lovelydk, qua uren lijkt het mij zeker goed te doen. Voor mij persoonlijk zou het niks zijn, omdat ik dan echt elke dag naar mn werk zou moeten en buiten het weekend geen hele dag vrij met haar heb. Maar ik ken meer mensen die het doen en die vinden het ook ideaal omdat je elke middag vrij hebt.
Ik werk 24 uur verdeeld over 3 dagen. Mijn zoontje (+dochtertje straks ook) gaan 1 dag naar oma en 2 dagen naar het KDV. Mijn werkgever heeft ook liever dat ik die uren over 5 dagen verspreid, en ook al kunnen de kindjes halve dagen naar het KDV, lukt me dat niet omdat ze voor een halve dag 4 uur + een half uur reistijd rekenen (dus voor 13.00 uur ophalen) en mijn reistijd is langer. @Lovely, als Gijs en Fiene straks naar school gaan wil ik ook 5 ochtenden gaan werken. Lijkt me wel zo handig!
ik werk 24 uur in de week op maandag,donderdag en vrijdag van 8.00 tot 16.00 op maandag gaan ze naar de ene opa&omaen op donderdag naar de andere opa&oma. Op vrijdag gaan ze naar het KDV waar ik ze om 7.30 breng en om 17 uur weer ophaal
Ik werk 16 uur per week, alleen volgens rooster dus onregelmatig. En ook dag-, avond- en nachtdiensten. Gelukkig heb ik hele flexibele ouders en schoonouders (watminder flexibel) maar we krijgen het elke maand weer rond. Ook omdat ik 2 weekenden in de maand werk. Mijn vriend werkt 36 uur en is dus om de week een dag vrij. Meestal krijgen we het zo gepast dat als hij vrij is, ik dan werk.
Ik werk tussen de 8 en 10 uur per week. Op deze dagen maandag en vrijdag gaat de jongste naar de g.o De andere 2 zitten op de basisschool en eten tussen de middag bij de buuirvrouw. Op vrijdagmiddag blijft de middelste ook bij de buuf. Als de jongste volgend jaar na school gaat ga ik meer uren werken.
Ik werk 20 uren per week bij de belastingdienst. Deze werkgever is erg makkelijk en flexibel. werk altijd overdag en op maandag, woensdag en vrijdag. Maandag en woensdags is mijn zoon bij mijn ouders en vrijdags is hij 1 dag op de creche.
dat is ook wel weer ideaal natuurlijk, voor je zoontje zal het dan nooit zo voelen dat hij elke dag weggebracht wordt, dat zou voor mij al een wezenlijk verschil maken. En in de zomer, als het 30 graden is, ben jij lekker elke middag thuis.
5 dagen per week is misschien nu wat 'veel' maar ik heb nu deze kans.. Over 1.5 jaar gaat hij naar de basisschool en zal hij de ochtenden tóch niet thuis zijn... Het is ook bij een superleuk bedrijf, heel anders als wat ik eerst deed, maar daardoor een grote uitdaging! Ik doe mijn kind hiermee niet tekort toch?
je doet hem hier zeker niet mee te kort, zeker niet hoe je het nu ook oplost. En idd als hij naar school gaat, dan is hij ook veel meer weg. Help, ik moet er nog niet aan denken, echt niet.
Ik werk 32 uur (4 dagen). Een dag in de week ben ik thuis (woensdag) en mijn man op dinsdag en donderdag. De jongens gaan op maandag en vrijdag naar een gastouder. De oudste gaat ook nog op maandagmiddag, woensdag- en donderdagochtend naar de psz. Dit is niet voor opvang, maar omdat hij het zó leuk vindt.
Ben je gek?! Natuurlijk doe je hem niet te kort. Mijn dochter moet mij 3 hele dagen in week missen. Ik zie haar op die dagen alleen met het ontbijt en het avondeten en als ze 's avonds nog een flesje krijgt. Jouw zoontje heeft straks elke dag quality time met jou (en jij met hem!). En het scheelt al natuurlijk ook dat je hem niet elke dag weg hoeft te brengen, omdat je ouders onder jullie wonen.
Ik werk 24 uur per week. Mijn zoon gaat twee dagen naar het kdv. Op maandag van 8.00 tot 16.00, en op donderdag van 8.00 tot 17.45. Op vrijdag is hij bij oma, van 8.15 tot 19.30 (maar wij komen dan om 17.30 om daar te eten, dus dan zijn we wel allemaal samen). Ik zou wel 1 dagje minder willen werken. Tijdens mijn ouderschapsverlof werkte ik alleen op donderdag en vrijdag, en dat vond ik wel heel prettig zo. Die maandag die ik er nu bij heb vind ik voor mij persoonlijk net teveel. Al heb ik wel erg leuk en interessant werk, dat ik eigenlijk niet in 2 dagen kan doen.
Nee echt niet hoor! Op de 3 dagen dat ik werk, zie in mijn zoontje 's ochtends heel even en 's avonds nog heel even. En door al het gehaast zijn die momenten vaak ook niet eens gezellig . Jij kunt op deze manier elke dag leuke dingen met hem doen, ook al zijn het slechts de middagen.
ik sta ook steeds in dubio hoor. Ik wil of 24 of 32uur werken aan de ene kant vind ik 24uur genoeg, aan de andere kant vind ik 32uur ook wel wat. Maar...........ik voel me dan zo schuldig tegenover me kinderen dat ze zoveel bij een oppas zijn. Me 2 boys zijn elke dag op school waarvan 2 dagen een hele dag. Dus ze zullen dan 2 dagen toch niet thuis zijn als ik 4 dagen zou werken. me man werkt tot 4uur dus die is dan wel weer thuis. Alleen me kleine meid die gaat nog niet naar school alleen straks na de peuter, maar goed de rest van de ochtenden zal ze dan bij oppas zijn. Ik voel me zo schuldig dat ik haar boys wel tot 4 en 6 jaar heb opgevoed elke dag en haar straks bij een ander misschien moet achterlaten terwijl ze nog maar een dikke 2 jaar is.......pfff moeilijk hoor.... Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat mama's die hun kinderen 32uur bij een ander hebben dat ze slecht zijn absoluut niet! Respect voor vrouwen die zoveel naast hun gezin werken! Het is puur persoonlijk dat ik me op dit moment schuldig voel als ik zoveel ga werken. Hoe hebben jullie die keuze gemaakt? Om of veel of weinig te gaan werken zonder je schuldig te voelen?
Je werkt in de ochtend en op die dagen is hij gewoon lekker thuis ( 4 dagen sowieso) en oma past op? Nee dat vind ik juist een ideale situatie.
Hoeveel uur per week werk je? Ik werk 22 uur per week. Op wat voor dagen/tijden is dit? Op woensdag van 8.00u tot 14.00u, op donderdag en vrijdag van 8.00u tot 16.00/17.00u. Hoeveel tijd is je kindje dan op het kdv en/of bij oma? Op woensdag en vrijdag zijn mijn kinderen op het kdv, op donderdag bij opa/oma. Na de zomervakantie gaat onze oudste naar de basisschool. Hij gaat dan 2 dagen naar de VSO en BSO, terwijl mijn jongste die dagen dan op het kdv is. De ene dag bij opa/oma blijft ook in stand.
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Dat iemand die gebruik maakt van opvang niet voor zijn kinderen zorgt? Wat een akelige, veroordelende, achterhaalde en kortzichtige opmerking! Bah!
Ik werk 4 dagen per week, mijn man 4 om 5. Onze zoon gata 3 dagen naar de opvang. Dit vind ik ook wel het maximum hoor. Nee, je doet je kind er echt niet mee te kort! Die van ons althans vindt het er geweldig, de drukte, de gezelligheid, andere kindjes, leuk speelgoed en elke dag naar buiten! In het begin vond ie 3 dagen trouwens wel erg vermoeiend. Voor mezelf vind ik 4 dagen werken veel hoor. Eigenlijk plan je alles wat daarnaast komt op die ene vrije dag. Ik voel me in een spagaat zitten tussen quality time met mn zoontje en mn eigen prive dingen, het huishouden, mn sociale leven etc. Ik wil na mn zwangerschapsverlof zeker minder gaan werken, 3 dagen.