Hallo, 24 mei loopt mijn contract af. Ik heb zojuist van mijn werkgever te horen gekregen dat het niet verlengd word. Momenteel zit ik echter in de ziektewet. Moet ik nou alsnog ww aanvragen? Of ziektewet uitkering? Mijn ziektewetuitkering die ik nu heb loopt al via het uwv ( die betaald dan weer aan mijn werkgever) Alvast bedankt.
Beste Samantha1, Omdat je al ziek bent gemeld bij UWV hoef je je niet opnieuw ziek te melden als je contract afloopt. Je werkgever hoeft alleen een wijziging (uit dienst) aan UWV door te geven, met onder andere jouw rekeningnummer. UWV betaalt de Ziektewet-uitkering vanaf de dag dat je uit dienst bent rechtstreeks aan jou. Actuele informatie vind je op deze pagina.   Zolang je ziek bent hoef je geen WW-uitkering aan te vragen. De WW-uitkering kun je aanvragen als je beter bent of weet wanneer je beter bent. Extra informatie: Je geeft niet aan of je zwanger bent maar ik wil je voor de zekerheid het volgende nog meegeven: Je hebt ook vanuit de Ziektewet recht op zwangerschapsverlof en een Zwangerschaps-uitkering (WAZO) Denk er wel om dat je de WAZO-uitkering 8 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum zelf aanvraagt via de UWV telefoon (0900-9294) Actuele informatie over de WAZO vind je op deze pagina. Sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare www.uwv.nl/webcare
Nee, ben niet zwanger, maar nog wel ziek nav mijn zwangerschap/bevalling wat nu 3,5 maand geleden is. Bedankt voor uw antwoord.