Goedemiddag, Ik heb een Fase 1 contract bij een uitzendbureau en kreeg om die reden mijn zwangerschapsziekte wet uitkering rechtstreeks van jullie uitbetaald. Op instructie van de UWV-arts heb ik mijn WAZO uitkering 5 dagen voor aanvang van mijn WAZO aangevraagd. Je voelt hem al, dit had 5 weken van te voren moeten zijn. Concrete vraag, 3 januari hebben jullie mijn aanvraag in ontvangst genomen. Hoe lang duurt het voor ik een toekenning kan verwachten? (intussen is mijn zwangerschapsziekte wet uitkering al gestopt) mvg Nathalie
Beste Nathalie, De Zwangerschapsuitkering kan je normaal gesproken aanvragen tussen 4 en en 2 weken voor je eerste verlofdag. Jij hebt de aanvraag iets later gedaan maar wel voor de ingangsdatum. Daarom krijg je binnen 4 weken na ingang van het verlof een beslissing over de aanvraag. Dit is een wettelijke termijn. Wanneer je de eerste betaling ontvangt staat in de beslissingsbrief die je ontvangt via Mijn UWV op uwv.nl. Actuele informatie over het aanvragen van een uitkering vind je hier. Ik wens je een fijn verlof verder. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team