Hallo allemaal Ik werk elke nacht(ma-vr) van 22.30 tot 6.00 zonder pauze. Ik ben koerier en til veel zware kratten en dozen sommige kratten wegen wel meer dan 25 kilo . Veel rek en strek werk gewoon loodzwaar. Nu ben ik 6 weken zwanger en wil ik weten of dit schadelijk is?
Volgens mij mag je nooit meer dan 25 kilo tillen, ook niet als je niet zwanger bent. ( arbo) Tillen Wat mag wel en wat niet? Tijdens hele zwangerschap: bukken, hurken, knielen zoveel mogelijk voorkomen Laatste drie maanden zwangerschap: bukken, hurken, knielen en staande voetpedalen bedienen - dagelijks niet meer dan eenmaal per uur Tijdens zwangerschap en tot drie maanden na bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag niet vaker dan tien keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild. Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag niet vaker dan vijf keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild. Verder moet je hier maar eens naar kijken. http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm
dank je. ik denk dat ik het dan wel moet vertellen, want ik hurk, en buk de hele tijd. Ja 25 kilo ik weet het, maar als ik er wat van zeg doen ze er niets mee.
Nee, de meeste werkgevers knijpen liever hun ogen toe. Ja helaas moet je het dus inderdaad snel vertellen. Succes, en nog gefeliciteerd met je zwangerschap,
Ohh ik buk en hurk en kniel nog steeds een x aantal per dag dat moet ik dus niet meer doen! Is het heel schadelijk? Ben 9 weken
X aantal keer per dag is niet zo erg hoor, maar als dit je werkhouding is die je gedurende 8 uur moet volhouden, dan is dat te veel. Overigens vind ik zoiezo dat je werkgever zich niet aan de regels houdt, want hij is verplicht zoveel keer pauze te geven..
Als ik jou was zou ik dat per direct niet meer doen. Ikzelf heb ook zwaar lichamelijk werk gedaan. Je kunt jezelf wel voor je kop slaan als er iets mis zou gaan hier door toch?
Ik zou even de VK bellen met die vraag. Voor je kindje is het niet schadelijk, maar voor jouw bekken (die nu al weker wordt) wel. Wat betreft de nachtdiensten: vanaf 'zoveel' (?) weken hoef je dit niet meer te doen en heb je recht op regelmatig werk met extra pauze. Tijdens mijn vorige zwangerschap werkte ik onrgelematig met slaapdiensten, maar in de praktijk is dit lastig te realiseren. Ik hoefde iig geen nachtdiensten meer te draaien. Succes (en weelicht een idee om het toch wat vroeger tegen je baas te zeggen dan gebruikelijk is).