Ik zeg niet dat het niet kan. Maar met die enorme wachtlijsten en hoge kosten voor een creche zou ik eerder kiezen voor een peuterspeelzaal vanaf 2 jaar in het geval dat een van de ouders de luxe heeft niet te hoeven werken.
@ loekie: vanaf 2009 is de gewone combinatie korting verdwenen, dat is nu een inkomensafhankelijk combinatie korting geworden. Als je daarvoor voorlopige teruggave wil, moet je dat idd apart (opnieuw) aanvragen nu. Anders wordt het bij je aangifte volgend jaar over 2009 achteraf (automatisch als het goed is) verrekend. @ anstefay: Prima als iemand z'n kindje naar het KDV brengt terwijl maar 1 ouder werkt, maar ik vind het niet meer dan terecht dat daar dan geen subsidie/belastingvoordeel op zit!
Ja ik hoef nu alleen bij EEN van ons aan te geven DAT we een kind onder de 12 jaar hebben, dus dan denk ik ... het wordt dan toch juist MAKKELIJKER om de combinatiekorting te krijgen. Ik kwam er bij toeval achter dat ik er in 2007 en 2008 recht op had, maar nu MOET je het haast wel krijgen als je je aangifte of VT goed invult.
Hoi Hoi, Er staat veel info die ik niet helemaal kan bevatten. Wie kan mij helpen met mijn situatie: 2008 tot november volledig gewerkt 2008-2009 en verder werkt mijn man volledig, en ik werk op een 0 uren contract wat soms betekend iedere week werken en soms een aantal weken niet. Hebben wij hier dan ook recht op? Groetjes Karin