Overigens verder geen aanval naar werkgever van TS gezien ik verder de beweegredenen niet weet. Maar ik vind het niet onterecht als zijn werknemers, die zich goed inzetten voor het bedrijf, bepaalde 'diensten' dan ook verminderen. Zoals eens wat langer doorwerken, onbetaald of altijd bereikbaar zijn (niet vastgelegd) of altijd die collega zijn die wel wil werken bij bezettingsproblemen of......want dat zijn ook geen rechten (tenzij vastgelegd). Xxx
Daar heb je ook gelijk in. Onbereikbaarheid van collega's is rete irritant. Maar dan werkt thuis werken niet binnen de organisatie. Er moeten tijdens kantooruren dan op zn minst wel collega's beschikbaar zijn die jou verder kunnen helpen. Tenzij een afwijkende tijd sporadisch voorkomt, hij kan anders misschien de hele dag hebben vrijgenomen.....
Zal ik mijn verhaal maar even op nieuw doen haha. Lange teksten op mijn mobiel zijn geen succes. Lat begin dit jaar. Hij werkt al 12 jaar bij het zelfde bedrijf. Bedrijf sluit de vestiging in Zoetermeer. Gedeeltelijk, Alleen chauffeurs die blijven werken van af Zoetermeer. Mijn vader en nog een collega zijn de vaste chauffeurs mijn lat is manusje van alles. Maar rijd al structureel een jaar of 8 als chauffeur. Nu moesten de binnen mensen en mijn lat naar de andere vestiging. Deze is in Best bij Eindhoven. Lat woont in Den haag. Dus S morgens eerst naar Zoetermeer dan gaan ze gezamenlijk naar Best,. 1.5 uur rijden ongeveer. Lat draait ook nog chauffeurs diensten op de dagen dat mijn vader ( ouderen verlof heeft gaat met april/mei 2014 met pensioen) Of als mijn vader en zijn collega( is een dag in week ook vrij en dan valt lat in zaterdags werken collega en lat zaterdag.s is mijn vader altijd vrij) ziek zijn. Drie dagen rijden twee soms drie dagen binnen in Best ze verterekken rond 16.00 uur van af best en dan is hij rond 17.30 in Zoetermeer. S morgens vertrekken ze van af 0600 van uit Zoetermeer. Dus ja ze kunnen afspraken wijzigen het alternatief is ander werk zoeken. Maar ja waar vind je op dit moment ander werk? Dus dan blijf je waar je zit en doet wat de baas wilt! Of het leuk is dat is een tweede. Nu wel het verhaal duidelijk Ja idd mijn vader en lat werken op het zelfde bedrijf. Moet zeggen dat is niet altijd ideaal.
Maar hij kon hem toch sowieso niet naar school brengen als hij om 7 uur begon met thuiswerken? Hij piept er dus ook gewoon onderuit in werktijd. Dus in het nu alleen op de collega's af te schuiven..... Als zoiets binnen en bedrijf kan prima, dan heb je geluk. Mag het niet, dan zul je net als elk ander werkend gezin en andere oplossing moeten bedenken. Het is een gunst geweest en die draait ie terug.
Yep mee eens... Daarnaast kan ik het me voorstellen dat een werkgever zulke privileges soms terugdraait als het niet rendabel is. Als ik bv. kijk (en dat is geen aanval) naar mijn zogenaamd fulltime thuiswerkende buurman. Brengt ook kindjes weg naar school en haalt ze op onder werktijd. Is ook om een uurtje of 3 klaar. En tussendoor ook allemaal andere dingen doen in de tuin etc. terwijl die zogenaamd aan het werk is. Zelfs mijn eigen man zegt : Als ik een thuiswerkdag heb dan doe ik niet eens de helft van wat ik op mijn werk doe. Teveel bijzaken. Daarom zijn ze er bijna nergens (meer) happig op. Maar gelukkig bestaat er voor-en naschoolse opvang om deze moeilijkheden te overbruggen
Hij mag dit gewoon doen. Hij moet beschikbaar zijn voor werk tussen bepaalde uren en zal dit dan ok moeten doen. Dat hij thuis beter zijn uren kan indelen is niet een probleem van de baas. Opvang etc moet normaal ook anders geregeld zijn en jammer dat het zo kort dag moet maar hij zal wel zijn redenen hebben om het terug te draaien. Dat hij de kinderen kan wegbrengen en ophalen vind ik ook niet kloppen. Bedoel hij doet dit ook onder werktijd. Vind het niet gek dat de baas dus zegt ik stop met de thuiswerkers. Als iedere werknemer er zo een uur tussen uit piept voor de kinderen, boodschappen of even werken in de tuin bijv. Dan is dat toch veel werk dat blijft liggen en verloren tijd die wel betaald moet worden
Manlief is productiver thuis dan op zaak.nu minder aanloop.en hij maakt zijn werkuren wel ondanks even naar school brengen Werktijden zijn vanaf 6 -9 uur beginnen en dan 8 uur echt werken zonder pauzes