Hoi, Even een vraagje. Ik moet nu nog 8 weken werken voor mijn verlof begint maar zie erg tegen die tijd op. Heb nu nog een weekje vakantie. Ik voel me regelmatig erg moe, heb snel last van harde buiken en last van mijn rug en bekken. Hebben jullie allemaal doorgewerkt tot het verlof begon? Liefs Luna
hee luna, hier hetzelfde ik met nog 6 weken voor mijn verlof. Maar heb dezelfde klachten als jij. Zie er tegenop om morgen (de hele week) te gaan werken met die hitte.!! heb het vandaag en gister echt zwaar gehad. probeer me rustig te houden maar weet me soms geen houding te geven. Mijn buik voelt zwaar en houdt vocht vast loop dus de hele tijd te zweten steunen en kreunen hihi. Tja niks aan te doen maar het valt me best zwaar af en toe. succes deze week. gr.rensje
Ik zou even met je vlos overleggen, als je veel harde buiken en last hebt van je bekken zal zij je misschien inderdaad adviseren om het wat rustiger aan te doen en minder te gaan werken of zelfs helemaal te stoppen. Mijn vlos adviseerde mij de laatste 5 weken 18 uur (3x6) te gaan weken ipv 40 uur (bekkenklachten). Let wel op als je je (gedeeltelijk) ziekmeldt ivm je zwangerschap ben je verplicht 6 weken van te voren op te nemen (en dus geen 4). Sterkte & luister inderdaad naar je lichaam!
Nou hier ook zo iemand. Nog 5 werkweken te gaan, maar zooo moe..veel harde buiken, een schommelende bloeddruk en heel veel bekkenklachten. De gyn zegt er alleen niets van....wat dan?
Wat raar! Mijn vlos kwam er eigenlijk zelf mee toen ik haar vertelde van mijn klachten. Misschien moet je je gyn gewoon direct vragen of het misschien niet beter is minder te gaan werken??? En anders regel je het toch gewoon op je werk met je leidinggevende en/of P&O, je weet zelf het beste hoe je je voelt. Als het niet meer gaat, gaat het het niet. Jouw gezondheid en die van je kindje gaan voor. Je hebt trouwens geen verklaring van je gyn/vlos voor je werk nodig hoor. Sterkte!
I know..maar het voelt wel beter he. Ik moet me ook al verklaren aan de bedrijfsarts en het UWV omdat ik ipv 9 al 6 uur per dag werk nu.
ik ben 4 dagen voordat mijn verlof in zou gaan gestopt met werken (met 36 weken verlof aangevraagd) omdat de baby iets te klein bleek te zijn. had het ook wel een beetje gehad hoorop het werk, wisselende diensten waren echt vermoeiend.
Ik heb zelf wel doorgewerkt tot aan mijn verlof, maar deed het op het laatst allemaal wel een beetje rustiger aan n ging wanneer mogelijk wat eerder naar huis. Maar dit is natuurlijk niet overal mogelijk. Ik denk dat het belangrijk is dat je naar je eigen lichaam luistert. Jouw gezondheid en daarmee die van je kindje staan toch voorop. Als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer en moet je het rustiger aan gaan doen.
hee meiden, bedankt voor de antwoorden. Ik werk sowieso maar 28 uur dus dat valt wel weer mee. Mocht het nu te zwaar worden dan vraag ik inderdaad of ik 3 x 6 uur kan gaan werken i.p.v. 3x8 en 1x4 zoals ik nu doe. thanks voor jullie antwoorden. groetjes luna
Ik ben vanaf 18-05 voor 50% ziek gemeld op mijn werk, werk in de zorg en kon de zware verzorging van de mensen niet meer aan... harde buiken, krampen in mijn buik dus voor mij een teken om te zeggen dat ik minder wilde gaan werken... sindsdien heb ik alleen nog het 2e gedeelte van een dagdienst gewerkt of een korte vroege dienst waarbij er iemand naast werd gezet die dan de mensen verzorgde zodat ik de agenda punten e.d. kon gaan doen... Is me allemaal erg goed bevallen en zo heb ik het gered tot aan mijn verlof, die vrijdag ingaat dus helemaal blij!!! Als je lichaam aangeeft dat het niet meer gaat moet je gewoon met je werkgever gaan praten, er is vast wel een oplossing voor te vinden!!! Succes... Liefs Nelleke
Doorgewerkt tot week 36....maar een mega dip op weer 34...wilde bijna om zetten naar 50% werken...maar met week 35 was de dip over. (volgende keer stop ik met 34 weken...wil er meer van genieten...en nu er al een rond loopt neem ik er gewoon meer tijd voor....waarschijnlijk ook de laatste)
Ik had rond de 30 weken echt een dip en dacht dat ik het NOOIT vol zou houden. Uiteindelijk ging het toch beter en heb tot 36 weken kunnen werken.
Ik ben nu zo'n beetje 31 weken, ga met 34 met verlof. Maar met dit weer is het wel echt zwaar! Ik werk 40 uur pw +2,5 uur reistijd per dag... Morgen gelukkig thuiswerken omdat ik naar de vlos moet, maar ik denk eraan om donderdag (dan wordt het 30 graden) ook thuis te blijven, eventueel ziek. De combinatie hitte en zwanger zijn valt mij zwaar, dan is de hitte toch genoeg reden om me bij voorbaat ziek te melden, of niet?
Hier ook een schommelende hoge bloeddruk en veel harde buiken. De vk zei tegen mij dat ik vooral goed naar me lichaam moet luistern en dat doe ik dus ook. Vooral nu met die hitte lukt het me niet meer om echt veel te doen. En heb me nu dus ook ziekgemeld met nog 5 weken te werken tot aan me verlof.
6 weken voor verlof ben ik minder gaan werken vanwege rugklachten en harde buiken. Ook zat ik er gewoon helemaal doorheen. Werkte 4 dagen van 8 uur. Ben toen 4 dagen van 6 uur gaan werken en dat scheelde toch heel erg. Werkte toen van 9 uur tot half 4 i.p.v. 8 uur tot half 5
Vraagje, als je je ziek meldt wordt dit dan ingehouden op je vakantiedagen? Ik heb namelijk een keer zoiets gehoord, als je binnen 4 of 6 weken voor je verlof zit....
Nee hoor, als je ziek bent mag dat nooit van je eigen dagen afgaan. Wel is het zo dat als je je ziek meldt vanwege je zwangerschap je met 34 weken met verlof moet. Ook als je hebt aangegeven dat je met 35 of 36 weken met verlof wil.
Hoi, Ik zat al heel snel in de ziektewet, en zit nu sinds een week helemaal thuis. Mijn bekken trokken het niet meer (en na een bloeding was het helemaal klaar). Als je twijfelt vraag een consult aan bij een arbo-arts, die kan je goed adviseren. Staan ook vaak aan de kant van de zwangere... Qua vakantiedagen loop je niets mis. Je bouwt gewoon op in de ziektewet (mits je langer dan een half jaar ziek bent, dan krijg je maar van de laatste 6 maanden). Voordeel is zelfs dat je in de ziektewet wel vakantie kunt nemen, maar het kost je geen dagen.
hey ik aan aan 4 maand en een half moeten stoppen in het begin best aangenaam, maar had liever willen doorwerken! helaas ging het niet omwille van me gezondheid (extreem benauwd zijn en daardoor een puffertje moeten gebruiken) waardoor het tillen van mensen niet meer ging ... je moet zelf aanvoelen wat je kan en niet en denken aan je kindje dan doe je uiteindelijk wat goed is he xxx