Weet iemand hoe het hier mee zit...? Mijn bedrijf wil gaan re-organiseren en ik ben (nog) niet zwanger, maar mogen ze mij buiten gooien als ik zwanger zou zijn...?
Als je een vast contract hebt, mag je in principe niet worden ontslagen. Of dit anders is bij een re-organisatie durf ik niet te zeggen.
Vroeger was het bij een reorganisatie first in first out, Dat is tegenwoordig wel veranderd. Maar daar gaan ze wel van eerste uit. Meestal kijken ze naar de mensen die niet corect functioneren, maar dat moeten ze dat ook wel kunnen aan tonen. Vanwege je zwangerschap kunnen ze je er niet uit gooien niet met die reden, maar natuurlijk wel andere redenen. Succes Nathasja
VOlgens mij ook; maar bewijslast ligt bij werkgever. En het zal moeilijk aan te tonen zijn dat je zwangerschap geen enkele factor heeft hierin. Zeker omdat het last-in-first-out niet meer als eerste richtlijn gehanteerd wordt.
Ze hanteren een afspiegelingsbeleid... Ben ook de jongste van het bedrijf en deenige direct op de werkvloer....