werkgever geeft geen vrij kind in zkh

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

:$ We hebben het over een kindje dat in het ziekenhuis ligt, niet iemand die met griep thuis ligt.

Dat een baas zakelijk moet kijken dat snap ik maar in dit geval vind ik echt niet dat hij zakelijk moet zijn maar flexibel.

TS, ik zou hem wijzen op het feit dat je recht hebt op zorg verlof, reageert hij daar niet op dan is het een harteloze vent/vrouw en weet je wat je aan die gene hebt in de toekomst, ik zou direct mijn spullen pakken en weg gaan. Is tie niet helemaal goed in zijn hoofd ofzo !

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Volgens mij gaat zorgverlof helemaal niet op. Lullig maar waar: de zorg wordt geregeld door het ziekenhuis en niet door jou. Ik zou overigens echt niet gaan werken. Dan maar ziek melden als je werkgever zo reageert.

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou me ook ziekmelden als mn zoontje in het ziekenhuis lag. Je hebt gewoon teveel aan je hoofd en kunt op dit moment echt niet werken, zeker niet helemaal alleen midden in de nacht...

4. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    jeetje wat shit zeg!
    bij ons bij de benzinepomp toen ik er werkte was het zelfs zo als je zelf ziek was en nachtdienst had je een hoop gezeik over je heen kreeg want ze hadden niemand en konden niemand meer regelen! en als je er dan idd bent kun je niet weg want je staat alleen... werk je bij de BP?
    wel ontzettend klote ze dat je collegas ook niet willen ruilen, dat is het shitte met nachtdiensten veel mensen denken daag geen zin in extra nachten :( maar een beetje collegialiteit in dit geval zou wel gepast zijn....

zou zelf ook niet echt meer met een lekker gevoel daar staan te werken zeg... hoop dat er toch een oplossing komt.. want je wil natuurlijk bij je kindje zijn...

heeft je dochter hetzelfde virus als je zoontje? (heb niet alle paginas gelezen sorry)

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Jeetje Rono wat naar!!!! En wat een lul die vent zeg!

Wij hebben het zelfde meegemaakt toen Sandro doodziek lag. Is met ambu alles opgehaald dus mn man belde dat hij vrij nam omdat we niet wisten hoe het zou gaan lopen allemaal.
    Zei zijn werkgever ( inmiddels exwerkgever ) Dat als hij niet zou komen hij zijn salaris niet zou storten.
    Hij zei zelfs dat het beter was voor mijn man om te gaan werken dat zou zorgen voor afleiding en dat terwijl Sandro echt heel heel ziek was. Man heeft gezegd dan stort je toch lekker niet en de haak er opgehangen.

Salaris is uiteindelijk wel gestort hoor.

Maar ik zou toch gewoon je baas nog een keer bellen met de mededeling dat het echt niet goed gaat met je zoontje en dat je er gewoon heen moet.

6. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    denk trouwens ook als je al hele dagen in het ziekenhuis zit en al amper hebt geslapen (en dus ook niet kunt slapen overdag om uit te rusten voor de dienst) dat het niet eens verantwoord is dat je gaat werken, probeer het zo uit te leggen zo kun je amper nog op je benen staan laat staan met geld om gaan en alles in de gaten houden... niet te doen :(

wellicht hoopte hij dat je alsnog zou komen, en heeft hij intussen al wat geprobeerd te regelen omdat hij er rekening mee houd dat je je vandaag ziekmeld.. zou dus ook gewoon nu bellen en zeggen ik meld me af ik trek dat nu niet en verduidelijk even dat je geen fouten wil maken ;) misschien dat hij daar gevoeliger voor is?

ik moest ook een keer perse komen in de nachtdienst tewrjil ik doodziek was, heb gezegd ik trek dat niet hoor.. om half 3 heb ik mijn baas uit bed gebeld dat ik bijna neerviel en toen hij is gekomen :D iedereen zei dat je dat hebt gedaan zeg.. ik zeg ja hij was gewaarschuwd!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat een moraalridders hier, gatverdamme. Met dat gezeur dat de werkgever gelijk heeft blabla. Alsof jullie ja en amen zullen zeggen tegen je werkgever als je kind doodziek in het ziekenhuis ligt, alsof jullie dan zouden zeggen ' sja tis niet anders'

En dan kunnen jullie wel zeuren om wettelijke regeltjes en net doen of jullie je daar altijd aan houden maar geloof je het zelf? Wel een grote mond hebben als er een bon op de mat valt voor te hard rijden, maar als je kind doodziek in het zkh ligt moeten we ons inene aan de regels houden, hypocrieten.

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Mijn kind staat op nr 1 dus ik zou echt in het zh zitten of me baas het ermee eens is of niet.
    Regels zijn er om verbroken te worden en een kind in het zh is belangrijker dan een baan. ( oke salaris hebben is ook wel een must)
    Dus of me baas gelijk heeft of niet dat zie ik dan later wel weer ik zou er nu voor me kindje willen zijn.

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Nou zeg, dat de werkgever in zijn recht staat is wel goed om te weten voor ts. Anders komt de werkgever daar straks zelf mee en dan sta je ook met een mond vol tanden! Het is toch juist goed dat iedereen hier eerlijke informatie geeft, ook al is dat niet altijd de gewenste informatie .
    En er is natuurlijk niemand die vind dat ts daar naar moet schikken!!
    Ti's wel duidelijk dat die eikel van een baas een grote kwal is!!!
    Nogmaals sterke!!

10. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    mee eens!! en gewoon ongelofelijk zo'n hufter van een baas en collega's die ook niet willen/kunnen ruilen!! ik zou ook kostte wat kost bij mijn kids in het ziekenhuis blijven zeg logisch toch!!

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

Rono, snap dat het klote is en dit gezeik heb je echt geen zin in.
    Ik snap dat het ook klote is voor de werkgever, maar volgens mij hoor je althans ik wel toendertijd als leidinggevende flexibel te zijn en 'noodgevallen" zelf bij te springen. ja jammer dat het om de nacht gaat, dan nog toch.

Ik zou ook zeker mijn kind niet alleen laten zolang je erbij mag blijven, en ik denk dat iedereen kan zeggen wat die wil maar dat is voor eidereen verschillend maar 1 ding is iedereen handelt in belang van zijn/haar kind.

mijn mening, ik zou bij de kleine man blijven!

beterschap voor jullie

(trouwens erg misselijk van de collega's zou dit zeker met een eventueel werkoverleg aankaarten )

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    als ik het goed heb is het grote nadeel dat RONO voor de nachtdiensten is aangenomen en er nog geen 2 maand werkt, Toch gezien je andere topic, niet werken betekend ontslag in je proeftijd, athans met zo`n l*l van een baas wel,
    tis dus een afweging maken van mijn baan of kind, ik zou het wel weten, ondanks alle financiele zorgen gaat mijn kind voor, maar goed kan me goed voorstellen dat niet iedereen zo denkt, of doet, terecht natuurlijk, moeilijk hoor, wat zij je laatste collega, wou die wat voor je betekenen, overgns is het zo dat je leidingegevende gewoon hooort in te vallen met noodgevallen, en dat is dit toch ook weer wel.

tis balen meid, wat ga je nou doen, sterkte,

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hey Rono, jakkie wat akelig man! en wat klote dat je baas zo reageert. Zal van hem ook wel paniek zijn dat ie straks de tent dicht moet gooien, maar toch vind ik het niet echt menselijk. dit is toch overmacht.

Als hij niet met een oplossing wil komen zou ik gewoon ziek melden. Maar je moet wel beseffen dat je nog in je proeftijd zit. En dat ie er waarschijnlijk niet aardiger op wordt

Wil je zo wel verder werken? dingen waar je over na moet denken....

Welke CP zijn jullie geweest? Wij waren namelijk vorig jaar ook in CP (volgens mij heijderbos of kempervennen ..... en beide jongens daar ook ziek geworden, spugen en diarree..... Ander jongetje waar mijn oudste mee speelde daar had het ook.

Sterkte met je kleine zieke man,

Liefs Muis

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

En betreft die reacties van mensen die de baas snappen..

wacht maar tot zelf je 5 maanden oude baby in het ziekenhuis ligt.....

of jullie dan ook zo coulant zijn naar je baas ;)

15. Rono

Rono Niet meer actief

Gaat als maar slechter. Ze hebben hem nu op constante sonde voeding gelegd tot morgen ochte, dan magik pas weer flesjes geven. Vanaf vanochtend 7uur heeft ie al 5 keer alles onder gespuugd.

Ik ben gelukkig al uit mijn proeftijd.

Vanacht amper geslapen en als Lucas eindelijk sliep ging het babytje van 2 weken huilen die hier naast ligt. Zijn ouders zijn thuis slapen, keteltje kregen ze niet stil en de verpleging had daar ook niet alle tijd voor.

16. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb niet alle 12 pagina's gelezen maar begrijp ik nu dat er mensen zijn die deze baas snappen? Hoe kan je dat zeggen. die lul van een baas zou de ogen uit de kop moeten schamen! Hij zou voor mij in de stront kunnen zakken. dan maar ontslag oid maar mijn kind gaat voor alles!

Heel veel sterkte met de kleine!

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    rono heel simpel dan ziekmelden als je al uit je proeftijd bent, zou ik geen seconde over na hoeven denken dan, meid heel veel sterkte met je manneke, sneu hoor zo ziek.

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wat erg dat het slechter gaat met je kindje!
    Ook al zou je gaan werken,dan zou je baas toch niet kunnen verlangen dat je werk voor 100 procent kan doen.
    Dat moet zelfs zo'n hork kunnen snappen.

19. Rono

Rono Niet meer actief

Ik heb hem gesmst dat ik niet kom, en dat als ie wilt in het zkh kan komen kijken hoe Lucas er bij ligt

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

eens!

Deel Deze Pagina