Goedemiddag, Ik was deze zwangerschap vanaf 20 wk voor 50% in ziektewet. Ik zou met 34 weken met verlof gaan. Dat zou ingaan op 29 augustis. Ik was dus nog wel 50% aan het werk toen de bevalling zich met 32 weken aankondigde op 16 augustus (gelukkig had ik een vrije dag ). Toen ik mijn werkgever daarna belde gaf ze aan dat ik gewoon mijn zwangerschaps en bevallingsverlof kreeg afgaande op de uitgerekende datum; 6 wk voor, 10 wk na, maar ik dacht dat mijn 16 weken verlof in zouden gaan op 16 augustus. Ik zou van het verlof zoals mijn werkgever zei wel heel erg blij worden!Maar vrees dat het toch niet zo is... Ik heb nog geen brief gekregen van het UWV wat nu de einddatum van mijn verlof is. Ik vroeg me af waar ik rekening mee kan houden? Ik hoop dat ik nog 10 weekjes verlof heb op het moment dat onze zoon thuis komt uit het ziekenhuis. Bedankt voor uw antwoord!
Beste megacarls, Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kind! Je wilt weten tot wanneer je zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt. Je geeft aan bevallen te zijn nog voordat het zwangerschapsverlof in zou gaan. In dit geval gaat je verlof in op de eerste dag na de geboorte en duurt vanaf dat moment 16 weken. UWV informeert bij jouw gemeente naar de geboorte van je kind. Wil je weten of UWV al over deze informatie beschikt? Stuur dan je telefoonnummer in een privé-bericht. Ik neem dan contact met je op. Actuele informatie over hoelang en vanaf wanneer je een zwangerschapsuitkering krijgt vind je hier. Ik wens jullie veel sterkte en gezondheid toe. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare