Werkgebied Verzorgende IG

Discussie in 'De lounge' gestart door Ladylittleangel, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Ja ik ben eigenlijk ook wel blij, weet je wat het is..
    als je het er op werk over heb, is het gelijk weer allemaal zo negatief! en ik wil juist proberen om het wat positiever te houden onder elkaar.

Maar het is indd bijna geen doen!

PS: iemand bekend met de EVV?
    Ik ben der in oktober mee gestart

2. babs81

babs81 Niet meer actief

precies!!! + je bent afhankelijk van die sv op vk die je iet serieus kunnen nemen omdat de arts sweekends geen zin heeft om langs te komen........

behandel je bewonder zoals je zelf behandeld zou worden?? zou zoooo graag willen.. maar dan word het liefdadigheidswerk.. met 6 overuren!!!

daarom haal ik bewonder snel na wasje uit bed.. zo snel mogelijk omdaarnaa lekker ze te vertruttelen!!! haren krullen föhhne nagelsfijlen lakken... etc!!!!! als benedn maar alles goed schoon is.... ivm blaasontst. en geen smetplekken of decubitus

3. babs81

babs81 Niet meer actief

nee wel collega's.... dus... jij moet dus alle mappen op orde hebben.. een x niet.. en gebeurd dus verkeerds..ben jij aanspreekpunt hierop.. je krijgt er geen uren voor... succes.. vind het zooo knap.. + familie die (gelijk hebben ze) zeuren over de slechte zorg!!!:(

4. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Jep ik ben EVV:)

5. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Ja he dat is echt zo!

ik sta de bewoners te wassen, ondertussen gaat me pieper..
    een hand pieper (telefoon) andere hand afdrogen.

ach het is eigenlijk triest..

en veel zieke collega's..

ik ga slapen, moet morgen weer (hard) werken.. haha

Morgen kom ik hier weer ff kletsen, gezellig!

6. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    @Fantasie, werkse morgen! heb je een vroege?

7. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia

Oooooh echt, wat leuk!!

wat voor kwaliteitsverbeterplan heb jij gedaan dan?? :)

8. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Ja kwart over 7 beginnen.

en dan vrijdag de nacht in 3 daagjes

9. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    en donderdag naar school voor de EVV
    druk weekje

Nou doegggggg

10. babs81

babs81 Niet meer actief

wrkze meiden.. ik ben morgen weer 1 dag vrij... zoals afgelopen weken ook zo was.. elke weekend werken door allezieken!!!

werkze...... morgen gaat me wekken op 7uur (me zoon)

tot morgen

11. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik mag vrijdag weer met een late!
    Maar morgenochtend ook weer 7.30u op voor me meissie:)

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Soms vraag je je echt heel ernstig af waarom je ooit in de zorg hebt willen werken, niet? Ik ben zelf vz-ig en ik heb me soms de haren ut de kop getrokken omdat je weer extra werk moet doen, met minder mensen...

Ik herken het van andere werkgevers en daar stonden we nog met redelijk wat personeel (met 7 man starten op 37 bewoners + 6 extra heuprevalidaties) Het was te doen, maar daar was dan ook alles mee gezegd...

Ik heb wel het idee, dat het op de pg nog slechter is dan op de somatiek, klopt dat? Dat is mijn ervaring tenminste, vanuit verschillende werkgevers. Op elke werkplek die ik tot nu toe gehad heb waren het de mensen op de pg die er het slechtste voorstonden qua personeel...

Ik ben mede om de werkdruk dus een andere baan gaan zoeken. Ik werk nu in een verzorgingshuis voor blinde en slechtziende ouderen en wij hebben (over het algemeen, zonder al te veel zieken) genoeg personeel. Het scheelt enorm dat wij extra geld krijgen omdat we specifiek gericht zijn op een visuele handicap, scheelt per bewoner een half uur extra geld per dag. Daarvan kunnen wij dus tijd inplannen om een boodschapje te doen met bewoners, of juist lekker tuttelen... Ook word die tijd gebruikt om mensen te leren met hun handicap om te gaan, we hebben daar zelfs iemand voor in dienst...

Heeerlijk en ik wil hier nooit meer weg!

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ja, juist verplegend/verzorgend. En inderdaad niet alleen basiszorg, maar ook de verpleegtechnische handelingen waarvoor ze bekwaam zijn. Werk zelf in het Hagaziekenhuis, Den Haag. Als je verder niet bekend bent in het ziekenhuis,zul je een iets langere inwerkperiode nodig hebben, maar dat is ook logisch denk ik. Hier in de randstad is een hoop vraag naar verpleegkundigen/verzorgenden. Misschien dat de vacatures niet speciaal naar verzorgenden vragen, maar mocht je het willen zou ik zeker (open)solliciteren.

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Goh heel herkenbaar allemaal, ik werk ook op pg met 30 bewoners en we starten met 5 man personeel, waarvan de eerste er al om 11.00 af gaat. Echt niet meer te vergelijken met hoe het in het begin was (10 jaar geleden konden we lekker op stap met de bewoners, even een eindje wandelen, koffie drinken etc.,..) Dat is er nooit meer bij. We moeten blij zijn als de mensen allemaal om 11.30 er uit zijn:(
    Ik wil ook weleens wat anders maar ja wat... Ik doe mijn werk nog met veel liefde maar t is wel frustrerend af en toe.

15. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    wat een herkenning zeg.Bij ons is het ook veel rennen en inderdaad als er een arts moet komen is het net een tijdstip dat je niet uit komt.
    Ik werk op de groepsverzorging.We hebben 12 bewoners op de groep.
    En ik heb net mijn evv opleiding afgerond.Vorige week maandag de diplomering gehad.

16. babs81

babs81 Niet meer actief

precies!!! het zit in je of niet...... ik zit al even te denken van "wat wil ik eigenlijk??" ik weet gewoon weg niet wat ik wil... ik weet niets anders dan de zorg..

Ook ben ik de avonden en weekenden zat... ik heb een 0-uren contract en word ieder weekend geroosterd (en uiteraard door die ziekte kom ik de andere weekend weer opdraven)

Nu komt het volgende... ik werk op 2 verschillende locaties.. en bij ons heerst er erge griep (diarree en braken....noro???)
    Morgen moet ik op de andere lokatie... ik ben erg benieuwd..... waar ze voor kiezen......... of ik moet komen om anderen te besmetten..... of ze kiezen voor de bewoners

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Allemaal erg herkenbaar!
    Soms vraag ik me af, als ik klaar ben om 16.00 , wat ik nu eigenlijk gedaan heb... de dag is langs me heen gegaan en heb het gevoel aan de lopende band te hebben gestaan. En de volgend dag begin je weer van voor af aan ;). Triest eigenlijk...

Er zijn nu bij ons veel veranderingen gaande, dit wacht ik af en als er geen verbetering optreed, ga ik op zoek naar wat anders. (dat weten ze ook)
    Ik heb ook gemerkt dat het werkveld niet heel breed is voor een vig'er, je komt toch snel weer in het soort zelfde terecht.

Daarom zit ik erover na te denken om me (als m'n kids wat ouder zijn) om te laten scholen tot doktersassistent oid.
    In het ziekenhuis lijkt me ook leuk, alleen wordt daar veelal alleen nivo 4 gevraagd en nooit geen vig'ers.

Succes all :)

18. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Zo daar ben ik weer!!
    had vandaag maar een half dagje ( extra ) gewerkt ivm zieke.

bij ons (verzorgingshuis) zit eigenlijk alles doorelkaar, pg en somatiek.

Ze zijn bezig met een nieuw huis, kleinschalig wonen.
    daarom willen ze de pg mensen houden.. die komen zeg maar in het huis, en daar omheen worden woningen gebouwd voor somatiek, extramuraal.

Ohjee, toch geen noro he! pff moet er niet aandenken, maar vorig jaar was het ook rond deze tijd in heel veel huizen. In leiden

hoop dat het bij ons niet komt, ik ken echt niet tegen overgeven..:(

19. babs81

babs81 Niet meer actief

hehe nee ik ken er ook niet tegen.. maar morgen een betaald dagje vrij!!!
    Ja die rot noro... gisteren avond iedereen uit de kots en poep zitten hhalen.. ze lagen allemaal in bed... bah zo sneu...
    1 die niet ken praten, begon te brabbelen.. ik d8 dat is niet goed.. en iniderdaa 39 graden

20. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Is er al onderzoek naar gedaan dan dat het Noro is?

bij ons wel bloed afgenomen voor een paar bewoners voor de mex. griep..

Deel Deze Pagina