Goedenavond, Ik ben bijna 18 weken zwanger, voel mij erg goed, en als alles zo loopt zoals bij mijn vorige zwangerschap wil ik graag zo lang mogelijk doorwerken. 18-06-2017 ben ik uitgerekend, en zou het liefst tot ongeveer de 16e die maand doorwerken, mag en kan dit? Daarnaast de volgende vraag, hoe precies wordt de hoogte berekend van de uitkering? Ik ben nu bijna 1 jaar en 3 maanden werkzaam voor een bedrijf, op basis van 0-uren. Tegen de tijd dat ik met verlof ga ruim 1,5 jaar. Op het internet wordt ik nog niet veel wijzer haha. Ook had ik een vraag los van de zwangerschap, hopelijk kunnen jullie die ook beantwoorden. Toen ik in dienst kwam bij mijn werkgever was het eerst voor 3 maanden. Dit 0-urencontract is verlengd met een jaar. Nu loopt dat contract bijna af. Wat mag mij nu aangeboden worden? Opzich ben ik overal blij mee, want ik heb een top werkgever, maar wil niet dat iemand gedoe krijgt haha. Wat ik begrijp van het internet is dat ze mij max 2 jaar voor bepaalde tijd mogen. Mochten ze verlengen met 1 jaar zit ik er dus 2 jaar + 3 maanden voor bepaalde tijd. De andere optie, verlengen met een half jaar, dan loopt het contract af tijdens mijn verlof en moeten ze dan weer verlengen, maar zit je met het maximaal aantal keren wat een contract verlengt mag worden toch? Alvast bedankt!
Hallo Niicci, Het is niet toegestaan van de arbeidstijdenwet om te werken in de 4 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum en in de 6 weken na de bevalling. Dit zou voor jou betekenen dat het verlof 22-05-2017 op zijn laatst in kan gaan. De hoogte van het verlof berekenen wij over de periode van 1 jaar voor het verlof. Wij berekenen het gemiddelde en betalen hiervan 100% uit. Wat betreft jouw vraag over het aantal contracten. Je mag maximaal 3 tijdelijke contracten krijgen. Deze contracten worden als opeenvolgend gezien als tussen deze tijdelijke contracten een periode van maximaal 6 maanden zit. Als je een vierde contract krijgt, is dat automatisch een vast contract. Hetzelfde geldt als de tijdelijke contracten bij elkaar opgeteld langer duren dan 2 jaar. Met vriendelijke groet, Jeroen UWV WebcareTeam