voorwaarden partnertoeslag ib groep

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by misz81, Apr 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misz81

misz81 Actief lid

Apr 12, 2008
    175
    0
    16
    Beste allemaal,

Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje. Nu werk ik op dit moment 4 dagen per week en mijn vriend studeert nog. Ik heb een vast contract van 10 uur per week en de overige uren is een jaarcontract. Nu wil ik het liefst als de kleine er is 2 dagen gaan werken. Ons kindje 4 dagen naar de opvang brengen vinden we allebei teveel en daarnaast is dat ook erg duur. Nu begreep ik dat als ik 2 dagen werk ik dus 'te weinig' verdien en dan krijgt mijn vriend partnertoeslag van de ib groep. Voor ons is het dus sowieso voordeliger om 2 dagen te gaan werken ipv 4. Als ik 4 dagen zou blijven werken is ons inkomen even hoog als wanneer ik 2 dagen ga werken en mijn vriend die partnertoeslag extra krijgt en we besparen dus ook nog op de kinderopvang.
    Mag dit op deze manier of zijn er nog meer voorwaarden?

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wij hebben ook partnertoeslag, je mag niet te veel verdienen, volgens mij minder dan wat je van de Ib zou krijgen als je die toeslag krijgt ;)

3. misz81

misz81 Actief lid

Apr 12, 2008
    175
    0
    16
    Dat klopt. Maximaal iets van 550 euro per maand geloof ik toch? Maar als ik 2 dagen per week werk verdien ik ook rond de 500 euro. Hij krijgt dan een toeslag van 535 euro (is het nu geloof ik) per maand. Dat is dus evenveel als wanneer ik 4 dagen zou blijven werken.

Zou je mij er iets meer over kunnen vertellen? Werkt 1 van jullie ook iets van 16 uur per week? Ben wel benieuwd hoe het allemaal geregeld is. Vind het nogal onduidelijk allemaal. Ik moet alles natuurlijk wel zeker weten voor we een beslissing maken. Stel dat ik 2 dagen ga werken en hij krijgt die 535 euro per maand niet bovenop zijn studiefinanciering dan komen we gewoon niet rond en MOETEN we wel wachten tot hij zijn studie heeft afgerond, maar dat willen we gewoon liever niet :p

Share This Page