen! Jij weet hoeveel je nodig hebt om rond te komen. Hoop dat het iets makkelijker wordt als jullie nu gaan samenwonen. Je doet het toch ook maar om jou en je meisje een mooie toekomst te kunnen bieden! Liefs Kirby
ja toch? Ik werkte daarvoor ook 38 uur en als ik voltijd school had dan werkte ik 32 uur bij een bioscoop in de avond. Dat was gewoon omdat ik het leuk vond allemaal, nu werk ik 38 uur omdat ik het nodig heb. hoef gelukkig niet meer naar school. soms op de maandag nog eventjes maar verder niet.