werkende moeders hoe ziet jullie dag er ongev. uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    En je partner, Stukkie? Komt die ergens in 't verhaal voor?

2. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha die komt op maandag uit zn werk ook naar opa om mee te eten en dan zien we hem woensdag avond thuis weer :)
    Die gaat sochtends om 6 uur de deur al uit

Wassen en schoonmaken doe ik op een vrije dag, maar heb er geen vast tijdstip voor

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    2 nachten per week ergens anders slapen om te mogen gaan
    werken?
    Poeh lijkt me helemaal niet relaxed ;)
    Wel voor je zoontje denk ik.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij ons is echt elke dag anders :)
    Op ma ben ik thuis dus dan staan we op ons gemakje op en doen we de hele dag rustig aan smiddags komt de schoonmaakster en doe ik de was voor de hele week.
    Op di staat ml op met dl tussen 6:00 en 6:30 ergens, samen ontbijten en aankleden wassen etc en brengt haar weg. Ik moet meestal naar Fysio om 8:00 dus sta zelf dan rond 7:30 op, douchen en weg. Ben dan rond half 6 klaar en dan haal ik dl op bij m'n zus.
    Woe komt mijn zus bij ons oppassen dus dan haal ik dl uit bed wanneer ze wakker wordt (overigens meestal tussen 6:00 en 7:00) en ontbijt ze en doet mijn zus lekker met d'r tutten. Ik werk dan van 8:00 tot 17.
    Don haal ik dl uit bed en breng ik haar naar psz (mijn ochtend zeg maar ;) ) en haal ik haar einde Vd middag weer op bij schoonmoeder.
    Vrij haalt ml haar uit bed en maakt haar ontbijtje en maakt mij wakker als hij gedoucht is, dan kleedt ik dl aan e.d. En dan breng ik haar naar m'n moeder. Zelf werk ik tot uurtje of 18 en haal haar dan weer op.

Voor elke avond geldt eigenlijk dat meestal ml kookt en dan doet de een opruimen en de ander brengt dl naar bed. Meestal hebben we s'avonds nog wel wat te doen (of ml sporten of ik sporten of bakkie doen bij moeder/vriendin) en als we niks doen zitten we vaak samen in de tuin zo met het mooie weer. We kijken eigenlijk nooit tv.
    Gaan meestal tegen 23:00 naar bed.

5. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik werk twee dagen, dinsdag en donderdag.

Op dinsdag is mijn man thuis (ouderschapsverlof) en sta ik om 6:00 op. Ik werk dan van 8:00 tot 17:30 en als ik thuis kom kan ik gelijk aanschuiven om te eten. Daarna allemaal douchen, opruimen en kindjes naar bed.

Op donderdag neem ik de kinderen mee naar het KDV (mijn werk).
    Ik sta dan ook om 6:00 op, ga ontbijten en maak ontbijt voor de kinderen. Dan wassen, aankleden de laatste spulletjes in de tas en dan de oudste uit bed. Hem wassen, aankleden en aan het ontbijt zetten.

Man regelt ondertussen de jongste met de fles en een broodje eten.

Om 7:30 gaan we de deur uit en om 18:00 zijn we weer thuis. Man heeft dan al gekookt. We schuiven aan, gaan weer douchen en dan de kinderen op bed.

Als de kinderen op bed liggen, draaien we vaak nog een was, dweilen, strijken, opruimen, etc. Daarna nog een uurtje op de bank en rond 22:00 op bed.

Op vrije dagen gaat alles wat rustiger aan, en doe ik alles alleen. Man gaat dan vroeg naar het werk om 's middags nog wat tijd met de kinderen/mij te kunnen door brengen.

Zou niet anders meer willen!

6. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Dit is hoe het ongeveer gaat op maandag en dinsdag als man en ik allebei moeten werken.
    6.30 Dochter wakker, dus ik ook uit bed. Dan even haar aankleden en manlief wakker maken.
    6.45 Aankleden en opmaken, man met kleine beneden eten.
    7.15 Zelf eten
    7.30 Dochter naar kinderdagverblijf brengen, daarna meteen door naar mijn eigen werk.
    8.00/8.15 aangekomen op werk
    16.45 Klaar met werk en kleine bij kdv ophalen
    17.00 Koken
    17.30 Man thuis en met z'n 3en eten
    18.00 Spelen met dochter
    18.30 Dochter in bad en daarna nog een flesje melk
    19.00 Dochter naar bed
    19.00 - slapen Huis opruimen, wat voor mijn werk doen en relaxen

Woensdagochtend hoef ik alleen in de ochtend te werken dus gaat dochter naar opa en oma toe. Donderdag en Vrijdag ben ik thuis. Man werkt fulltime.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    6.00 uur gaan man en ik eruit (als er niet gesnoozed wordt :))
    6.00-6.45 uur onszelf klaar maken, brood smeren, nieuws lezen/kijken
    6.45-7.15 uur zoontje eruit halen, aankleden en de fles
    7.15 uur richting kdv (dit doe ik bijna altijd, omdat man dan al naar het werk is)
    8.00 uur op werk
    17.00 uur naar kdv
    17.30 uur thuis en even spelen met zoontje
    18.00 uur eten koken, eten
    Tot 19.30 uur weer even spelen
    19.30-20.00 uur badje, flesje en naar bed
    Daarna heel soms nog even wat schoonmaken thuis (schoonmaken heeft bij mij de laagste prio), sporten, maar vooral: met de benen omhoog en niks doen!

8. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werk 3 dagen in het onderwijs en heb daarnaast een webwinkel. Bij deze mijn gemiddelde werkdag:

5.45: uit bed en mezelf klaarmaken
    6.15: zoontje uit bed halen en klaarmaken
    6.30: vertrekken richting werk en zoon afzetten bij oma (ik heb veel reistijd)
    7.30 - 16.30: werken en daarna zoon ophalen
    Ongeveer 18.00 uur thuis en dan meteen eten (koken doe ik de dag ervoor)
    18.30: samen met zoontje douchen en zoon klaarmaken voor bed (ondertussen ruimt mijn man beneden alles op).
    19.20 uur: luiertas voor de volgende dag in orde maken, boekje lezen met zoontje en zoon naar bed.
    20.00 uur - 23.00 uur: bestellingen in orde maken, mailtjes beantwoorden, administratie, etc. voor mijn webwinkel.
    23.00 uur: tanden poetsen en naar bed.

Op woensdag ben ik vaak een uurtje of 16.00 uur thuis, dus dan kook ik op de dag zelf en kan ik ook al een uurtje aan de webwinkel werken (dus heb ik 's avonds wat meer rust).

9. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL

Uhm, het hoeft niet, is mijn eigen keus.
    Ik woon 10 minuten bij mijn moeder vandaan... Dus daar gaat het niet om:p
    Op deze manier hoeft mijn zoontje niet om 7 uur zn bed uit omdat ik moet werken, plus ik kan een half uurtje langer blijven ligge :D

Mijn moeder is ook maar alleen en we hebben het veelste gezellig met zn 3 :D

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Poeh dat is erg lastig te zeggen...ik werk onregelmatig in de zorg en manlief is gelukkig flexibel.
    Maar zal een poging doen..

1. Ik vroege dienst, manlief werk
    05:30 Ontbijt, ontbijt man en dochter klaar zetten, spullen opruimen die manlief s'avonds heeft laten liggen en beetje opruim/schoonmaak werk. Katten eten geven, hond eten geven. Hond uitlaten of vragen of man dit doet. (Manlief haalt dochter 08:30 uit bed, ontbijt en gaat naar werk, evt hond uitlaten).
    07:00 werk
    17:00 kinderdagverblijf om mn zonnestraaltje op te halen (indien nodig eerst gauw naar supermarkt). Manlief appt wanneer hij gaat rijden zodat eten zo goed als klaar is als hij thuiskomt. Hond eten geven.
    20:00-21:00 dochter nog een beker melk en lekker naar bedje toe. Eventueel badje vooraf.
    Daarna man/Ik hond uitlaten. Ik ruim spullen van avondeten op, kamer opruimen en wat algemeen huishouden. Zodra ik klaar ben naar bed. Manlief is meestal dan nog even aan het werk.

2. ik dienst, manlief thuiswerken of werk
    06:30 Opstaan, ontbijten, ontbijt etc klaarzetten voor man en dochter, naar werk. Kom volgende dag rond 08:30 thuis. Heel zeldzaam ligt mn dochter dan nog tevreden te slapen of te spelen en ga ik even half uurtje liggen of ik zet het ontbijt etc alvast klaar. Maar meestal zitten ze al aan het ontbijt als ik thuiskom. Dan gaat manlief naar werk...zet ik 2 luciferstokjes tussen mn oogleden en heb ik een dagje met mn dochter. Dan gewoon lekker spelen/vermaken en huishouden doen. Als manlief op de dag dat ik dienst heb thuis is geweest met dochter ga mag ik ook nog even die zooi opruimen...dat principe krijg ik hem niet aangeleerd helaas. Avondeten maak ik of de ochtend van de dienst (sta ik eerder op) of de dag van te voren zodat hij alleen hoeft op te warmen

Ik werk in principe 3 dagen per week, echter komen daar de diensten wel bij. Ook regelmatig vergaderingen/bijscholingen/training/cursus..maar dat is 'gelukkig' vaak pas na bedtijd van dochterlief. Dus dan scheur ik na werk naar huis voor het normale ritueel, dochter in bed en dan gauw weer naar werk. Manlief werkt 1 dag thuis met dochter, dochter gaat twee dagen naar kinderdagverblijf en de rest van de dagen mag ik van haar genieten. Manlief werkt gewoon 5 dagen per week, in principe 2 dagen thuiswerk.

Huishouden en boodschappen doe ik verder op dagen dat ik samen met dochter ben. Moet zeggen dat ik af en toe wel beetje moe wordt van het huishouden...we wonen aan het bos (hond neemt het bos graag mee naar binnen) en als alle beesten in de rui zijn...pff.. Ben je net het hele huis doorgeweest kun je hetzelfde rondje nog een keer doen :s Als deze katten er niet meer zijn komen er ook geen andere meer..

Dit is wel het schema van een tijdje geleden. Zit nu al lang thuis ivm HG+BI. Manlief werkt zo veel mogelijk thuis omdat ik erg weinig kan.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nu is het anders omdat ik elke dag tot 13 uur werk. Straks na verlof ga ik 2 hele dagen werken en een ochtend.

Nu is het ritme zo :
    Tussen 5.15 en 6.30 opstaan. (Sta tegelijk met man lief op namelijk)
    Mezelf douche , aankleden , even doekje over alles halen en begin met ontbijt.
    7 uur stiefdochter wakker maken.
    Ontbijten met haar
    Dan gaat zij zich zelf aankleden en mag ze even tv kijken.
    Ik ondertussen laatste dingen in pakken , opruimen
    Dochter haar tanden poetsen en haren kammen
    8 uur de deur uit naar school
    En ik ben op me werk om 8.45 tot 13.00 uur
    Dan boodschapje doen , dokters afspraak of iets dergelijks , naar huis stofzuigen/was.
    14.10 dochter uit school
    14.10 - 16.30 heel verschillend met dochter soms schoonmaken , soms afspraak of sport , soms gewoon helemaal niks.
    16.30 /17 uur begin ik langzaam met eten koken man lief komt ook thuis
    18 uur eten
    Daarna keuken opruimen soms nog even stofzuigen of iets kleins in huishouden
    19 uur dochter douche
    19.30 dochter naar der kamer en ze moet om 20.15 licht uit en slapen.
    Wij vanaf 20.30 helemaal niks.....

Brood voor de volgende dag smeer ik tijdens het koken. Ik doe in het weekend samen met man het grote huishouden.

Zo met baby gaat het wel iets anders worden. 1 dag tot 13 uur werken kleintje naar opvang. 2 dagen tot 15.30 werken. Kleintje naar opvang en 1 dag oma. Dochter is 1 van die dagen altijd bij haar oma (moeders kant) en 1 dag haalt mijn moeder haar op (op de oppasdag van kleintje).
    We zien wel hoe het loopt.....

12. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    06:30 opstaan / douche/aankleden
    07:00 kids wakker maken /douche /aankleden
    07:30 ontbijten
    08:00 zoontje naar kdv brengen
    08:20 dochter naar school
    08:30 - 17:00 werken
    17:00 zoontje halen kdv
    papa haalt dochter bso
    17:30 koken / eten
    18:30 afwassen / huishoudelijke taken
    20:00 kids naar bed
    20:30 de was en tv kijken

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik werk in de zorg, dus vaak vroeg op. Ik werk in principe wisselende diensten, alleen de laatste tijd vooral diensten die vroeg beginnen. Toevallig vandaag een late, voor het eerst sinds 2 maanden ofzo. De donderdag is mijn vaste werkdag, die ziet er zo uit:

Als ik ga werken:
    5.30 opstaan, douchen, krantje lezen terwijl ik wat eet. Om 6.15 ga ik weg.
    6.50 ben ik op mijn werk, nog even koffiedrinken met collega's en om
    7.00 beginnen we.
    15.30 ben ik klaar (of om 12.30, 14.00 of 14.30 ligt er aan wat voor dienst ik heb.
    16.00 thuis (of dus eerder) Lekker op de bank met de voetjes omhoog voor een uurtje.
    17.00 kinderen halen op de BSO, naar huis en wachten tot mijn man om
    17.45 thuis is met pizza... :D
    19.00 kinderen naar bed
    19.30: mijn avond begint! :D

Als ik een korte dienst werk, doe ik eigenlijk weinig want de kinderen zitten beide op school, dus ik heb doordeweeks tijd genoeg om alles te doen als ze er niet zijn. Wat ik dan vaak wel doe is onderweg naar huis even stoppen in het dorp waar ik langs kom om naar het kruidvat, Hema e.d. te gaan. Dat hebben we hier in het dorp niet en om er apart voor te rijden vind ik zonde van de diesel... Als ik thuis ben, kruip ik lekker op de bank of buiten in mijn tuinstoel, pak ik een boek en heb ik lekker tijd voor mezelf... :D

Vandaag ziet er tot nu toe zo uit:
    6.30: kind wakker omdat er een beestje op haar klamboe zit. Beestje weggejaagd, kind weer gaan slapen en ik ook.
    8.00: beide kinderen komen bij mama in bed, de tv gaat aan en we blijven nog lekker even liggen.
    9.00: uit bed, ontbijten voor de tv (hé, het is vakantie! ;) ) en mama gaat even op ZP
    10.16: mama zit nog steeds op ZP en moet nodig gaan douchen.... :D

14. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Werk 2 dagen of van 8.00 tot 17.30 of van 8.45 tot 18.15.

Ziet er zo ongeveer uit (bij 8.00u dienst)
    6.30u opstaan, opfrissen.
    7.00u ontbijten
    7.10u dochter wakker maken, wassen, aankleden
    7.25u dochter fles.
    7.35u dochter wegbrengen KDV of moeder komt.
    7.50u richting werk.
    17.30u is dochter meestal al opgehaald dus gelijk naar huis en knuffelen met mijn meisje.
    18.00u eten met zijn 3e; daarna afruimen; afwassen; spelen
    19.30u dochter in bad, en fles en in bed leggen.
    Daarna samen met man rusten, in de tuin zitten oid.

15. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    5.45u opstaan, brood smeren voor mezelf en dochter (+lunch), aankleden en make-uppen
    6.45u dochter uit bed, boterham naar binnen proppen en zorgen dat haar haar een beetje fatsoenlijk zit
    7.20u naar de voorschoolse opvang en daarna richting werk fietsen (5km)
    8.00u werken
    16.30u weer op de fiets, maar dan richting nso
    17.00u thuis en eten koken
    17.30u eten
    18.45u dochter naar bed

Daarna op de meeste dagen dansles geven/krijgen, taarten bakken of haarspeldjes maken en op vrije avonden nog wat rommelen in huis of alleen maar bankzaken doen :D

16. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    6u sta ik op, aankleden en ontbijten
    6u25 dochter uit bed, aankleden en ontbijt geven
    7u10 vertrekken naar kinderdagverblij dochter
    7u40 verder rijden naar mijn werk
    8u tot 15u30 of 16u werken
    Dochter ophalen op kinderdagverblij
    16u45 spelen met dochter
    18u eten maken, eten afwassen
    19u dochter nachtpamper aan en omkleden voor bed
    19u45 laatste fles voor Dl
    20u dochter op bed en dan opruimen en even rustig tv kijken.
    22u zelf naar bed

In het weekend slapen man en ik om de beurt uit en doen we niet op echt vaste tijden iets buiten eten voor dochter :)

Op mijn vrije dagen (woe za zo) doe ik het kuisen, de was, de strijk etc.

17. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

13 jun 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik werk 30 uur, verdeeld over vijf dagen, vanuit huis.

7 uur: opstaan. Ik maak het ontbijt en man doucht. De jongens slapen nog.
    7.15: jongens wakker maken. Man kleedt ze aan en poetst hun tanden, terwijl ik me douche.
    7.30: ontbijten. Dat doen we altijd samen.
    8 uur: ik breng de jongens naar school/opvang en man rijdt naar zijn werk
    8.30: weer thuis. Even een halfuurtje om op te ruimen en/of schoon te maken
    9-15.30: werk. Daarna haal ik de jongens op en doen we samen de boodschappen.
    16.30-18.30: speeltijd :) Daarna ga ik alvast beginnen met koken, zodat we om 19 uur weer samen kunnen eten. Daarna is er nog wat tijd voor mijn man om te spelen terwijl ik de tafel opruim en de vaatwasser inruim en brengen we de jongens om 20 uur samen naar bed.

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Bij een vroege dienst:
    5 uur opstaan,aankleden enz
    530 uur kind uit bed,luier verschonen en dan naar de oppas brengen waar we om 6 uur zijn. Hij gaat daar meteen weer naar bed tot een uur of 8
    16 uur haal ik hem weer op,
    17 uur eet hij, daarna douchen met of zonder papa
    19 uur flesje melk en dan naar bed.
    Tussendoor maak ik ons eten en tegenwoordig zit hij om 19 uur bij ons aan tafel en drinkt dan zijn melk (en snoept wat groente).
    1930 uur afwassen,beide douchen, tas voor de volgende ochtend klaarzetten, soms nog een was opvouwen, even vegen maar niet te veel,daar heb ik geen puf voor.

Bij een late dienst:
    720 uur opstaan,lekker bakje koffie en bijkomen
    745 uur kind uit bed, eten enz
    voor 10 uur kind wassen en aankleden, fruithapje,wat drinken en een slaapje doen(die duurt 2 uur)
    In die tijd een was draaein,stofzuigen,dweilen of een boodschapje doen.
    Net als vandaag liepen we voor 9 uur al bij de winkels en ligt hij nu alweer een hele poos te slapen.
    En heb ik geen zin om verder iets te doen ;).
    Zo meteen lunchen en om half 2 de deur uit en naar de oppas en door naar het werk tot 23 uur.
    Man haalt hem rond 18 uur bij de oppas

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik werk nog niet ben wel bezig met werk( vrijwilligers) en zou dan een dag gaan werken in de week om mee te beginnen weet nog niet welke dag.

Zou van af 1 september zijn.

Maar hier is het van maandag tot vrijdag 7 uur opstaan elke dag kind naar school brengen om 8.15 en elke dag om 15.00 uur weer uit school halen. Vaak afspraken tussen door huishouden doe ik elke dag wel wat geen schema maar denk wel als ik ga werken ik actiever gaat worden ben nu gewoon een lui wezen in huis en haat het huishouden.
    Het eten zet ik meestal al klaar voor 15.00 uur en om 16.30 gaan we eten dan afwassen dochter douche zoon aan sporen om ook te douche. Om 18.00 kijk ik het journaal en wil Editie NL kijken. Kinderen spelen oudste vermaakt zich zelf. Dochter gaat rond 20.00 uur naar bed. ( als ze naar school gaat) Ik werk niet maar ben wel de hoofdverzorger en kan nooit zonder kinderen het huis uitstappen. Vind het ook een soort van werk eigenlijk haha.

Maar respect voor de echt werkende hoor het is wel een gepuzzel en geregel zo te lezen.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn werkdagen zien er zo uit
    Om 6 uur gaat wekker en dan zelf douchen en aankleden.
    Om 6.30 naar beneden en blikken en bekers vullen voor de 2 oudste kinderen.Tasje voor de creche pakken voor de jongste en evt gymtassen met schone doeken klaarzetten.
    Tegen 7 uur de kinderen wakker maken.Aankleden doen ze meestal beneden.Dan de kinderen aan tafel en eten en drinken.Als de jongste klaar is dan schone luier en aankleden.De middelste aansporen om haar haren te doen en schoenen aan te trekken.
    Half 8 de fietsen buiten zetten.De middelste(8 jaar) fiets met mij mee een stukje mee naar de creche en fietst dan zelf door naar de VSO.De oudste van 10 jaar gaat zelfstandig naar school.Om 7.45 op de creche en dan direct doorfietsen naar het werk.Ik ben daar dan stipt 8 uur en moet ook 8 uur beginnen.
    Dan werken tot 17 uur en nog even snel avondeten halen bij de plaatselijke supermarkt.Dan de jongste om 17.30 uit de creche halen.De oudste heeft een eigen sleutel en komt om half 4 zelf naar huis en de middelste gaat om kwart voor 6 vanuit de BSO zelf naar huis.Om 17.45 ben ik thuis.Dan snel de ontbijtzooi van de ochtend van tafel ruimen en starten met avondeten.
    Eten doen we dan meestal rond half 7.Wanneer man vroeger thuis is dan haalt hij de jongste uit de creche maar dat gebeurt weinig.
    De jongste mag na het avondeten nog even spelen en dan om kwart over 7 naar boven om in bad te gaan.Is ook wel nodig na een dagje creche.De jongste ligt dan rond 8 uur op bed.De oudste 2 kinderen blijven doorgaans op tot uiterlijk 21 uur.Dan nog even douchen en tandenpoetsen en dan om half 10 naar bed.Om 22 uur alles stil in huis.Dan alles opruimen en om 23 uur zelf naar bed.
    Ben wel helemaal afgedraaid na zo'n dag moet ik zeggen.

De dagen die ik niet hoef te werken zijn ieder geval een stuk rustiger en relaxter haha

Deel Deze Pagina