Werkende (aanstaande) mama's?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

uuu ja ik zie femdinnentje moet ik reageren he.

Het is voor jullie gewoon de beste oplossing en zorg dat je iemand achter de hand hebt die eventueel in kan springen. Mocht ze ziek zijn ofzo.

Maar ga eerst eens even genieten van je verlof, bevaling en je baby.
    Je hebt het goed geregeld

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Na de bevalling van Lotte ben ik 3 dagen gaan werken en mijn vriend 5 dagen. Niet naar mijn tevredenheid overigens..3 dagen werken in mijn functie is gewoon niet leuk. Krijg alle K-klussen en zit weinig uitdaging in. Lotte ging dan 3 dagen naar haar gastouder.

Na de bevalling van deze uk ga ik weloverwogen 4 dagen werken en mijn vriend 5 dagen. Beide kinders zullen 4 dagen naar de gastouder gaan (diezelfde als waar Lotte nu al bijna 2 jaar komt) en dat geeft me een goed gevoel. Wij laten ze daar met een gerust hart achter..

Ik krijg her en der wel commentaar of bezorgde blikken dat 4 dagen werken best veel is. Ja is het ook, alleen voor mij de enige manier om ook lekker te kunnen werken en merken we dat het niet werkt dan ga ik freelancen..

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh, freelancen lijkt mij ook wel wat (kan alleen niet in mijn functie helaas :(), vreselijk dat je alle K**-klussen toebedeeld krijgt :(, vervelend voor je, hoop dat het beter gaat als je 4 dagen gaat werken Wendy!

Nog even Jotimmetje, we gaan aftellen ;) (joepieeee)

4. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Dat 3 dagen werken weinig is bij bepaalde functies kan ik ook over meepraten. Ik heb er zelfs mijn functie voor opgegeven! Heb nu een andere functie binnen 'tzelfde bedrijf.

Ik hoef dit jaar niet meer terug te komen (ouderschapsverlof & vakantie die ik heb opgespaard) maar volgend jaar ga ik weer 3 dagen werken. Eén dag komt mijn moeder oppassen en het is de bedoeling dat het grut 2 dagen naar het kdv gaan. Voor ik met zwangerschapsverlof ging paste mijn schoonmoeder nog op maar zij gaat per 1/1/08 met 'pensioen'. Mijn kindjes staan nog op de wachtlijst voor één dag... Ik hoop dat ze allebei per 1 januari '08 2 dagen kunnen komen... Duim met me mee!

En nog wat: Ik vind dat iedereen het zelf moet weten hoe veel ze werken. Waarom zou iemand daar een reden voor op moeten geven? Als ik niet werk moeten we écht heel veel inleveren! Te beginnen met ons huis... Ik zou dat echt niet willen opgeven! De ruimte die wij nu hebben is perfect om te spelen!

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou idd Brussie, dat hebben wij ook hoor, we wonen hier met zoveel plezier, ik wil ons huis echt niet opgeven omdat ik minder ga werken, we hebben een heerlijke tuin waar de kleine lekker in kan spelen en ravotten (als ze dat wilt).

Ik zal voor je duimen ok!

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    WIj waren oorspronkelijk ook van plan beiden 4 dagen te gaan werken.
    Ook op mijn man zijn werk bleek dat niet mogelijk.

In ieder geval ga wel gewoon terug naar 4 dagen. 5 dagen opvang vind ik echt teveel van het goede. 3 dagen werken is in mijn functie geen optie. Je werk wordt er minder leuk door en de kans op promotie is verkeken.

Ons kindje gaat straks dan ook 4 dagen pw naar de creche. We zijn nog wel aan het kijken naar een andere oplossing, maar ik ben bang dat we die niet meer gaan vinden. Zelf zouden we 3 dagen naar de creche toch wel het meest ideaal vinden.

Gelukkig is mijn man meestal om 4 uur klaar, dus het zijn geen hele lange dagen op de creche

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    @Fem: Dank je wel! :D

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Net zoals Lizab is 3 dagen werken in mijn huidige functie eigenlijk zo goed als onmogelijk (ok, niks is onmogelijk, maar toch....), wij wilden ook niet 5 dagen opvang, dat vonden (en vinden) wij persoonlijk ook teveel, nu hebben wij gelukkig kunnen kiezen voor 2 dagen per week opvang!

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Iedereen zit natuurlijk in een andere situatie. Zo heeft mijn man een eigen bedrijf, en daar is parttime werken natuurlijk uit den boze. Ook verdient hij het grootste inkomen, dus alle flexibiliteit komt bij mij vandaan.
    Ik heb bewust ergens anders gesolliciteerd. Mijn ouders en schoonouders passen doordeweeks ieder 1 dag op. Ook werk ik om de zaterdag, dan past mijn man op, en werkt hij gewoon doordeweeks en om de andere zaterdag.
    Zo blijf ik er toch een beetje in, en heb ik een mooi extra centje voor onze kleine man.
    ( Zijn mama is namelijk dol op winkelen.... :oops: ;) )

10. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt 4 a 5 dagen per week van 4 uur 's ochtends tot half 8 's avonds. Ik werk nu nog 4 dagen per week en ben dan van 7 uur tot 7 uur van huis, niet echt een wenselijke situatie dus...

We gaan het zo oplossen dat mijn man een vaste vrjie dag neemt (dinsdag), ik ga die dinsdag werken en dan nog een dag naar kantoor en verder mag ik 8 uur thuis werken. Per saldo komt het er op neer dat het kindje 1 heel lange dag naar de gastouder gaat en af en toe een paar uur als ik thuis werk of naar de paarden ga.

11. Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik werk nu 3 dagen in de week. Voorheen fulltime.. manlief werkt in de beveiliging dus heeft wisseldiensten. Soms komt het heel mooi uit en soms ook helemaal niet.. zoals nu bijv.. meneer heeft nachtdiensten.. dus vanaf 22 uur sta ik er alleen voor tot de volgende dag half zes... en dan is het weleens moeilijk, maar goed dat is 7 dagen in de 5 weken... Joaquin gaat donderdags en vrijdags naar de kinderopvang.. en woensdags komt mijn schoonmoeder hier oppassen, maar dat is maar 3 woensdag van de 5 weken nodig.. en hij hoeft ook niet elke do/vrij naar de opvang, want dan is mannetje gewoon thuis.. we betalen er wel voor, maar goed dat boeit ons vrij weinig!

Als het kon bleef ik liever thuis, maar jaaaaaaaa en brood kost ook geen 25 cent meer helaas ;)

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik breng Eliza 1 dag in de week naar een gastouder, de andere dag gaat ze naar mijn moeder.
    Ik moet zeggen dat ik het nog steeds moeilijk vind om haar weg te brengen.
    Wel vind ik mijn baan erg leuk, maar sochtends als ik dr weg breng doe ik dit elke keer met een brok in mijn keel.
    Elke keer denk ik van: Dit wil ik niet.

Maar om helemaal te stoppen met werken vind ik ook zonde, als ik er eenmaal uit ben (dit werk dan) kom ik er nooit weer in.
    Tja heb ik daarvoor 6 jaar gestudeerd?

Het valt me redelijk zwaar, ik bleef eerst fulltime werken, nou daar ben ik met een maand mee gestopt, ik vond het verschrikkelijk.

Nu de 2e komt, weet ik niet wat ik ga doen.
    Mijn man werkt ook erg veel, soms 50 uur per week.
    Ik ben van mening dat een kind thuis hoort, dat dát de basis is..

Ach vind het gewoon moeilijk, kan het niet anders omschrijven.

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hoi Fem.

Ik werk nu 20 uur per week (2 en een halve dag).
    De dinsdag dat ik 's morgens werk heeft mijn man avonddienst. Dus als ik thuiskom gaat hij werken. De woensdag gaat Luca de ene week naar het kdv de andere week of naar mijn moeder of mijn schoonmoeder. En de vrijdag heeft mijn man een vaste vrije dag.
    We hebben het gewoon ideaal geregeld, maar ik weet ook dat dat heel veel geluk is. Dat krijgt niet iedereen geregeld.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik werk 12 uur, op dond avond en zaterdag de hele dag.M'n man is dan thuis.
    De cresh kon ik niet over m'n hart verkrijgen, had m'n zoon er wel voor op gegeven maar ik kon het niet, toen heb ik m'n dagen veranderd.
    Was op het werk gelukkig geen probleem.
    4 dagen vind ik zelf echt te veel, je mist echt zoveel van je kind!

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    hoi hoi,

Ik ga volgende week dinsdag 2,5 dag per week werken. Mijn vriend werkt 4x9 dus Louise gaat 1,5 dag per week naar het kdv.

Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn.

16. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Hoi,

Ik heb tot 1 november (betaald) ouderschapsverlof. Een paar weken geleden begon ik heimwee te krijgen naar mijn werk....
    Ik vind het heeerlijk hoor met mijn kleine meid lekker thuis zijn. Maar ik ben er achter dat ik echt de waardering nodig heb die ik op mijn werk krijg. Van het volledig thuis zitten word ik erg ongelukkig...
    Dus ik heb erg veel zin om straks weer te gaan werken. Ik ga 28 uur werken, de ene week 3 en de andere week 4 dagen. Omdat ik in wisselende diensten werk en in de weekenden hebben wij ongeveer 15 tot 20 uur oppas nodig. En die uren komt oma lekker bij ons thuis oppassen.
    (En als we dan thuis komen zal het eten lekker klaar zijn;)

Groetjes Firella

17. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik wou dat wij dat ook konden regelen..

Helaas is mijn schoonmoeder niet echt iemand die ik graag op mijn kind laat passen, en wonen mijn ouders aan de andere kant van het land.

:(

18. Niet meer actief

Ik zelf vind het KDV of gastouderopvang wel iets goed voor je kind... mijn zus gaat ook helemaal stoppen met der werk... werkt nota bene op een kdv maar goed.. 12 uur in de week.. maar goed hun heb geld genoeg dus kunnen dat ook.. maar ik merk wel dat mijn nichtje echt een aanhankelijk kindje is.. en dat lijkt me ook niet... volgens mijn krijg je er later echt wel troubles mee als je kindje alleen maar grote mensen ziet en niet met andere kindjes leer omgaan vanaf 0 jaar zeg maar...

Dat is mijn mening dan.. dus ik ben blij dati k lekker kan werken 3 dagen in de week, en zodra Joaquin 4 is gaat deze mama gewoon weer fulltime werken.. overheerlijk lijkt me dat.. (ok ok, we spreken elkaar over 4 jaar hahaha ) en kdv 2 dagen is meer als voldoende.. en natuurlijk heb ik het ook moeilijk en mis k hem ook.. maar het is ook een kwestie van je kind loslaten op bepaalde manieren... laat je kindje het eea zelf ook ontdekken bij andere mensen en kindjes.. en als hij/zij het nou echt niks vind alla...

19. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ben ik met je eens, daarom gaat ons kindje tegen die kind zeker een dag van de week naar de kinderdagverblijf. en later wordt die dag dus peuterschool.

20. Niet meer actief

Yeps inderdaad (vraag me ondertussen af, waar ik NL heb leren schrijven hahahaha wat een tekst pfff ) en ik heb de mazzel waar Joaquin nu zit dat hij doorgroeit op dat schooltje en als het kan tot 12 jaar :) dus hij ziet altijd dezelfde kindjes misschien en dezelfde leidsters en dat is ook wel weer fijn

Deel Deze Pagina