hoi, ben nog niet zwanger maar heb ff een vraagje: mag je achter je zwangerschapsverlof direct vakantie opnemen. dus bv na die 16 weken verlof nog 3 weken erachteraan plakken aan vakantie-uren zodat je er 19 weken niet bent. groetjes silvana
Zo doe ik het, woon wel in België. Was ook niet abnormaal. mijn zwangerschapsverlof loopt tot eind juni en we nemen altijd verlof in juli. zelden meteen vier weken, maar dit jaar doe ik het wel. Mocht ook meteen van mijn baas.
Jazeker dat kan... in overleg natuurlijk Ik doe dat dit jaar ook...heb verlof eind juni/begin juli en neem mijn vakantie daarna op zodat ik pas in November weer hoeft te beginnen.
Dat zou evt kunnen in overleg, hangt een beetje af van je werkgever. Ik heb het ook gedaan. Nog 2 weken erachter aan geplakt.
In overleg is het zeker mogelijk. Ik kan ook meteen na het zwangerschapsverlof vakantie opnemen. Dus 4 weken langer thuis. Heerlijk!
Hoi Silvana81 en de meiden natuurlijk! Ik ga het dit jaar weer doen bij de tweede! Ik ga 20 maart met verlof ( 4 weken van te voren) en moet dan eigenlijk 15 juli werken. Omdat ik nog zo veel weken heb ( 9 weken) mag ik van mijn werkgever ( topper) 7 weken aan mijn verlof vastplakken...dus ik ga 2 september weer werken! En dat kan ik echt wel goed gebruiken omdat tussen mijn eerste en tweede ongeveer 1 jaar scheelt! Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je werkgever is, en hoe je zelf bent als werknemer! De mijne kan in ieder geval niet stuk! Liefs Najet @ Dunya wordt 22 maart 1!@
hey ik ga werken als huishoudhulp maar als je zwanger bent is dit toch een fysiek zware job?kun je dan van bepaalde extra's genieten dat bv een telefoniste niet heeft(zittende job) vraag me dit echt af omdat allé stel ik ben twee maan d en ben misseljk maar ik moet kuisen dan kan het blijven duren als ik alles terug vuilmaak.... ook zie ik me dat niet doen als ik rond de 5 of 6 maand ben dan verrek je van de rugpijn en dat is toch volgens de dokter slecht om op die periode te bukken heffen enz...? hoe zit dat dan voor ons poetsvrouwen? groetjes en bedankt Amy
In overleg met je werkgever kan dat. Ik heb nog 25 dagen staan tegen de tijd dat mijn verlof afgelopen is, en die neem ik dan allemaal op! Dus dan heb ik 5 extra weken met mn kleine prullie!
Je kan zelfs, als het nodig is, en als de fincanciele situatie van jezelf eht toelaat, onbetaald verlof nemen na je zwangerschapsverlof.. Maar idd, wel alles in overleg met de werkgever...
Ik heb mijn vakantie ook bewaard voor na mijn verlof. Gelukkig komt het qua timing ook goed uit (ivm vakanties van collega´s). Het opvolgende jaar neem ik 50% ouderschapsverlof op dus ook nog veel thuis voor de uk.
Je kunt het altijd overleggen met je werkgever. Helaas hoeft je werkgever dit niet goed te vinden. Proberen kun je altijd. Mijn werkgever vind het prima en ik mag omdat ik nog bijna 7 weken over heb van de afgelopen jaren deze na mijn zwangerschapsverlof opmaken! Ik heb dit toen ook bij mijn oudste zo gedaan en ik heb dus heellijk een tijd tuis gezeten. Ben zo blij dat ik dit nu ook kan doen. Dus ik zou het zeker proberen! @ anais: Vongens mij kun je niet van bepaalde extra's genieten ondank dat je misschien lichamelijk een zwaardere baan hebt. Je moet gewoon goed je grenzen aangeven. Als je ''ECHT''niet meer kunt vanwege bepaalde klachten dan is het niet anders en kom je in de ziektewed. Als jij aangeeft op je werk dat bepaalde dingen te zwaar voor je zijn moeten ze daaar rekening mee houden en hoef je die dingen niet te doen!
Ik plak er waarschijnlijk vier weken achteraan. Maar ik wil eerst kijken hoe het tijdens het verlof gaat. Als er dingen misgaan (met voeden, niet slapen, nog een wrak zijn), dan meld ik me ziek na het verlof. Dat geldt voor de werkgever nog als zwangerschapsgerelateerde ziekte en wordt 100% vergoed door het UWV.
weet even niet meer hoe je heet maar je vroeg of als je zwaar werk hebt er dan ander regels zijn.maar dat is niet zo. ik werk in de kinder opvang en moet gewoon werken.of zoals nu het echt niet gaat ga je de zietewet in maar dan kan bij elk beroep En over die vakantie dat is echt verschtilend want bij ons mag het wel als het niet langer al 4 weken is en anders moet je het speciaal aan vragen,
Ik heb na mijn zwangerschapsverlof straks 3 maanden onbetaald ouderschapsverlof en daarachteraan nog 10 dagen gewoon verlof dus ik ben in totaal 7 maanden thuis vanaf mijn zwangerschapsverlof