voeding voor mama

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door douglas84, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Hoeveel moet je als mama eigenlijk eten als je borstvoeding geeft?? Is daar iets over te vinden? Vindt zelf dat ik niet echt veel eet of snoep ofzo. Ook omdat ik nog wat kilo kwijt wil, maar wil niet gaan lijnen omdat dat slecht is.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Op het voedingscentrum kan je een dingetje invullen en dan vertellen ze je (of nouja hun computerprogramma) wat/hoeveel je van alles nodig zou hebben.

Je vult in dat je vrouw bent en hoe oud je bent, vervolgens zet je het vinkje ik geef borstvoeding aan en klikt op toon mijn advies.

Voor mij word het advies bijv :
    300 gr fruit (3 stuks)
    200 gr groente (4 opscheplepels)
    250 gr aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten (5 opcheplepels)
    280 gr brood (8 sneetjes)
    30 gr kaas (1.5 plak)
    450 ml melk(-producten)
    125-150 gr vlees(-waren), vis, kkip, eieren, vleesvervangers.
    15 gr bak-, braad- en frituurproducten, olie (1 eetlepel)
    40 gr halvarine (5 gr per sneetje)
    2000-2500 ml dranken (incl melk)

Maar ik zit bij een dietiste, althans moet erheen, maar daarvoor moet ik eerst nog wat anders doen en die is het niet eens met deze lijst, die is het met mij eens dat dit echt veel te veel is voor mij en dit absoluut geen uitgangspunt voor mij zal zijn. Dit is namelijk meer een soort standaard basislijst, maar ieder moet er gewoon een beetje zijn/haar eigen weg in vinden zodat er een eigen basislijst ontstaat, maar de standaard eetlijst is daar een voorbeeld aan.

Hier het linkje waar je het op kan zoeken ->

Hoeveel per dag? | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Liefs, Hanneke.

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Nou, Dit lijkt mij ook veel hoor! 8 boterhammen... ik eet er 5/6 op een dag.
    Ik heb ook wel eens gelezen (volgens mij op bv.com) dat je helemaal niet meer hoeft te eten. Je moet gewoon eten als je honger hebt en drinken.als je dorst hebt. Wat betreft afvallen; suiker en vet vermijden helpt het best en Kun je rustig doen. Vet niet helemaal natuurlijk maar ik bedoel geen chips en kaas en worst enzo snacken ;)

4. fafje

fafje Niet meer actief

ook tijdens de zwanhgerschap heb ik nooit die standaard hoeveelheden gegeten...gewoon gezond eten en niet meer dan op kan lijkt me verstandig genoeg...

fruit en verse groente elke dag...en wel genoeg water!
    Hier hou ik me aan en mn kind groeit als kool!

5. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    maar hebben jullie dan niet zo'n vreselijke honger??
    Echt waar... ik eet 2x meer dan toen ik zwanger was, en als ik niet op tijd iets eet voel ik me heel slecht...
    Baal er een beetje van dat ik zo'n honger heb. Eet met gemak 8 boterhammen... en dan stop ik gewoon omdat het "moet".

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb juist veel minder honger...dwing mezelf dan ook te eten...drinekn daarin tegen is heel makkelijk..lijtk wel als hij drinkt....dat k dan enorme dorst krijg

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als je je honger stilt(?) met gezonde dingen (brood, fruit, crackers, yoghurt) zou ik gewoon eten als ik jou was. Blijkbaar vraagt je lijf om wat extra's.
    Die van mij vraagt ook om extra's maar dan vooral om koekjes:D En luister dan maar es niet;)

8. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @fafje, ja dorst tijdens de voeding, da's normaal he! Vooral veel drinken dus... wel raar dat jij minder honger hebt! Val je niet ontzettend af nu??

@maja, ja, het is dan ook vooral "écht" eten waar ik nood aan heb, gekookt, boterhammen, fruit... als het maar vult!
    Probeer je honger maar eens te stillen met een pak koekjes, dat lukt niet, dan moet ik er wel 5 opeten ofzo :D
    Hah neen, heb geen behoefte aan snoep, maar ik heb honger als een razende. Manlief trekt nogal een ogen...:$
    (beebje eet wel heel veel en goed... misschien komt het daardoor?)

9. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb ook veel honger en idd dan moet ik ook "echt "eten hebben en geen snoep/koek of iets dergelijks maar normale maaltijden..
    Mijn man kijkt ook echt zo van wow jij eet veel!
    En drinken..2 literpak met water is zo op...
    En veel venkelthee, ik maak niet meer een kopje thee, ik vul ene thermoskan met gekookt water en die staat op tafel hihi

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Veel venkelthee drinken is niet zo goed he..

Ik eet hier ook vrij veel

8-10 boterhammen
    2-3 stuks fruit
    groot bord avondeten, vaak ook 2x opscheppen

En dan tussendoor nog eens wat te snacken.

Maar goed, ik volg ook een koemelk/sojavrij dieet en heb sindsdien ook meer honger gekregen.
    In de zwangerschap had ik ook erge honger en ben in totaal 18 kg aangekomen die ik ook zo weer kwijt was, dus ik zal het wel nodig gehad hebben.

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik heb echt 10x minder honger ook. in mn zwangerschap had ik de hele dag honger! ik zeg ook steeds tegen idereen als ik die kleine beet heb: ik geloof dat ik mn maag nu in mn armen heb ;).ik moet mezelf echt dwingen om tussen de middag ook te eten. en idd onder de voedingen (bij mij altijd s'nachts) veel dorst.

ik probeer dit te eten:
    bakje cornflakes
    2 boterhammen
    avondeten
    stukje fruit

maar heel vaak is het zelfs nog min het bakje cornflakes.. maar baby doet het goed. in 4 weken tijd al 2,5 kilo aangekomen!

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jemig, ja, als ik dat eet, groei ik ook dicht zeg! My goodness...
    Ik eet hier 2 keer 2 boterhammen met wat te drinken erbij en 's avonds een klein bord warm eten met toetje na, (alhoewel Thirza vaak het meeste op eet).
    Fruit eet ik nauwelijks, (ja slecht, weet ik, gun me er vaak gewoon geen tijd voor, alhoewel ik wel af en toe als Thirza aan de fruit wil, lekker mee eet).
    En dan nog 1-2 tussendoortjes en in het weekend wat chips of toastjes 's avonds.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat een matige eters in dit topic! Als ik mijn tussendoortjes vervang met boterhammen, dan kom ik wel aan dat schema van Hanneke. Ik groei er gelukkig niet mee dicht ;)
    Alhoewel, qua avondeten schep ik wel wat minder op.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als ik hier s morgens geen 4 boterhammen eet, red ik het echt niet. En dan heb ik na een uur al wel weer honger. 's Middags eet ik er vaak 4, maar vandaag had ik ook nog gewoon honger.
    Voorheen at ik nooit koekjes maar inmiddels wel geregeld. Eerder at ik wel veel zuivel maar ja dat kan nu niet dus dan ga je wat anders eten.
    Overigens kom ik niet aan.

15. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    ben blij dat ik niet de enige ben die eet als een beest :D
    Weet niet of ik aankom, heb me nog niet gewogen sinds de bevalling (hebben geen weegschaal ;) )

Maar vermoed van niet, kan elke dag beter in m'n jeans...

HONGERRRR!

16. Alita

Alita Niet meer actief

Hier heb ik dagen meer honger en dagen bijna geen honger!!

Ik eet zo`n 3x per dag gewoon en tussendoortje 2 stuks denk ik...eigenlijk gewoon wat ik ook eet als ik geen bv geef?
    Maar soms heb ik wel een dag veel honger...zolang het dan gezond is wat je eet gewoon doen, gewoon luisteren naar je lichaam die vertelt het jou wel!

17. Alita

Alita Niet meer actief

Wel heb ik nu de tip gekregen om echt vit d te slikken....ik was hier nogal laks in.

18. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    omnibionta pronatal + borstvoeding zal ook wel goed zijn zeker? Ik heb in elk geval niet gehoord dat ik extra vit D moest slikken?

19. Alita

Alita Niet meer actief

geen idee wat dat is hahahaha...

Ja ik wist het wel maar deed het soms niet...:)

20. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    zoiets waar héél veel vitaminen inzitten voor zwangere vrouwen en borstvoedende moeders ;)

Deel Deze Pagina