De titel zegt het eigenlijk al... aanstaande maandag ga ik weer aan het werk. Tot nu toe heeft m'n dochtertje vrijwel volledig bv gekregen. Ze heeft een heel enkele keer voeding uit de fles gekregen. Soms gekolfde bv, maar ook een keer kv, omdat ik eigenlijk al had willen afbouwen voordat ik weer ging werken. Ze reageerde gewoon goed op de kv. In week 5 tm nu heeft ze dus al een aantal keer goed uit de fles gedronken, maar het probleem is, dat ze dat nu niet meer doet. Ja, alleen bij één bepaalde leidster op het kdv, waar ze op de woensdagen heengaat straks. Tijdens de wendagjes heeft ze de fles bij haar geaccepteerd en dronk ze steeds 60 ml kv. Ik ga straks 4 dagen werken, waarvan ze 1 dag op het kdv is, 2 dagen bij opa's en oma's en 1 dag thuis bij m'n vriend (en haar oudere broertje) Ze weigert de fles bij alle familieleden, dus ik ga niet met een fijn gevoel werken straks. We hebben ook fingerfeeden geprobeerd, maar ze zuigt ook niet op je pink (wil ook geen fopspeen) dus ze slikt de voeding niet door. Het loopt gewoon uit haar mondje. Ook gekolfde melk accepteert ze helaas niet. We hebben alle tips die ik kon vinden online al geprobeerd. Ook heb ik het cb gebeld en telefonisch advies gekregen van iemand van Borstvoeding Natuurlijk. Maar nu weet ik het niet meer. Vanaf welke leeftijd mag je gekolfde melk indikken tot een papje met bijvoorbeeld rijstebloem, zodat we het met een lepeltje kunnen geven? Zou dat misschien een oplossing kunnen zijn?
Hoi, Hoe is het nu? je bent deze week gaan werken? Overleg op het cb of je pap kunt geven. Ik vermoed dat het een kliederboel wordt, omdat moedermelk vaak niet bindt met rijstebloem e.d. (wordt weer vloeibaar) Heb je een beker geprobeerd? In het ergste geval zal je kindje minimaal drinken wanneer jij er niet bent. En dit inhalen wanneer je er wel bent. Ik geef je toch nog wat tips die ik zelf heb opgesteld, mogelijk zit er nog 1 tussen die je niet eerder zag. Wordt het echt een drama, dan kun je misschien overleggen op je werk: ouderschapsverlof zodat je kortere dagen hebt tot je kindje wel andere manier van voeden accepteert is dan een optie. Je kindje wil geen flesje.... 16 tips om je kindje aan te moedigen de fles te accepteren. Veel succes! laat horen als ik je nog kan helpen. Heidi
Hè, heel verhaal getypt en nu is het weg Nog even in het kort: ik werk deze en komende week korter, zodat ik naar mn dochtertje kan om te voeden. Inmiddels heeft ze bij mn schoonmoeder en bij een vd leidsters op het kdv kleine beetjes gedronken Bij mn eigen moeder nog niet. Die heeft haar kleine lepeltjes melk gegeven totdat ik er was voor een echte voeding. Mn dochtertje is opgewekt en alert en komt soms wat vaker in de avond en nacht, maar niet altijd. Het lijkt dus wel ok te gaan. Hopelijk gaat ze defles binnenkort gewoon bij iedereen accepteren! Ik had je lijstje met tips al eens gelezen in iemand anders' antwoord Bedankt!
Fijn dat je het zo kon overbruggen. Kleine stapjes blijven zien is positief, ze zal het heus gaan doen