Werkgever denk dat ik het niet aankan?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamavanDane, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDane

    MamavanDane Bekend lid

    23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Meiden,

    Ik moet nog 4 weekjes werken en dan begint mn zwangerschapsverlof:D.
    Vorig weekend heb ik mij ziek gemeld op werk omdat ik heel wisselende dagen had, ene dag supergoed andere dag echt heel erg beroerd. In totaal heb ik mij 2 dagen ziek gemeld, geen ramp lijkt mij maargoed..

    Nu had ik gisteren een gepsrekje met m'n leidinggevende en die gaf aan dat ik het maar moest zeggen als ik eerder met verlof wilde:(
    Ik snap er geen bal van, dit is de eerste keer in denk een jaar tijd dat ik me ziek gemeld heb..

    Hij heeft mijn rooster nu zo aangepast dat ik altijd met een collega werk, wat ik opzich in zijn ogen wel logisch vindt omdat hij het eng vindt als ik in me uppie zit.
    Maar.. nu draai ik dus ook geen zondagdiensten meer wat betekend dat ik behoorlijk wat toeslagen mis loop, ik heb met hem afgesproken dat ik vanaf 31 mei geen nachtdiensten meer zou draaien. Er staat nergens dat ik geen zondagdiensten meer zal draaien vanaf een bepaalde datum..

    Ik twijfel nog of ik dit gewoon aan zal geven of het zo zal laten?!
    Wat zouden jullie doen?
     
  2. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    wanneer laat je je verlof ingaan? 4 weken van tevoren of 5 of 6?
     
  3. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zie dat je 30 weken zwanger bent. Als je over 4 weken met verlof gaat, is dat dus 6 weken van te voren.
    Als het gesprek netjes verliep (zoals ik lees) danlijkt je baas wel betrokken. Netjes dat hij rekening met je houdt. Maar als je graag die zondagsdiensten wilt houden, dan zou ik dat even aangeven. Als je het zo prima vind: dan laat je het lekker zo. Die toeslagen heb je straks ook wekenlang niet.

    Succes en veel plezier met de laatste loodjes!
     
  4. Sylvia29

    Sylvia29 Fanatiek lid

    2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik denk dat ik het zelf even zo zou laten, je baas lijkt me niet kwaadwillend maar het goed te bedoelen, tenzij je die toeslagen echt nodig hebt natuurlijk maar dan moet je eerder denken wat je meer nodig hebt.
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou mn baas dankbaar zijn voor het begrip. Ik kan me wel voorstellen dat hij je niet alleen laat werken als je mindere dagen hebt. Je moet ook proberen de situatie vanuit je werkgever te bekijken he ;)
     
  6. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik zou gewoon vragen om die zondagdiensten en dat ook beargumenteren. Die ORT kan je zeker nu goed gebruiken!
    Ik vind het alleen wel opvallend om te lezen dat je in principe vanaf 31 mei pas geen nachtdiensten meer zal draaien! Je hebt er in je zwangerschap namelijk recht op om van deze diensten vrijgesteld te worden zeg maar. Of had je er zelf geen problemen mee? dat kan natuurlijk ook! ;)
     
  7. sunshine1976

    sunshine1976 Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het inderdaad vanuit goede bedoelingen is dan is dat wel super van je werkgever! Maar als jij niet twijfelt over het draaien van zondagsdiensten (alleen?) dan zou ik dat zeker aangeven, is toch zonde als je daardoor toeslagen misloopt!
    Ik had gehoop op wat meer begrip van mijn werkgever. Vandaag was weer een K.. dag. Ik kon wel janken, maar aftellen is begonnen.Nog 3 dagen werken!
     
  8. flirmar

    flirmar Niet meer actief

    Is het niet zo dat die ORT tijdens je verlof gewoon doorbetaald moet worden?
    Het UWV berekent het dagloon over de afgelopen 4 weken of laatste maand. Als daar ORT bij zat heb je daar tijdens je verlof volgens mij ook recht op. (ligt dus aan je werkrooster voordat je met verlof gaat)

    Ik werk dan wel niet in de zorg, maar ik krijg wel voor elke declarabele dag bij een werkgever een bonus. Volgens jurisprudentie in het arbeidsrecht zou ik die bonus ook doorbetaald moeten krijgen tijdens mijn verlof. Lijkt mij dan ook misschien wel te gelden bij ORT.
     
  9. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb het van de ORT toevallig vorige week aan iemand van p&o gevraagd hier. Bij ons (GGZ CAO) nemen ze het gemiddelde van je ORT over de laatste 3 maanden die je gewerkt heb en dat bedrag krijg je tijdens je verlof iedere maand als ORT!
     
  10. Pipelina

    Pipelina VIP lid

    11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    In de CAO academische ziekenhuizen idem. ORT wordt uitgebetaald als een vast bedrag (gem over de laatste driemaanden) x het aantal dagen dat je werkt per maand
     

Deel Deze Pagina