Werkende Pap's en Mama's

Discussie in 'De lounge' gestart door typje, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Het blijft dan nog steeds de mening van mensen over dit onderwerp, positief of negatief ;) Ik vind de reacties wel meevallen hoor!

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ga zometeen 3 dagen per week werken. Wij kunnen dat financieel redden en minder werken zou ik ook niet willen omdat ik mijn werk nu eenmaal erg leuk vindt. Maar meer werken wil ik ook niet, want ik ben bang dat ik dan bepaalde ontwikkelingen van mijn kindje ga missen.

Ik vind wel dat mijn kindje dan lange dagen maakt op de kinderopvang, van 07.30 tot 18.00 uur, maar later wegbrengen/eerder ophalen lukt echt niet.

Als je er nog niet helemaal over uit bent want je wilt en je zou het financieel kunnen missen, kun je er ook voor kiezen om eerst een tijdje ouderschapsverlof op te nemen. Dan behoudt je altijd je contracturen en kun je na je verlof weer in je oude uren terugkeren. En misschien denk je wel: Nooit meer terug naar fulltime en zou je (afhankelijk van waar je werkt) alsnog je contracturen kunnen laten aanpassen.

3. Female

Female Niet meer actief

Hier precies hetzelfde, ik 12 u en man chefkok :D

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    volgens mij is dit op mij gericht, sorry dat ik reageer hoor, ik zal nooit meer reageren op een topic wat jij hebt geopend.

5. Female

Female Niet meer actief

Ik weet niet waar je dit op baseerd.
    Volgens mij kreeg je tot nu toe enkel normale reacties in dit topic.
    En natuurlijk zijn de meningen verdeeld.
    Maar alle reacties in dit topic zijn toch netjes?!

En als het je doel was om bevestiging te krijgen, had je niet om meningen moeten vragen.
    Dan had je iedereen moeten vragen enkel te reageren als ze het fantastisch vinden dat je full-time gaat werken.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #26 lovewinnie, 16 dec 2009
    Laatst bewerkt: 16 dec 2009
    ik ben partime gaan werken. wilde niet thuis zitten maar ook niet fultime werken omdat ik dat inderdaad ook niet vind kunnen dat een kind 10 uur per dag 5 dagen per week bij de opvang zit. heel de dag thuis zitten was niks voor mijn enmiste de sociale contacten heel erg en een extratje verdienen is meegenomen.

de kids zitten nu elke morgen van 9 tot 1 bij de oppas (familie en eerder gastouder) maar het komt vaak voor dat ik korter werk en dus eerder thuis ben met de kids. ik vind het een heerlijke combi. partner werkt fultime

mijn dochter gaat wel sinds kort 3 dagdelen naar de peuterspeelzaal

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst

:D:D

super reactie, jij verwoordt wat ik denk. dank je.;)

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik was zelf ook veel sneller geiriteerd etc toen ik heel de dag thuis zat. miste gewoon wat. niet dat ik niet graag bij me kinderen wilde zijn hoor dat was het niet maar weet niet voelde niet zo goed. dagen duurde erg lang en miste de sociale contacten etc. ik vind het gewoon fijn om soms eventjes er uit te zijn en voel me ook nuttig zo. het werk is leuk om te doen. max 20 uur dat vind ik ruim voldoende. wil wel tijd overhouden voor mijn kids. wil de belangrijke dingen niet missen en ze hoofdzakkelijk zelf opvoeden

toen ik weer ging werken vond ik het in het begin erg moeilijk om mijn dochter weg te brengen maar werd ineens een totaal andere moeder. blij als ze der kids weer kon ophalen en nog mee genieten van ze dan ik al deed. voor sommige zou het beter zijn als ze naast hun gezin even tijd voor hun zelf zouden hebben tijdens bijvoorbeeld je werk

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je kunt altijd fulltime gaan werken en is het voor jullie en jullie kindje niet prettig.. Dan kun je altijd nog minder gaan werken.

Persoonlijk zou ik niet full-time kunnen / willen werken mijn kind 5 dagen naar de opvang/opa's oma's brengen..

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Deeltijd werken. Ik ga straks 3 dagen werken en de papa 4 dagen. Dan worden ze 1 dag thuis opgepast door Oma en 1 dag gaan ze naar een gastouder.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn vriend werkt fulltime ('s nachts), en ik werk 4 voormiddagen per week.
    Hiervan is ze er 2 bij mijn vriend (dan gaat hij slapen als ik 's middags thuiskom) en 2 bij mijn ouders.

Dat vinden we prima zo!

Ik zou niet fulltime kunnen gaan werken, dan zou ik haar veel te veel missen. ;)
    Maar ik zou ook niet fulltime thuis kunnen zijn, dit heb ik het eerste jaar dat ze er was gedaan, maar op den duur begon ik wel heel erg sociale contacten ed te missen!

Natuurlijk hebben we minder centjes dan dat ik fulltime zou werken, maar dat heb ik er wel voor over. ;)
    Ben van plan om wss fulltime te werken als Alyna naar school gaat.

Ieder z'n eigen ding. :)

12. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey,

Ja dat is ook zow, jullie hebben gelijk positief of negatief
    Ik vroeg naar een mening dat is aan twee kanten gebaseerd

sorry hiervoor, die zich aangesproken voelen,
    maar dacht dat die negativiteit door mijn topic kwam en dit onzin was...

grts Typje

13. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ben het er ook wel mee eens dat je je geen kinderen neemt om ze vervolgens 5 dagen naar een dagverblijf te brengen.
    Vind dat je dan ook zoveel mist van ze.
    Kijk als het door omstandigheden later niet anders kan is het wat anders.

Ben zelf 2 dagen gaan werken en als het heel heel druk is soms een 3de dag maar gebeurt weinig.
    Vind het lekker om die 2 dagen er ff uit te zijn ff geen mama.
    Maar als je dan savonds weer thuis komt en er wacht een enthousiaste peuter op je is me dag weer goed.
    Hier zijn beide oma's trouwens aan het oppassen, wilde ze beide graag dus ja geen probleem.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmmm ik werk wel en zou het voor geen goud willen missen.
    Nu werk ik de ene week 20 en de andere week 28.
    Mijn man werkt 32 uur. Nathan gaat 1,5 dag per week naar het KDV.

Nu is het zo dat sommige mensen in een situatie kunnen komen dat de kinderen wél 5 dagen in de week naar het KDV 'moeten'.

Maar ik vind dat als je bewust kinderen wil, en je weet dat je allebei 5 dagen wil/moet blijven werken, je misschien een andere oplossing moet zoeken.
    Ik zeg niet dat je dan geen kinderen moet nemen, maar het is lijkt mij niet de ideale situatie.

Ik ken trouwens ook een aantal thuisblijf moeders voor wie het misschien beter is als ze gaan werken.... Die hangen de vlag uit als de kids naar de PSZ gaan, lijkt mij ook niet de bedoeling.

15. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik ga vanaf voweek 29 uur werken waarvan 1 koopavond en de zaterdag (kapster) De kleina gaat 1 ochtend en 1 middag naar het KDV. 1 middag naar oma en 1 dag komt oma bij ons thuis. Ik hoop later dit jaar 3 dagen te kunnen werken maar zo vind ik het prima geregeld. Ik heb nu na weken wel weer zin om aan het werk te gaan moet ik zeggen.....

16. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    De overburen werken ook allebei fulltime, en zien de kids echt totaal niet.
    Opa's en oma's passen op(lijken wel gek 5 dagen in de week) en zijn er vaak op zaterdag ook weer, want dan moeten ze uit of sporten etc.
    Persoonlijk snap ik dat echt niet!! In hun geval zeg ik ook, waarom zijn die aan kinderen begonnen(3 in 3 jaar ook nog)??
    En financieel is het niet nodig dat ze beide fulltime werken.

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Mijn man werk volledig, ik werk 28 uur in de week.
    Tsja, ik wilde dit toch proberen met Esmee erbij omdat wij een huis hebben gekocht waar in juni heen gaan, en nu dus huur en hypotheek voor betalen. Dat is best een bedrag.
    Als ik dan de helft zou gaan werken zijn we wel een deel kwijt.
    Dus om het hoofd boven water te houden toch gekozen 28 uur te blijven werken. We zijn nu gewoon afhankelijk van twee inkomens. Ik heb wel gezegd, als het moeilijk combineren is stop ik ermee en ga ik minderen. Ik werk in de zorg, dus onregelmatige diensten. Ik heb aangegeven veel late diensten te willen werken en dat werk ik dus. Slaapdiensten draaien betekend snel op je uren zitten. Dus ga ik om 16.00 werken en kom er de volgende dag 10.00 uur weer uit. Mijn man werkt tot 16.00 dus misschien dan een uurtje oppas nodig en hij gaat s'morgens om 07.00 uur weg dus dan nog 3 uurtjes oppas. Verder thuis. Nou, ik vind dat ideaal geregeld.
    Ik zie mijn dochter dus heel veel.
    En in de weekeinden is mijn man thuis.

Maar niet alleen financieel gezien werk ik.
    Ik kan niet 24 uur per dag/7 dagen in de week thuis huismoeder spelen. Ik heb ook mijn werk nodig voor het sociale stuk.
    In mijn verlof werd mijn wereld zo klein, ik kan daar slecht tegen.
    Nu ik werk, ben ik veel vrolijker en geniet ik veeeeeeeel meer van mijn vrije tijd.

Maar volledig werken zou ik niet willen!!!!!!
    Dit is meer dan genoeg!!!

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland

Dat vind ik dus ook. 'Neem' dan geen kinderen als je ze toch niet van plan bent te gaan zien. Kan het niet anders (alleenstaand etc) dan is het weer een heel ander verhaal.
    Ik ben fulltime thuis bij de kleine.

19. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mijn man werkt fulltime en ik werk (als vrijwilligster) vanuit thuis een paar uren per week die ik zelf kan indelen.

Persoonlijk heb ik er een heel naar gevoel bij als ouders hun kind naar een KDV brengen. Ik kan het dan ook niet.
    Ik wil helemaal niks missen van deze bijzondere tijd met de kleine en wil hem volledig zelf opvoeden.
    Vandaar dat ik ben gestopt met werken na de bevalling.
    Het bevalt me prima en ik heb me in mijn werk nooit zo gelukkig en voldaan gevoeld als ik dat nu ben als thuismama.

20. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Meestal hebben ouders geen andere keuze.... en ze worden er echt niet slechter van. Maar zelf zou ik ook geen 5 dgn in de week dit willen vind het jammer dat ik niet minder kan werken om haar helemaal zelf op te vangen.:( maar goed wat is nu 1x per 14 dagen;)

Deel Deze Pagina