Werkende (aanstaande) mama's?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik vind 2,5 dagen net mooi. Drie of meer vind ik gewoon teveel. Mijn ouders wonen ook aan de andere kant van het land ( 2 uur met de auto zonder file),maar ze willen dolgraag op hun kleinzoon passen en hebben dat ook weer met hun werk geregeld.
    Daar heb ik gewoon geluk mee gehad.
    Daarom zeg ik ook, voor iedereen is die situatie verschillend.
    Kies wat bij je past en ook wat bij je kindje past.

Ik denk dat het ook goed is dat kindjes met leeftijdgenootjes omgaan,maar ik vind 2 jaar vroeg genoeg,als Jelte naar de peuterschool gaat.

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik werk nog niet, maar heb hoop op een baan van drie dagen (onregelmatige diensten). En een kindje hebben we ook nog niet, maar stel ik krijg ik die baan en raak zwanger binnen een paar maanden. Dan zou ik na de bevalling de ene week twee dagen willen werken en op die dagen het kindje naar de opvang brengen, en de andere week drie dagen waarvan één in het weekend, zodat op die derde dag mijn man voor het kindje kan zorgen. Op die manier kan ik wel gewoon blijven werken (vind ik erg belangrijk), maar is het kindje ook maar maximaal twee dagen per week op de opvang (vind ik haast nog belangrijker).

Het is gewoon net wat jij vind, of wat je denkt dat goed is voor jou en je kindje. Ik vind dat een klein kindje niet meer dan één of twee dagen per week naar de opvang moet en verder zoveel mogelijk bij papa en/of mama thuis moet kunnen zijn, maar dat is mijn mening.

Het is ook afhankelijk van je financiele situatie. Het zou voor ons op dit moment erg krap zijn als manlief alleen blijft werken en er een kindje komt. Alles kan natuurlijk, maar voor de financien móet ik eigenlijk haast wel gaan werken en blijven werken als er een kindje komt.

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wat leuk om te lezen hoe iedereen het geregeld heeft, uiteindelijk gaat het erom dat iedereen gelukkig is natuurlijk en of iemand dan 1 of 5 dagen per week werk (of helemaal niet) maakt niet uit natuurlijk!

Ik ben heel erg blij en dankbaar dat mijn ouders een dag per week willen oppassen op hun kleindochter, ik begrijp dat wij hier echt bevoorrecht in zijn!

4. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar wij hebben het zo geregeld.

Maandag is mijn man thuis en werk ik
    Dinsdag werken wij allebei en gaat de uk naar m'n schoonmoeder
    Woensdag werken we ook allebei en hebben we een gastouder waar hij/zij heengaat
    Donderdag werkt mijn man (als het goed is) en ben ik vrij
    Vrijdag idem.

Ik vind niet dat je een slecht moeder bent als je je kind 3 dagen naar de opvang brengt. het moet maar net kunnen allemaal.
    En goede moeder ben je niet door de kwantiteit maar door de kwaliteit (alhoewel ik me wel afvraag of je als je je kind 5 dagen per week bij de opvang brengt je nog wel garant kan staan voor de kwaliteit, maar dat ben ik dan weer).

Linda

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

Interessant om te lezen hoe iedereen de 'opvoeding' regelt en met/door wie.

Zelf ben ik van mening dat ik niet voor 100% kan leunen op ouders. Alleen mijn ouders leven nog en als zij niet kunnen oppassen om welke reden dan ook, dan ben ik verplicht die dag vrij te nemen.
    Door een contract te sluiten met een KDV heb ik zowieso opvang en als mijn ouders haar dan een dagje willen zien, breng ik haar of ze halen haar gewoon op uit het KDV.

Ik ga vier dagen werken, zoals ik voor mijn verlof ook heb gedaan. Mijn wederhelft werkt fulltime en gaat dit seizoen 1 dag per week terug naar school.
    Het zal best druk worden, maar ben zeker niet bang dat ik niet genoeg aandacht aan de kleine meid zal besteden :D

Ook ben ik niet bang dat ik haar iets ontneem. Sterker nog, ze gaat al op jonge leeftijd met leeftijdsgenootjes om en zal het in het KDV dus best naar haar zin hebben en ze zal er een hoop van leren.

Gr.
    Danielle

6. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ikzelf werk 16 uur per week(ma en di) en mn vriend werkt fulltime.Maandagmorgen komt mijn moeder de kleine ophalen en haalt mn vriend haar weer op als hij uit zn werk komt.Dinsdag past mijn schoonmoeder op bij mij thuis.

De oudste is 8 en die blijft dan alleen de maandag over tussen de middag.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vanaf 4 maanden ging Jarissa de ene week 20 uur en de andere week 28 uur naar een KDV. Ik ben van 40 naar 32 uur gegaan. Mn vriend werkte toen 38 uur. Dit is nu aangepast naar 24 uur met alleen maar late diensten. Jarissa gaat nu dus 2 middagen (11 uur per week) naar het KDV. Dit werkt voor ons heel erg goed. Ik moet alleen zelf nog erg wennen aan het parttime werken en niet meer zo gemakkelijk met dagen kunnen schuiven, 's avonds werken of in het weekend nog wat doen. Maar dat leer ik nog wel!

8. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

naar aanleidig van deze topic ging ik gisteren toch even nadenken. Mochten wij het geluk hebben een kindje te verwachten dan zouden wij een probleem hebben :(

ik werk nu namelijk 4 dagen in de week en hopelijk krijgt mijn vriend dit bij zijn nieuwe werk ook voor elkaar om 4 dagen te blijven werken. ik wil proberen drie dagen te gaan werken, zeker als mijn vriend straks geen 4 dagen kan werken. maar goed die andere 3 dagen. de woensdag zal kinderdagverblijf gaan worden zodat de kleine later op die dag naar de peuterspeelzaal kan.
    eerst woonde mijn schoonmoeder dichtbij maar nu niet meer en gisteren kreeg ik gewoon even schrik over de dinsdag en donderdag...
    dat van dat een vriendin op kan passen gaat niet bij mij want mijn beste vriendin werkt ook maandag en dinsdag, niet te combineren met mijn dagen dus.

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik werk 3 dagen. Mijn man werkt nu ook op zaterdag. Ik ben thuis op maandag, mijn man op dinsdagmiddag en op woensdag. Domsdagochtend past oma op. Donderdag past oma op en vrijdag ben ik thuis. Zaterdag ben ik thuis en op zaterdagmiddag is mijn man ook thuis. Persoonlijk denk ik dat 4 dagen werken wel zwaar is, ook al is je man thuis. Maar dat moet de praktijk natuurlijk wel uitwijzen.

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallo ik ben een werkende mama werk 38 u per week en heb 4/5 dag op woensdag.
    het valt tot hiertoe prima te combineren met m'n man, die werk meer dan 40 uren per week maar probeerd tegenover mij te staan dat de kids niet zoveel weg moeten. Ze zijn wel schoolplichtig.
    Voor het allerkleinste voorzien we een onthaalmoeder, daar gaat ze gedurende de uurtjes dat we samen werken heen en onze grootouders zullen hier ook wel in willen bijstaan.
    Het is soms een beetje puzzelen, normaal doe ik en m'n man ook nachten, maar de nachten probeer ik aan collega's te verkopen dat ik ze niet moet doen. Er zijn vele die deze willen brengen extra op natuurlijk.
    Ik werk trouwens om de 14 dagen ook in het weekend een full continu systeem; m'n man werk 4 weekends op 5

11. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Mijn man werk fultime en ik ga straks 3 dagen werken. Die dagen gaat de kleine naar het kdv waar ik zelf werk. Natuurlijk wel in een andere groep. Maar ik moet wel zeggen dat ik het zelf een fijn idee vind dat ze in de buurt is. Ben ook erg benieuwd hoe ik dan zelf ben tegen de tijd dat het zover is.

groetjes Lin79

Deel Deze Pagina