gelijk heb je en ik vind dat in zo'n geval de baas iemand anders altijd kan verplichten om die dienst over te nemen. Niemand heeft clausules in zn contract staan dat hij nooit de weekend nachtdienst hoeft te werken. Ik vind als je als baas dus begaan bent met je personeel, dat hij aan het andere personeel dit geval moet voorleggen en melden dat hij haar hiervoor een vrije dag geeft, en dat hij verwacht dat een ander die dienst overneemt, komt er niemand uit zichzelf, dan wijs je iemand aan. Zo simpel is het.
En je dochter dan?Of is ze dan ook in het ziekenhuis? Helaas heb ik genoeg ervaring met onze kinderen die in het ziekenhuis hebben gelegen.Maar nooit ben ik 's nachts in het ziekenhuis geweest.Dan slapen de kinderen,en krijgen ze alle verzorging die ze nodig hebben.
bij ons ook een keer gebeurd hoor, op het kdv moet er altijd een vaste per groep zijn, we waren die dag met zn drieeen, 2 hadden vakantie en de derde op die dag kreeg ook te horen dat haar dochter naar het ziekenhuis moest. Leidinggevende heeft ons medegedeeld dat zij vrij krijgt en 1 van ons een dagje van de vakantie terug moest komen. Vond ik ook niet leuk, maar iemand zn kind in het z'huis, tuurlijk doe je dat. Als wij er samen niet uit waren gekomen had ze 1 van ons aangewezen, zo simpel is het dus.
\ maar dat is voor iedereen anders, ook al wilde ts vrij omdat ze dan s nachts kan bijslapen van de hele dagen in het ziekenhuis, so be it, daar moet ze vrij voor krijgen.
die is thuis bij mn vriend die heeft vrij genomen. Slapen? Meneer heeft afgelopen nachten tot 4u aan1 stuk gehuild. Dus slapen klopt niet, was het maar waar dan lagen mijn wallen niet op mn knieeen
Helaas moet haar werkgever niets.En iemand verplichten om te komen kan ook niet.Toen ik bij een tankstation werkte kon mijn werkgever me niet verplichten om een nachtdienst te werken.
Toen onze dochter in het ziekenhuis lag, heeft mijn werkgever mij ziek gemeld, uit zichzelf. Wij waren er in de nachten ook niet bij. Een van ons legde haar op bed om 19 u en ging naar huis. Ook om te zorgen dat onze oudste dochter de aandacht kreeg. In de morgen om 7.30 was 1 van ons er weer. Ze heeft niet gemerkt dat we er niet waren. Weet niet of jouw kindje vaak wakker wordt in de nacht? Anders is er toch ook de verpleging om te troosten etc...Bij echte nood, kun je altijd nog je werkgever uit zijn bed bellen.
Even los van de reden voor je aanvraag voor vrije dagen, je wg mag die alleen weigeren als er sprake is van bedrijfskritische belangen. Met andere woorden en in dit geval als hij niemand anders kan vinden en de pomp dan dus niet open kan. Maar helaas zit er tussen de wet en de praktijk van alle dag nogal eens een gat. Sterke met je zoon, hopelijk lukt het snel om de ORS binnen te houden.
maar als jij niet tot werken in staat bent, dan ben je toch ziek? Overspannen wordt je dan wel niet in 1 dag (zoals iemand oppert) - maar je moet wél in je eentje blijkbaar snachts werken en als je daartoe niet in staat bent, is dat ook niet verantwoord. Je bent oververmoeid, psychisch op dit moment niet in staat om te werken. Ik sluit me verder helemaal aan bij Tulip. En als het hier écht niet anders kan, werkt hier de baas óók mee. En óók op de rotdiensten.. en ja, dan probeert hij wel wat te regelen met anderen zodat het zo kort mogelijk is, maar wat moet dat moet... en in een situatie als dit, 'moet' het dan maar gewoon...
ach jeetje. Nou dan moet je er gewoon zijn voor hem. wat athina zegt: wat moet dat moet. Voor mijn part werkt hij die dienst, en anders verplicht hij iemand. Das ook werkweigering als ze dat niet doen.
DAt zou ik ook zeker doen. Als ze voor jou niet komen, andersom ook niet. Kan je niet een gesprek met je werkgever aangaan. Gewoon persoonlijk en het hem uitleggen en zeggen dat het echt niet gaat en dat je op het einde van je latijn bent? Wie weet kan hij wat toch wat regelen. En anders ben ik bang dat je, als je je werk wil houden, gewoon moet gaan. Iemand had het er over dat ze je 'vrij' niet mogen weigeren. Dat gaat hier niet op. Dat is alleen als je veel verder van te voren heb aangevraagd en zij geen antwoord hebben gegeven binnen een bepaalde tijd. (zo is het althand bij mijn man en bij mijn oude bedrijf)
och wat een mupke nog!!! Ik zou je baas ook laten weten dat hij gewoon iemand anders moet verplichten.
Ik heb mijn dochter nooit alleen gelaten in het ziekenhuis dus ik snap ts heel goed dat ze bij haar zoontje wil zijn ook 's nachts.. TS: Ik hoop dat je nog iets geregeld krijgt!