Welke dag gaat mijn verlof nou in?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sakura123, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hopelijk is er iemand hier die er iets meer verstand van heeft dan ik.. want ik kom er even niet uit.
    Ik ben op 23 November 2015 uitgerekend, dat is een maandag. Omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit, heb ik begrepen dat mijn verlof dan ook automatisch 6 weken vantevoren in moet gaan, ik mag niet kiezen om tot 4 weken ervoor door te werken. (Komt mij wel oké uit, daar niet van).
    Als ik op maandag 23 November uitgerekend ben, gaat mijn verlof dan op maandag 12 Oktober in, en is mijn laatste dag dan vrijdag 9 Oktober? Of is mijn laatste dag maandag 12 Oktober?

HR hier zegt dat maandag 12 Oktober mijn laatste dag is, maar ik wilde het even checken met jullie, omdat mijn uitgerekende dag een dag verzet is van 24 Nov naar 23 Nov, om te kijken of dat wel goed verwerkt is.

2. Alva

Alva Niet meer actief

Als je verlof op 12 oktober in gaat, is 9 oktober jouw laatste werkdag.
    Werk je helemaal niet meer of zit je gedeeltelijk in de ziektewet?

3. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik zit voor 25% in de ziektewet, dus ik werk 75%.

Maar goed, hoe tel ik dan welke dag mijn verlof ingaat? 6 weken voor de uitgerekende datum op 23 Nov, maar is dat dan t/m de maandag en begint het dinsdag, of is de maandag de eerste dag van mijn verlof?

4. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    De dag waarop je precies 34 weken bent is de eerste dag van je verlof.

5. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ok, dat is dan dus maandag 12 oktober, want volgens mijn HR zou ik die dag eigenlijk nog moeten werken. Ik ga het maar eens bespreken hier.

6. Marria

Marria Actief lid

6 jan 2015
    182
    42
    28
    #6 Marria, 28 aug 2015
    Laatst bewerkt: 28 aug 2015
    Via het berekeningstabel van mijn werkgever (onderwijs) gaat jouw verlof in op 13 oktober. Dus het klopt dan inderdaad dat 12 oktober je laatste werkdag is. zie Zelf berekenen

7. LianneE

LianneE Niet meer actief

Dit klopt! Als je het berekent via die tool komt je inderdaad op iets anders maar ik heb ook begrepen van onze HR dat de eerste dag van je verlof op z'n vroegst de dag dat je 34 weken bent en op z'n laatst 36 (ik ben uitgerekend op maandag 12 oktober dus mijn laatste dag kon uiterlijk vrijdag 11 september zijn want maandag 14 september ben ik al 36 weken).

8. Alva

Alva Niet meer actief

Als je uiteindelijk maar aan die 16 weken komt, dan zou jou eerste werkdag weer op een dinsdag moeten zijn.
    Ook zonde om na een weekend nog terug te komen voor 3/4 dag ;)

9. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Ik ben ook op een maandag uitgerekend en de maandag dat ik precies 34 weken zwanger was moest ik nog werken. Ik wilde ook 6 weken van te voren met verlof. Dus dat was mijn laatste werkdag. De dinsdag erna mijn eerste. Mijn eerste werkdag zal, als ik op tijd beval ook op een dinsdag zijn.

Dit staat ook in de brief die je van het UWV krijgt.

10. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik ben ook op een maandag uitgerekend en ik zou eigenlijk die maandag dat ik 34 weken zou zijn nog hebben moeten werken volgens HR. Achteraf zat ik dus in de ziektewet en was ik al eerder thuis maar ik dacht dat het ook die vrijdag mijn laatste werkdag zou zijn.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Nee dat is je laatste werkdag. Die maandag zou je nog moeten werken.

12. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Hier sluit ik mij bij aan, je moet werken tot en met de dag waarop je 34weken zwanger bent. 34+1 is de eerste dag van jouw verlof.

Deel Deze Pagina