Werkgever adviseert minder werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door bien86, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Hallo,

    Even een vraagje ( advies algemeen)
    Momenteel 22 wk zwanger, 4zwangerschap en 3e kindje. ( nog 2 peuters thuis) werk als leidinggevende in huisartsenpraktijk. Werk nog deels ( 1dag) op de werkvloer mee, verder P&O.
    Werk totaal 21 uur pw. 2 hele dg, 1 halve dag. Al een tijdje bikkel ik maar door ( gelukkig alles al overgedragen) dagelijks nog overgeven, weinig slaap en daardoor minder concentratie,veel bekkenkl en nóg steeds ( van begin af aan) bloedverlies. Oorzaak, gevoelige bm. Rustig aan op advies gyn zodat het niet té geprikkeld wordt en dit overgaat in weeen.
    Ik heb me nog nooit ziek gemeld, niet klagen maar doorgaan.
    De laatste 2wk gaat letterlijk álle energie naar mn werk, daarnaast kan ik thuis niks meer en voel me schukdig tegenover mn andere kids.

    Vanmorgen vroeg mn werkgever hoe het gaat, dat ik niet moet blijven volgouden maar dat het haar goed lijkt om eens na te denken mn uren anders in te vullen/deels ziektewet.
    Heb haar gelijk gegeven, alleen haarook aangegeven dat ik dit moeilijk vindt. Vd 12 wk hoef ik nog naar 7 volle (2,5 dag pw) te werken.
    Aangegeven ikhier volgende week op terugkom. 8/11 weer naar gyn en Weet dat ik nogelijk ook deels plat moet. Heb vanaf 14 wk voornamelijk alleen maar zittend werk verricht om mn lich.zoveel mogelijk rust te geven.

    Lastig lastig! Heerlijk van me afgeschreven..iemand soort gelijke situatir meegemaakt waarin werkgever advies geeft (deels) ziektewet in te gaan? Voel me verantwoordelijk voor mn team, wel 2 nieuwe coll. Aangenomen wat een goeie aanwinst zijn voor het team en tevens mijn werkdag op de werkvloer us ingevuld...

    Sorry voor dit lange verhaal!
    Denk dat ik morgen arbo ook advies ga vragen..
     
  2. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Dus eigenlijk ziet je werkgever dat je rustiger aan moet doen , jouw lichaam geeft aan rustiger aan te doen....

    Heel eerlijk als ik lees wat je lijf aangeeft denk ik dat je nu niet doet wat nodig is en ik denk dat de gyn je niet deels maar bijna volledig plat gaat leggen en terecht!

    Je lichaam waarschuwt, je hebt op je werk alles overgedragen maar omdat jij in je hoofd hebt dat je door moet gaan, hoever moet je lichaam gaan protesteren?? Zover dat je zometeen Prematuur bevalt?? Dat kan he als jij zo over je lichaams grens heen gaat.

    Arbo gaat het advies 100% ziektewet geven, kan ik je zo wel vertellen alleen al je bloedverlies is genoeg om dat te doen.

    Dat advies geef ik je ook met mijn ervaring met een premature weeen/ weenremmers/ gevoelige baarmoeder en dochter prematuur geboren . Ga luisteren naar je lichaam.
     
    Beertje8, Leo78, Marlau en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik zou dit bericht wel 10x willen liken.
     
    bien86 vindt dit leuk.
  4. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Hartelijk dank! Ik heb na vanmorgen ook lich. Wel door dat het niet gaat, eraan toegeven is moeilijk. Maar gezondheid gaat wel voor. Ik ga morgen kijken de planning en arbo eens bellen. Dan wil ik inderdaad kijken of ik komende week bv 3x3 uurtjes kan werken om te kijken hoe dat gaat.

    Het is fijn om nog een bevestiging te hebben dat wat jij ook zegt klopt helemaal.

    Thnx!
     
    famofthree vindt dit leuk.
  5. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zou die werkgever van jou bonbons, bloemen en een medaille met beste werkgever van de wereld geven!

    Zeker minder gaan werken. Voel je niet schuldig. Je werk kan je stop zetten, je privé leven niet.
     
    Dubbelfriss, jongmam, maansneeuw en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wat dacht je van 3x3 uur, de week erna 2x3 uur, de week daarna 1x 3 uur en dan niet meer?
    Denk eens aan je ongeboren kind...

    Ik snap het volledig, ik ga ook altijd maar door maar toen de gyn me adviseerde te stoppen met werken ivm de gezondheid van mijn baby heb ik daar gehoor aan gegeven.
     
    famofthree vindt dit leuk.
  7. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Dank voor jullie mede advies.
    Vanmorgen nog even om tafel gezeten. Morgen werk ik 4 uurtjes en.vanaf do.dag wil mn werkgever dat ik volledig ziek word gemeld. Ik zal dan de jaarlijkse functioneringsgesprekken en P&O nog wel doen maar wanneer het mij uitkomt plan ik dat.
    Kortom, op therapeutische basis kan ik vanaf do.dag zelf bepalen of ik 2 uurtjes per week of helemaal niet ga...afhankelijk van hoe ik me voel.
    Ik mag iig niet meer dan 3x 2 uur op mn kantoor komen....uiteindelijk een.goede beslissing en heb dit in mn team teruggekoppeld, dat geeft rust!

    Hopelijk neemt het bloedverlies ook af nu! Inmiddels 22,5 wk...de kleine moet nog zeker 12 wk blijven zitten...daar gaan we voor!

    Nogmaals bedankt!
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  8. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Goedzo!
     

Deel Deze Pagina