Wazo brief vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door shorty86, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shorty86

shorty86 Nieuw lid

9 dec 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond
    Ik hoop dat jullie misschien een antwoord hebben op mijn vraag.
    Ik heb twee banen met een nul uren contract. Al vroeg aangegeven dat ik zwanger was en ze zeiden dat ze dat door zouden geven aan het uwv voor de wazo. Nu ben ik afgelopen maandag 14 november met verlof gegaan. Krijg ik een brief met als onderwerp ontvangstbevestiging aanvraag uitkering WAZO. Er staat op 14 november hebben wij een aanvraag ontvangen voor een WAZO uitkering met ingang van 14 november. Er staat dan of ze beoordelen of ik het krijg en dat de beslissing hierover uiterlijk acht weken na 14 november. En hier is dan ook een kopie naar m'n ene baan gestuurd. Van m'n andere baan heb ik nog helemaal niet zo'n brief gekregen. Maar het is toch vreemd dat er staat dat de 14e pas de aanvraag is gedaan?
    Ik hoop namelijk dat ik volgende maand wel mijn geld gewoon krijg en dat ik niet in de stress hoef te zitten

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste shorty86,

Je wilt weten wanneer je een betaling van UWV mag verwachten voor de WAZO.

Schijnbaar heeft een van je werkgevers de aanvraag inderdaad pas laat gedaan (officieel 2 tot 4 weken voor ingang van je verlof had dit aangevraagd kunnen zijn). De wettelijke beslistermijn is 8 weken. Doelstelling van UWV is om de beslissing binnen 4 weken te maken. Vraag je werkgever of de betaling aan jou of aan de werkgever wordt overgemaakt. Als UWV de betaling rechtstreeks aan jou moet overmaken krijg je dus uiterlijk binnen 4 weken na afgelopen maandag bericht. Maakt UWV de betaling over aan je werkgever? Jouw werkgever verrekent de uitkering dan met je salaris. Je zou hier dus niets van moeten merken.

Actuele informatie over de betaling van de WAZO lees je hier.

Ik wens je een goed verlof.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare

3. shorty86

shorty86 Nieuw lid

9 dec 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL