clomid vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mvj, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb een vraagje aan de clomid gebruiksters hier (ik denk een domme vraag ) .

    als je clomid gebruikt heb je dan een regelmatige cyclus ? of krijg jee er een regelmatige cyclus van ?

    de gyn wil na de eerstkomende menstruatie medicatie opstarten om een eisprong op te wekken (of zoiets ) vandaar mijn vraag .

    ik heb nu toaal geen regelmatige cyclus dus ik vroeg me af hoe de gyn dat voor elkaar wil gaan krijgen .......


    L,.sybje
     
  2. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    als de clomid aanslaat dan kan je daar idd een regelmatigere cyclus van krijgen. succes met alles!
     
  3. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Jep van clomid kun je idd een regelmatigere cyclus van krijgen. Bij mij was het met een paar daagjes verschil (zie onderschrift) maar ik vind het zelf wel regelmatig.
     
  4. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke bedankt voor jullie reacties meiden !

    L.sybje
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je moet Clomid beginnen in te nemen aan het begin van je cyclus en dan 5 dagen lang. Clomid is een extra stimulans zodat er een eiblaasje uit gaat groeien tot een eisprong. Het is even afwachten hoe je op de Clomid gaat reageren, de een reageert er meteen goed op, bij de ander duurt het even voordat de goede dosis gevonden is. Ik heb zelf een hele lange en onregelmatige cyclus, bij mij sloeg het wisselend aan. Maar als het goed aanslaat kun je een mooie eisprong verwachten tussen dag 12 en dag 20 ongeveer. Clomid werkt eenmalig, dus elke cyclus moet je weer opnieuw Clomid nemen. Ook moet je meestal voor echo's, zodat ze kunnen controleren hoe je erop reageert. Soms gaat het ook mbv bloedonderzoeken en/of ovulatietesten.

    Heel veel succes!

    Groetjes,
    Jippie
     
  6. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @jippie

    bedankt voor je reactie het is een stuk duidelijker nu , ik ben benieuwd of de gyn het mij gaat voorschrijven als ik ongi ben geweest of er moet ietd vergelijksbaars bestaan dat hij wil voorschrijven .
    Ik hoop het wel want zo komen we geen steek verder .

    L.sybje
     
  7. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Sybje,

    Er bestaat niks vergelijkbaars met Clomid, tenminste niet in tablet-vorm. Clomid zijn eigenlijk indirecte hormonen. Het scheidt een stof af, waardoor jouw lichaam zelf een bepaald hormoon moet aanmaken, waardoor je dan uiteindelijk een eisprong gaat krijgen. Je kunt met Clomid eigenlijk niet overstimuleren. Dus daarmee wordt het vaak eerst mee geprobeerd. Clomid kun je samen met IUI combineren.

    Als Clomid niet aanslaat, of het is om een of andere reden niet geschikt voor jou, dan kom je al snel bij hormooninjecties uit. Die moet je zelf dagelijks spuiten, de controle's zijn strenger, je kunt er heel heftig op reageren, dus de impact is veel groter. Daarom stap je hier vaak op over als het met Clomid niet lukt. Hormooninjecties worden zowel bij IUI als bij IVF/ICSI gebruikt.

    Ik heb eerst bijna twee jaar aan de Clomid gezeten. Ik reageerde er heel wisselend op: de ene keer goed, de andere keer pas heel laat, een andere keer helemaal niet, ook moest ik steeds van dosis switchen. Daarna ben ik overgegaan op Menopur-injecties. Dit werkte bij mij prima, altijd een eisprong. De ene keer wel wat later dan de andere keer, maar dat is niet erg. En met IVF en ICSI heb ik Puregon gespoten, dat gaat mbv een prikpen. UIteindelijk zijn de injecties mij het beste bevallen. Jezelf injecteren is nooit leuk, maar minder erg dan je van tevoren verwacht. Ik had er amper bijwerkingen van en het werkte elke keer goed. Dus minder teleurstellingen en onnodig wachten.

    Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt bij de gyn. Het is erg frustrerend als je blijft hangen en niet verder kunt. Helaas weet ik wat het is... Dan kun je nog beter het medische circuit in, dan wordt het actief iets ondernomen, vond ik zelf.

    Heel veel succes met alles!

    Groetjes,
    Jippie
     
  8. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @jippie bedankt voor je duidelijke uitleg !

    ik ben benieuwd wat de gyn zegt morgen .....
    ik word en nl zo doodnerveus van dat ik niet ongi word terwijl ik ook weet dat er geen eitjes zijn te zien bij mij .
    Als je duivels zijn geweest dan weet je gewoon dat je een nieuwe ronde hebt en nieuwe kansen maar bij mij staat de lift nu even stil helaas ......

    L.sybje
     

Deel Deze Pagina