WAZO

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Babs1977, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Wie kan mij helpen?
    Ik heb net een brief binnen gekregen van het uwv over een beoordeling van een wazo uitkering. Ik heb op inernet opgezocht dat dit inderdaad om zwangerschap gaat enzo.
    Maar dat gaat toch gewoon via je eigen bedrijf en niet via het uwv toch?
    Ik zat hiervoor wel voor halve dagen in de ziektewet maar ben met ingang van mijn verlof weer beter gemeld.

Ben dus vanaf morgen officieel met zwangerschapsverlof maar vindt deze brief zo vreemd. Er staat ook in dat ze gaan beoordelen of ik daar recht op heb. Maar ik krijg toch gewoon 100% uitbetaald via mijn werkgever?

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Wie kan mij helpen?
    Ik heb net een brief binnen gekregen van het uwv over een beoordeling van een wazo uitkering. Ik heb op inernet opgezocht dat dit inderdaad om zwangerschap gaat enzo.
    Maar dat gaat toch gewoon via je eigen bedrijf en niet via het uwv toch?
    Ik zat hiervoor wel voor halve dagen in de ziektewet maar ben met ingang van mijn verlof weer beter gemeld.

Ben dus vanaf morgen officieel met zwangerschapsverlof maar vindt deze brief zo vreemd. Er staat ook in dat ze gaan beoordelen of ik daar recht op heb. Maar ik krijg toch gewoon 100% uitbetaald via mijn werkgever?

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit is gewoon een standaard brief. Ik heb hem ook gehad. Volgens mij staat in de brief ook dat je salaris gewoon wordt uitbetaald via je werkgever, die krijgt dan een vergoeding via het UWV. Als het goed is, heeft het UWV via jouw werkgever je zwangerschapsverklaring gekregen. Dat kijken ze gewoon na. Ze zijn bij het UWV nu eenmaal errug ambtelijk :)

Overigens heeft je werkgever al tijdens jouw ziekte een vergoeding van het UWV gekregen (als je tenminste ziek was ten gevolge van je zwangerschap).

Groetjes Rosa

4. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Klopt, was bij mij ook zo. Maar ik ben met je eens dat het wel onduidelijk is.

Deel Deze Pagina