Werkende huisvrouw moeder

Discussie in 'De lounge' gestart door tataar, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    He meiden,

Hier een werkende huisvrouw moeder.
    Toen ik met verlof was vondt ik het wel weer heerlijk om te gaan werken maar moet zeggen nu ik aan het werk ben lijkt het me ook wel heerlijk om lekker thuis te zijn.
    Want moet zeggen het is best zwaar allemaal.
    32 uur in de week werken tussendoor nog het huis onderhouden en nartuurlijk de kleine die ik eigelijk al mijn aandacht wil geven.

Hoe doen andere moeders dit??
    En hoe houden jullie het vol?

Gr Tam

2. Female

Female Niet meer actief

Hoi Tataar,

Ik zou het heel moeilijk vinden, 32 uur werken.
    Teveel weg van huis en kids, en gewoon moeilijk te combineren omdat je ook het huishouden hebt en kids nou eenmaal veel tijd en energie kosten.
    Ik werk nu 15 uur per week en dat bevalt heel goed, niet teveel, niet te weinig!

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik werk nu 24 uur,na de vakantie ga ik 32 uur werken.
    Ik heb een hartig woordje met mijn man gesproken over het huishouden.
    Nu doe ik echt alles,en na de vakantie gaat hij ook meehelpen.
    Tsja,ik ben gekke Henkie niet.

4. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hier werkte ik eerst 25 uur per week en nu sinds 2 maanden werk ik 35 uur per week, wel pittig hoor, maar het is voltehouden. Als straks de 2e er is ga ik wel weer minder werken. Mijn man doet evenveel als ik in het huishouden en wat betreft de verzorging van ons meisje.Moet ook wel anders lukt het niet.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik werk ook 32 uur en ik vind het wel prettig, eerlijk gezegd. Het huishouden schiet er wel een beetje bij in, maar verder doen we fifty fifty met wat er moet gebeuren. Zo gaat het wel goed.

Kun je niet 24 uur gaan werken oid?

6. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Bij mij is alleen het nadeel dat me vriend een eigen bedrijf heeft en dus veel uren aan het werk is. En ook in de avonden en vooral de weekenden want hij heeft een horeca bedrijf. Dus komt het meeste op mij neer. En jammer genoeg kunnen we het momenteel finacieel nog niet opbrengen dat ik minder zou gaan werken.

Ik ben zelf op vrijdag vrij en dan probeer ik zo veel mogelijk in het huis te doen zodat ik het weekend lekker samen met me mannentje kan doen.

Gr Tam

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik werk 24 uur
    en zou als het aan mij lag graag minder willen gaan werken, maar dat zit er momenteel financieel niet in! duszz het is goed zo.
    Maar na mijn verlof en ziekzijn e.d. wil ik ga krijken voor iets regelmatigs momenteel werk ik in de zorg en natuurlijk erg veel weekende en avonddiensten evenales mijn vriend die 1 week vroege en 1 week late draaid en 1 weekend inde 5 weken! Dus een weekend samen is unique hier... en dát trek ik niet meer!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik werk 24 uur, precies goed te doen wat mij betreft. Lastige hier vind ik dat mijn man wisseldiensten heeft.
    Huishouden doe ik als volgt:
    - di en vrij boodschappen (grote boodschappen, zijn mijn vrije dagen) meestal vroeg in de ochtend, ben ik er tenministe vanaf
    - manlief stofzuigt dagelijk alles en zorgt voor de vaatwasser
    - op di en vrij neem ik alles af en dweil ik het hele huis( of tijdens het slaapje van mijn dochter, of in de avond) iedere avond even een dweil rond de tafel/kinderstoel na het eten
    - 1x per maand pakken we op zaterdag of zondag samen ff flink extra aan in de zin ramen zemen, extra klusjes etc.
    - Dagelijk even sopje door keuken en wc, kleine moeite na het eten
    - wassen draai ik meestal in het weekend aan 1 stuk door. Is een kleine handeling, hup erin, hup eruit
    - strijk besteed ik uit
    - 's avonds tussen door eens even wasje vouwen of kleine extra klusje kost neit zoveel tijd.

Eigenlijk vind ik het allemaal erg goed te doen, is wel een kwestie van bijhouden!

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wow wat doe jij veel!! Ik ben al blij als ik de helft doe! Ik ben 's avonds als ik thijmen in bed heb gestopt echt kapot en plof ik op de bank. Zou dan echt niet nog eens kunnen gaan soppen.

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik werk 24 uur per week, maar daar moet ik wel bij zeggen dat mijn man in het weekend werkt en op vrijdagavond. (winkel he!)
    Dat maakt dan wel dat hij door de weeks een dag vrij is. Dus Aaliyah gaat 2 dagen naar de oppas.
    Wel moet ik mijn mannetje wat vaker missen. en ben ik thuis als hij werkt en anders om.
    Op zich is dit wel redelijk goed te doen. Ik werk wanneer het mij en de oppas uit komt en dat maakt het wel makkelijker. Soms werk ik drie dagen aaneengesloten en dan is het huis ook echt nodig aan een stofzuiger toe en reikt de berg wasgoed tot aan het plafond. Dat zijn dan wel zware weken. Maar over het algemeeen gaat het wel.
    Tuurlijk ben ik ook veel liever thuis bij Aaliyah, maar er moet ook brood op de plank komen.

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik werk ook 32 uur en vind het soms wel te doen maar vaak genoeg ook niet hoor.
    sommige dingen in het huishouden blijven soms liggen
    ik zou graag nog een dag minder werken, waarschijnlijk na het einde van mijn ouderschapsverlof of als er een tweede komt....

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Een hulp in de huishouding? Ik lees wel vaker dat mensen dat niet zo zien zitten, maar ik vind het echt een heerlijkheid! Huishouden vind ik (en mijn vent) zonde van mijn/onze tijd, die besteden we liever aan samen leuke dingen doen. Of gewoon lekker samen niks hoeven doen...

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik werk 22 uur verdeeld over 3 dagen.
    Op mijn werkdagen doe ik niks in het huishouden.
    Zaterdag en dinsdag doe ik boodschappen.
    Wassen in het weekend.
    Strijken op maandag of dinsdag.
    Huishoudelijke klusjes tussendoor en als mijn zoontje slaapt.
    Gelukkig doet mijn man ook veel.

14. missyb

missyb Niet meer actief

Ik vind 32 uur werken in combinatie met kids en het huishouden heel veel! ( als het financieel anders niet kan dan is het een ander verhaal natuurlijk) maar vind het enorm veel en ook niet helemaal eerlijk tegenover je kind (die moet nu vaak naar de opvang neem ik aan?)

Ik werk hier ongeveer 10 uurtjes op een vrijdag en een zaterdag (dan is mijn vriend thuis) straks wil ik ook nog in de avond werken maar niet meer dan 15 uur per week.

Ik heb dus nog genoeg tijd voor het huishouden, want dat vind ik ook erg belangrijk.

ik zou eerder hoogstens voor 24 uur gaan (als het financieel niet nodig is)

15. missyb

missyb Niet meer actief

p.s. ik zou ook het sowieso niet kunnen 32 uur werken met het werk dat ik nu doe (schoonmaak) een kantoorbaan of iets rustigers zou ik wel kunnen zoveel uur (als ik geen kids had)

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik werkte 38 uur of meer maar ik ga straks naar 32 uur. wil wel minder maar dat is financieel niet aantrekkelijk.

ik denk/hoop dat met een goede planning je het huishouden/werk en aandacht voor je man, kind en niet te vergeten ook jezelf! goed kunt combineren. de taken moeten wel eerlijk verdeeld zijn.

maar het is volgens mij wel goed te doen hoor.

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij werken allebei 32 uur en Thijmen gaat 3 dagen naar de creche. Hij vindt het daar geweldig, ze doen heel veel met hem en hij kan zich helemaal uitleven. Heb helemaal niet het gevoel dat ik hem nu iets te kort doe oid. Ja oke, het huishouden zou beter kunnen maar verder gaat het prima.

18. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ik werk 3 dagen in de week en dat is 27 uur en mijn kindje moet ook 3 dagen naar de opvang. Vind het een beetje te kort door de bocht dat dat niet eerlijk zou zijn tegenover mijn kind. Er zitten zoveel kinderen op de opvang voor 3,4 maar zelfs ook 5 dagen. De kinderen hebben het vaak reuze naar hun zin en iedereen zou zijn of haar redenen wel hebben om ze naar de opvang te brengen. Ik zorg heel goed voor mijn kind en wil nu eenmaal niet stoppen met werken omdat ik dat leuk vind. Ik vind het niet eerlijk tegenover mijn kind dat ik een minder leuke moeder ben als ik 24 uur per dag thuis ben. Als ik het huishouden te zwaar begin te vinden gaan wij op zoek naar een huishoudster en dan betekent dat ik 4 dagen vol voor mijn kindje ga.

Het is gewoon lastig om je ritme te vinden met werken en kindjes en misschien lukt het wel nooit. Ik vind ook dat er tegenwoordig wel heel veel "moet" hoor. Mijn leven is nu geweldig en ja ik stofzuig niet elke dag en mijn sociale leven is nu wat minder maar wat krijg je er allemaal niet voor terug

19. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    ik werk 24 uur (in 3 dagen) en ben op de dinsdag en donderdag thuis, op die dagen doe ik vrij veel in huis (stofzuigen, wassen, opruimen, dweilen etc.)
    Op de dagen dat ik werk doe ik niets in het huishouden, behalve de was (das zo gedaan ;) )
    M'n vriend doet op zijn vrije dag ook het huis (stofzuigen, opruimen & wassen) ik zou niet meer anders willen! ;)

20. missyb

missyb Niet meer actief

Ik vind 32 uur werken gewoon veel te veel met een kind, 3 dagen naar de opvang zou een maximum moeten zijn vind ik. en 4 of 5 dagen naar de opvang:( nou sorry dan had diegene beter niet moeder kunnen worden, veel te veel.

en tussen 27 en 32 uur zit nog een verschil van 5 uur:)

Dit bovenstaande geld niet voor de moeders die anders financieel niet anders kunnen.

Deel Deze Pagina