Werkende ouders, zieke kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mimus, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.077
    4.333
    113
    Vraag ik me ook af. Vorig jaar nauwelijks. Denk dat door de lockdown ze nu alle virussen tegelijk krijgen op het kdv. Hoor namelijk collega's met kinderen van dezelfde leeftijd er ook over.
    En nu kan ziek ook gewoon een verkoudheidje zijn, maar tot voor kort, moest je bij hoesten dus ook eerst langs de GGD voor een negatieve test, voor je hen naar het kdv mocht brengen.
    Tijdens de kerstvakantie niets aan de hand, na de kerstvakantie jongste weer koorts. Verder super vrolijk, naar met 39.7 mag hij niet naar de opvang. En nu hebben we weer covid.

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.765
    7.317
    113
    Vrouw
    Jij zei dit vrij stellig. Mijn werkgever zei gisteren dit: "Zoals X al eerder heeft vermeld geldt kort zorgverlof (betaald 70%) niet voor ziekte bij kind (alleen als het wordt voldaan aan de voorwaarden Artikel 6.8 zorgverlof bij zeer ernstige ziekte) Je dient dus in dit geval voor ziekte bij kind Artikel 6.7 aan te houden en kan hiervoor je eigen verlofuren inzetten of bij geen verlofuren meer, calamiteitenverlof inzetten zoals in de CAO artikel 6.7 staat omschreven."

Is dit dan dus per CAO verschillend? Ik zit in VVT. Of weet jij dat niet?

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Dat was hier ook (voor COVID) ik kon echt elke week mijn dochter ophalen van het kdv met koorts. Of moest thuisblijven omdat ze al koorts had voordat ik ging werken. Niet te doen. Ik had namelijk geen man (of iemand anders) die dat ‘makkelijk’ kon opvangen. Of een werkgever die zorgverlof gaf.

Maar nu met COVID ook, ik zie mezelf nu echt niet aan het werk gaan. Deze week is de jongste al de hele week thuis, juf ziek en geen vervanging. En dat krijg je dan op maandagochtend te horen. Mijn dochter is vandaag met koorts haar bed uitgekomen.
    Mijn ouders zijn deze maand op vakantie en mijn man zit 10 uur per dag in meetings/calls etc omdat ie met meerdere migraties bezig is.
    Echt respect voor mensen die dan ook nog erbij moeten werken hoor.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.229
    6.682
    113
    De wetgeving omtrent zorgverlof is niet heel strikt geregeld, bedrijven hebben vrij veel ruimte voor eigen invulling.

Wanneer kan ik zorgverlof aanvragen? | Rijksoverheid.nl

Er jammer als een bedrijf de regels zo strikt maakt. zorgverlof is bedoeld om werk en prive te kunnen combineren, maar op deze manier wordt het erg lastig gemaakt. Dat de OR/vakbond ermee akkoord is gegaan.

JupitR vindt dit leuk.
  5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.765
    7.317
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie en de link! Ik heb toch maar weer contact opgenomen met onze HRM, die helaas vreselijk slecht en traag bereikbaar is. Ik snap namelijk niet waar volgens hun 'kort zorgverlof' wel voor bedoeld is.

Deel Deze Pagina