alleen en zwanger in het buitenland

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by tmccabe, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tmccabe

tmccabe Nieuw lid

Oct 28, 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK woon sinds 2008 in ierland waar ik een goed betaalde baan heb helaas komt deze baan in januari te vervallen.:(

Dat was tot gister mijn grootste zorg een "nieuwe baan vinden"
    maar helaas nu is er iets totaal anders bij gekomen ZWANGER.

Ik zal het even kort uitleggen na 2 maanden in ierland leer ik Andrew kennen een leuke Ier van mijn leeftijd en het klikt meteen na 8 maanden een relatie te hebben gat het mis en loopt de relatie op de klippen dit was een paar weken geleden. Afgelopen weekend is mijn broertje met zijn vriendin langs geweest en hebben we een top weekend gehad ondanks dat ik me zaterdag niet zo lekker voelde. Dit zou ook het weekend moeten zijn dat ik ongesteld zou worden, maar die bleef uit. het zal wel een dagje later zijn dan normaal dacht ik nog gebeurd weleens vaker.

OP maandag 26-10-09 zit ik lekker te lunchen met een vriendin waarmee ik volgende week naar de dominicaanse republiek ga voor een weekje zon(die hebben we namelijk niet zo veel in ierland) en toevallig zegt ze tegen mij "gelukkig ben ik nu ongesteld en niet volgende week " ja zeg ik, ik zit nog steeds te wachten had het al moeten zijn eigenlijk mmmmh.... voor de grap zeggen we tegen elkaar misschien moet ik even een test doen kan ik meteen zien of ik echt van me Ex af ben haha ......

NOu ik ben me nog nooit zo rot geschrokken als toen,:$
    wat nu
    geen baan
    geen vriend
    geen familie hier( in Ierland)

1 ding weet ik ik ga terug naar NL zodra me baan hier afgerond is en dan ??? ik weet het ook nog niet

misschien heeft iemand advies ik weet ook dat ik dit kind wil houden het zal moeilijk zijn maar er ongetwijfeld meer mensen zoals ik.
    gelukkig weet ik dat mijn familie achter me staat ik moest hun wel op de hoogte brengen ook al ben ik nog 6 weken.;)

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Hoewel het misschien uitzichtloos lijkt heb je wel een aantal voordelen. Als je terug naar nederland komt heb je geen huis en zal je dus waarschijnlijk voorrang krijgen. Zorg wel dat je je nu direct inschrijft voor een huurwoning. Geef nu al aan bij de Sociale Dienst dat je je baan kwijt bent en naar Nederland komt en ga kijken wat je aan uitkering krijgt. Je mag tot 5000 euro bezittingen hebben voor een uitkering, hou daar nu al rekening mee. Zit je daar boven zorg dat je wat met dat geld doet anders wordt het straks geweigerd. Zorg dat je heel duidelijk maakt dat je bijv. niet naar je familie kan anders krijg je geen voorrang (of is het de bedoeling dat je daar gaat wonen?). Een uitkering krijg je pas als je hier staat ingeschreven dus voorrang is het allerbelangrijkste.

Als je dat doet valt het toch best mee? Je hebt dan een uitkering en je zal dan moeten solliciteren tot je verlof maar grote kans dat je niet aangenomen wordt. Dan heb je alle tijd je te concentreren op opvang (schrijf je kindje nu al in als je weet waar je wilt gaan wonen!), je zwangerschap, enz.

Als je weet waar je gaat wonen vraag dan hier je verloskundige aan en kraamzorg, niet vergeten!

Het is moeilijk maar zeker niet ondoenlijk. Je moet wel een heeeele hoop regelen.

Belangrijkste is dus dat je weet waar je wilt wonen.

Dat gezegd:

GEFELICITEERD!

Share This Page