werkgever komt zijn woord niet na

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door bouchere, 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bouchere

bouchere Niet meer actief

hoi hoi,
    ik ben nu 25 weken zwanger en ik ben industrieel slager van beroep.
    dat betekent dat ik vroeg uit de veren moet,in de kou moet werken,
    veel moet trekken en sjorren aan grote stukken vlees(kratten tillen gelukkig niet meer ,doen de jongens voor mij)
    mijn werkgever was heel meegaand en dat ik een maand terug mijn verlof ging regelen,mocht ik zelfs meteen hele dagen de ziektewet in en moest mij absoluut niet bezwaard voelen.want zoals hij zei,ik heb een mannen beroep,normaal zou ik daar echt heel boos om worden,maar nu geef ik hem eigenlijk wel gelijk,het is nu op dit moment te zwaar.
    ik werkte toen al minder (5 uur per dag)
    ik heb toen gezegd dat zo lang het ging,ik gewoon kwam werken.
    inmiddels was ik wel 3,5 uur per dag gaan werken(in overleg met hem)
    maar nu het mij echt te zwaar wordt en ik sta te duizelen,en de hele dag pijn in mijn rug,buik en benen hou.
    nu heb ik mij wel ziek gemeld,maar wat blijkt?wat mankeer je dan?nee hoor ik heb niets gezegd,fijne werkgever.
    wat moet ik nu ?moet ik nu echt te werk?terwijl ik het na een uur al helemaal gehad heb?moet ik dan de rest van mijn zwangerschap met pijn blijven lopen?mijn verloskundige zegt dat ze wel een briefje schrijft,maar mijn werkgever vindt dat ik best wel even door kan werken.
    maar ik ben op,ik slaap amper snachts door de baby ,maar moet er wel elke dag om 4 uur uit.en dan pik ik overdag wel een uurtje slaap maar heb ook nog 2 kinderen die mijn volle aandacht willen na schooltijd.
    logisch toch?
    ik hoef op zich geen reactie te hebben,het is fijn gewoon ff te kunnen mopperen.
    ik ga in ieder geval mijn best doen om gewoon thuis te blijven,ik ga geen pijn hebben voor hem.
    groetjes
    diana :(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Jij kan lekker stoppen meid. Als het jou te zwaar wordt hoef je niet door te werken. Vooral het zware werk dat jij doet.

Dat jou werkgever "vindt" dat jij wel even door kan werken is natuurlijk onzin.

Hij is ten eerste geen arts, ten tweede geen verloskundige, ten derde jou niet en hij moet naar mijn idee niet het arrogante idee hebben ( wie is hij nu helemaal) om te denken dat hij voor jou mag beslissen.

Lijkt me duidelijk,

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb het idee dat de meesten arbo artsen ook gelijk opkomen voor zwangere vrouwen, dus lekker thuisblijven meid. Wat niet gaat, gaat gewoon niet. Het gaat hier niet alleen om jou, maar ook om jullie kindje en je baas denkt daar misschien niet aan, maar zoals ik tot nog toe gelezen heb, arbo artsen wel degelijk! En daar gaat het om!
    hopelijk bekom je thuis een beetje en maak je je niet te druk om je werkgever!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Meteen afspraak met je arbo arts maken, die is arts en kan wel bepalen of je moet werken of niet (briefje van je verloskundige is wel handig om te hebben dan)....Je werkgever is geen arts.

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Afspraak met de arbo afwachten. Die staan meestal toch echt achter de zwangere vrouw. Daarnaast ben je ziek door zwangerschap, dus dan kost het jouw werkgever toch geen geld. Hij krijgt alles terug van het UWV.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd zelf even een afspraak maken bij de arbo arts en zeggen dat er haast achter zit.

Toen ik met rugklachten liep en daardoor mijn werk niet meer volledig kon doen, moest ik in eerste instantie 6 weken wachten voor ik kon komen... Dan hoefde ik nog maar een maand tot mijn verlof... Gelukkig kon ik na wat bellen al na 2 dagen terecht.

Overigens vond mijn arboarts dat ik met mijn klachten best mijn werk op halve kracht kon doen, en dus niet de ziektewet in hoefde. Op het moment van de afspraak had ik geen klachten omdat ik net 3 dagen vrij was geweest en het thuis lekker rustig aan deed.

Daarbij komt dat als je in de ziektewet gaat krijgt jou baas geld om je te vervangen. Mijn teamleider is er toen zelf achteraan gegaan om me voor 50% ziek te melden, zodat ze vervanging kon regelen. Uiteindelijk heb ik die uren wel op mijn werk doorgebracht, maar met allemaal leuke dingen... :D

Deel Deze Pagina