Je zou nog versteld staan ... Zo kort is die bocht echt niet hoor. Wij hadden er eentje rondlopen die zich standaard na iedere vakantie op maandag ziek meldde ... We hadden er zelfs een poll voor ... Daarbij ... Je zoekt op meer variabelen dan alleen naam ...
Ook in het onderwijs bekijken ze je facebook. Ik kreeg een compliment over mijn mooie foto's (profiel en achtergrond) en de mededeling dat het jammer is dat ik het zo goed afgeschermd heb. Maar dat mijn tennisuitslagen er goed uitzagen Ze waren dus in ieder geval eerlijk over het feit dat ze me gegoogled hadden. Ik geef maatschappijleer en de medialessen over het internet zijn erg belangrijk. Oa komt dit hierin ook naar voren! Facebook kan gevaarlijk zijn als je er slecht mee omgaat. Ik adviseer ouders ook altijd ook facebook (instagram etc etc) aan te maken zodat ze kunnen zien wat kinderen doen en plaatsen op internet.
Laat ik het zo zeggen , wij oordelen niet iemand aan de hand van zijn fb profiel. Als iemand elk weekend feest prima zegt niks of hij zich elke maandag ziek meld. En CV faken kan maar wij vragen altijd of de laatste 2 werkgevers gebeld kunnen worden IvM referentie dan merk je al snel of het echt is. Eerste indruk bij ontmoeting is belangrijker dan de indruk die je krijgt van iemand door zijn facebook.
Voor de grap ff mezelf gegoogled. Krijg vooral fb te zien, maar ook mijn gmail die gekoppeld staat aan youtube. Dus ook je reactie op filmpjes is te zien bijv. Ik ken maar weinig mensen op fb die zich echt uiten. Uit testen is ook gebleken dat mensen zich op fb beter voordoen dan ze zijn. Wel heb je dr altijd een paar zeikerts tussen, maar het zijn er echt weinig die zich niet interesseren in wat mensen van hun vinden. De fb-ers die net van school komen die zijn er het beste in. De alternatievelingen die bijv 1 keer een jointje hebben gerookt staan eerder met jointje op fb om stoer te doen, dan degene die nooit zonder groene walm voorbij komen. Ik denk dat je iemand eerder kan betrappen op fb als diegene al aangenomen is en bijv ziek gemeld heeft en dan wel nieuwe vakantie foto's heeft. Maar dan moet je ook nog maar kunnen bewijzen dat die foto's op die zieke dagen zijn gemaakt en de persoon in kwestie niet gewoon die dagen uit verveling de fb heeft bijgewerkt met oudere vakantie foto's. Betrouwbaar zijn vindingen via fb echt niet.