werkgever geeft geen vrij kind in zkh

Discussion in 'De lounge' started by Rono, Jan 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik heb heel veel erv aring met zoontje in het ziekenhuis en zolang hij niet op IC ligt, blijf ik er gewoon de hele nacht bij. ze kunnen dan wel met 1 zuster 3 a 4 kindjes moeten verzorgen 's nachts, je kindje heeft mama nodig!
    Ik vind die baas wel erg gevoelloos hoor, als ik haar baas was geweest had ik alles geprobeerd om haar niet te hoeven laten werken en als het echt niet anders kan dan moet het helaas toch, maar dan heb je in ieder geval als baas zijnde wel alles geprobeerd door alle andere collega's te benaderen e.d.
    een beetj collegialiteit kan geen kwaad toch?
    zal niet meteen zeggen; sorry je moet gewoon komen...

2. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    wat vreselijk ongevoelig van je baas zeg! natuurlijk wil je bij je kindje zijn..
    ik zou er ook strak naast liggen als de mijne in het zh moest blijven!

Sterkte.. Ik hoop dat je kindje snel weer bij je thuis is!
    (en ik hoop ook dat je baas snel zijn hart weer terug vindt, want hij moet je vrij geven.. maar het is wel bijzonder tragisch dat jij er zo voor vechten moet, terwijl je wel wat anders aan je hoofd hebt)

3. susy26

susy26 Niet meer actief

wat een lul zeg die baas van je ! Je hebt zeker recht op verlof, zorgverlof ,dat had ik zien staan hier. zeker wel! Vind het echt erg voor je dat baas zo doet. Heel veel beterschap met je manneke!

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind het gewoon hartverscheurend dat je niet vrij kunt zijn!
    Kijk heeft je kind een griepje dan is het wat anders maar je baby ligt doodziek in het ziekenhuis!
    Hoe kan je baas nu van je verlangen dat je je werk nu voor 100% kan uitvoeren?Jouw gedachten zitten in het ziekenhuis.

En dat je collega's niet willen invallen is dus ook vreselijk.Hebben zelf zeker nog nooit zoiets meegemaakt.Ik zou zoiets doen zonder erbij na te denken!

Ik hoop echt dat er alsnog een fatsoenlijke oplossing komt voor je want een moeder hoort gewoon in zo'n situatie bij haar kind te zijn!
    Veel sterkte met je zoontje!

5. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    beterschap met je kids!

Ten eerste, als alles achter de rug is en jullie weer rustig zijn. Zoek een nieuwe baan. Sorry maar wat een hork van een baas.

Ik zou dus ook koste wat het kost bij mn zoontje willen zijn, en mijn werkgever zou daar zeker aan meewerken.
    Maar zo zijn echt niet alle werkgevers, er zijn er zat die alleen aan hun portemonnee denken he...
    Mijn vriend zou hiervoor dus ook echt geen vrij krijgen en zou gewoon moeten komen werken en anders zou hij op straat komen te staan.
    Aangezien hij moet werken omdat we anders de lasten niet meer kunnen betalen kun je dus niet zomaar wegblijven.

Ergens staat je baas wel in zijn recht. Hij heeft qua werk helemaal gelijk. MAAR, komop hork, leef je een beetje in.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik vind het gewoon onverantwoord, dat jij de hele nacht alleen moet staan, terwijl je al dagen en nachten in het zh zit. Ik zou me dan echt ziek melden, dat je het niet meer trekt. Vind het ook raar van je baas, dat er niemand is, die een nachtdienst kan overnemen, want ik neem aan, dat jij ook weleens ziek of op vakantie bent.

7. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

Oct 22, 2010
    1,358
    0
    0
    Rotterdam
    Heb je serieus zo van die harteloze collega's en baas?
    Serieus...
    Ik had zo voor je ingevallen meid,,, Jeetje wat een mensheid zeg!

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    wat een gevoelloze baas en collega's zeg jeetje niet normaal zeg veel sterkte met je kids

9. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,826
    4,199
    113
    ik sluit me hierbij aan. Als werkgever kun je nu eenmaalniet altijd menselijk en flexibel zijn maar moet je soms ook zakelijk zijn als t niet anders kan, hoe vervelend dan ook

10. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Meis, ik hoop echt dat je aller laatste hoop voor je wil werken... Weet hoe het voelt als je kleintje in het zh ligt en nee ik zou hem snachts ook niet alleen willen laten.
    Heel veel sterkte en hoop dat hij snel opknapt en jij gewoon bij hem kan blijven.

11. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    Vind ik echt onzin... hij kan er ook gewoon zelf gaan staan als het zo belangrijk is. Uiteindelijk is hij verantwoordelijk en niet zijn personeel. Hij moet blij zijn dat hij het normaal niet zelf hoeft te doen.

En ja, heb zelf ook een bedrijf en mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen komen werken. Nou, dat is dan pech voor mij. Ben allang blij dat ze zich normaal zo goed inzetten voor een schijntje van wat ik verdien.

12. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf het moeilijk vinden om vanachter het toetsenbord mensen te veroordelen. Het zou erg jammer zijn als mensen bijvoorbeeld weigeren in te vallen omdat ze bijvoorbeeld willen uitgaan, maar dat weten we toch niet. Misschien hebben de collega´s van de ts ook goede reden dat ze niet kunnen invallen (niet iedereen kan bijv op het laatste moment een oppas voor zijn/haar kinderen vinden).

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wow ja ik heb ook bij een pomp gewerkt, en wat een bummer personeel ook daar heel onpersoonlijk en harteloos ben naar 2 maand ook heel snel weer opgestapt, pfff drama.

maar ik heb een zoontje gehad die ook zo klein 3 keer in het ziekenhuis heeft gelegen, en geen haar op ons hoofd die een kleintje alleen laat, dag en nacht was 1 van ons of wij samen erbij, weet je hoeveen kinderen er liggen, een zuster heeft vaak gewoon geen tijd om ene kindje uitgebreid te troosten, we hebben helaas veel kindjes lang horen huilen omdat ze het gewoon heel druk hadden en papa en mama besloten NIET te blijven slapen, sorry ik kan daar echt niet bij, dus mijn baas kon de pot op, ik had ook niet gebeld met de vraag of ik vrij kon krijgen, ik had gebeld met de mededeling dat ik niet kom werken omdat mijn kind in het ziekenhuis ligt, en ik het niet meer trek, en me dus moet afmelden, (en hoe ze het dan oplossen. zal mij een zorg zijn)

ziekmelden is nu gewoon wat je moet doen, alleen al tegenover je kind, pff wat een K baas zeg,

maar was jij niet de gene die ook op je vrije dag moest terug komen voor een kasverschil, ook al zo raar, normaal gebeurd dat gewoon op de dag dat je er weer bent,

meid succes, en sterkte met je zoontje,

14. Ah wat ontzettend zielig kan me voorstellen dat ie zich ook alleen in het ziekenhuis voelt zonder mama of papa bij zich. Arm manneke.

Maar misschien zeg ik iets geks, maar kan je niet doen alsof je vriend ook ziek is. :) dan heb je echt wel recht op zorgverlof.

Pff kan me echt niet voorstellen dat je van die harteloze collega's hebt. Er moet toch wel iemand kunnen zou je zeggen. Sterkte!!

15. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Wat een nare situatie, ik hoop dat je een goede oplossing vindt en dat je kindjes snel beter zijn natuurlijk.

16. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    tjee wat erg zeg!!! allereerst heel veel beterschap... en wat een rotbaas zeg. hier kun je toch echt niets aan doen...

en ook al kan je partner bij hem zijn, jij wil uiteraard ook bij hem zijn. teminste als moeder wil je 24/7 bij je kind zijn in zoon situatie. en als kind wil je zeker je moeder om je heen. (ik heb als klein meisje zelf in het ziekenhuis gelegen...(
    ik was 5 of 6 jaar... maar was zeker blij dat ze bij me was)

Heel veel sterkte meis, ik hoop dat je er met je baas uitkomt.

17. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    en als ik jou baas was en geen ander vond, ging ik zelf voor je werken hoor meteen!! Ik weet ook uit ervaring als je als baas zijnde goed bent voor je personeel dan is je personeel goed voor jou!!!!

Maar helaas is de ene baas de andere niet...

18. tulip

tulip Niet meer actief

idd dobbel, het gaat ook niet over een griepje, maar over een ziekenhuisopname. Bij een griepje hoeft de werkgever natuurlijk niet altijd voor vervanging te zorgen, dat zou gek zijn. Maar hiervoor wel. Ik had gewoon opgebeld, dat je zo moe en op bent, dat je niet in staat bent om te werken, dat lost hij maar lekker op. Wedden dat hij dan ineens wel iemand kan aanwijzen om te gaan werken. Want dan komt zn eigen belang in het geding.

19. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en geen haar op mn hoofd die eraan dacht om hem daar alleen te laten. Op de afdeling waar hij lag was ik de enige ouder die bleef slapen, nou ik heb meerdere keren op de alarmknop gedrukt omdat een kindje ruim een kwartier lang aan het huilen was of er allemaal apparaten begonnen te piepen en er maar niemand kwam! Daar wilde ik mn kindje dus niet alleen laten.

Dat je geen recht hebt op zorgverlof is wel gebleken uit dit topic. Maar je baas moet toch iemand achter de hand hebben voor als jij niet kunt werken? Je kunt ook ziek worden of je been breken en dat betekent toch niet dat ie meteen de toko dicht moet gooien? Desnoods gaat ie er zelf staan.

Bij de benzinepomp waar ik werkte waren er 2 personeelsleden die nachtdiensten draaiden, ieder 5 dagen op en 5 dagen af geloof ik. En ja als er dan eentje ziek was, dan kon heus niet altijd die andere invallen, die hebben immers ook te maken met kinderopvang etc. Het is nu eenmaal moeilijk om voor de nachten vervanging te vinden. Maar ja daar moet je als baas op kunnen anticiperen hoor, ik zie niet in waarom dat jouw probleem zou zijn. Ok, als je 3 maanden lang niet kunt komen werken dan is het natuurlijk een ander verhaal maar ik neem aan dat het voor korte tijd is?

Als ik jou was, had ik dus opgebeld met de mededeling dat ik niet kan komen werken. En dan zorgt ie maar dat er vervanging komt. En of je dan onbetaald verlof opneemt of vakantieuren, dat is iets dat je later kunt bespreken.

Hoe is het vannacht afgelopen?

20. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

onze zoon heeft 4 weken in het ziekenhuis gelegen met een gebroken been...

mijn man werkt in de zorg maar die heeft gelukkig zo'n leuke baas en leuke collega's dat ze er met zijn allen voor zijn gaan zitten wie welke dienst van mijn man over kon nemen, en dan vooral de nachten omdat overdag er altijd wel iemand was, ik zeker, en opa's en oma's, en in de nacht moest er ook iemand zijn, hij lag in tractie en had regelmatig spastische bewegingen, dus dat bot schoot steeds weer weg, erg pijnlijk, we hadden dus 1 kind thuis, en 1 in het ziekenhuis, de nacht moesten we gewoon beide bij 1 van onze kinderen zijn, en dat ging niet als hij nachtdienst had,

iig, mijn man heeft in die weken maar 1 of 2 dagen per week hoeven werken, de rest werd allemaal van hem overgenomen,

* ik heb de rest niet gelezen dus sorry voor dubbel posten *
    maar kun je niet een collega bellen om het van je over te nemen ? ze zullen toch wel begrijpen dat je zoontje belangrijker is,

en anders maar ziek melden, je bent er zo misselijk van en je hebt er zulke kopzorgen van gekregen dat je baas je niet vrij wou geven, dat je er gewoon echt ziek van bent geworden :p

Share This Page