Zo snel mogelijk arno. en laat daar vastleggen dat ze jouw niet mag vragen wanneer je weer aan het werk gaat! of dat communicatie over opnieuw werken alleen via arts gaat. Ziek is ziek en desnoods laat je je vriend elke dag bellen dat het niet gaat. Hij staat prima in zijn recht dit voor jou te doen aangezien bij extreme hoofdpijn geluid ook zeer doet en cijfertjes intypen ook erg lastig kan zijn. En bel je huisarts, die gaat je waarschijnlijk zonder pardon op non actief zetten als jij aangeeft zo gestressd te zijn en behandeld te worden.
Als je werkgever zo onbegripvol is zou ik gewoon een afspraak maken met de arboarts en hem/haar laten kijken wat het beste is. Over het algemeen zijn ze met zwangere vrouwen wel makkelijk betreffende minder werken. Je kunt je natuurlijk ook ziek melden en dan krijg je vanzelf een afspraak met de bedrijfsarts. Veel succes!
Inderdaad. Als ik dinsdag weer moet bellen meld ik me weer ziek. Ik sta nu op met hoofdpijn en ga ermee naar bed. Als het goed is wordt vandaag door haar het uwv gebeld. Als dat morgen nog niet is gedaan dan zeg ik dat ik het zelf ga doen, Ik durf geen dingen achter haar rug om te ondernemen.. Bedankt voor de reactie MiekeLief !
Bedankt voor alle reacties! Fijn om zo te kunnen overleggen zeg. Ik heb veel aan de adviezen ! Thanks you all x
Volgens mij hoef je je überhaupt niet iedere x opnieuw ziek te melden, je bent ziek tot het moment dat je je weer beter meld
Wat ontzettend vervelend zeg! Sommige werkgevers zijn ook echt horken zeg. Hier nu ook op het werk een meisje zwanger van een tweeling. Wat niet gaat, gaat niet. En als ze aangeeft liever 50% te werken. Prima. Het is dan maar zo. En anders idd maar de ha bellen.
Dat zou logisch zijn inderdaad! Dat is hier nooit zo geweest. Sowieso om de 2 dagen contact om te overleggen. Ik ben een keer 2 weken ziek geweest en heb 5 keer contact gehad en elke keer moeten zeggen; nee sorry nog steeds ziek. Opgejaagd gevoel krijg je ervan!
Wauw een tweeling! Pittig hoor. Heb al contact gehad met HA en VK.. Zeggen allebei; arbo! Als het goed is krijg ik daar morgen meer info over
Morgen gewoon aandringen hoor, op contact met de arbo-arts, je niet onder de tafel laten lullen door je leidinggevende/werkgever. Desnoods geef je maar aan dat ze het immers vergoed krijgt vanuit het UWV omdat het allemaal zwangerschapsgerelateerd is. Veel werkgevers weten dit nl niet eens... zekere de kleinere bedrijven denken dat ze alles zelf moeten betalen.
nou he he.. komende maandag mag ik dan eindelijk naar de arbo. Ze stond er wel op dat ik morgen weer kwam werken maar heb gezegd dat ik niet voor mijn lol thuis zit maar omdat ik ziek ben. Of ik dan geen halve dag kon pff. Natuurlijk weer huilen aan de telefoon.. gênant. Mag uiteindelijk morgen nog thuis blijven en moet daarna weer bellen of ik vrijdag niet kan komen. Volgens mij snapt ze niet dat ik gewoon op ben.. ze verwacht me in ieder geval volgende week weer op werk. Ik hoop zo dat de arbo arts me wat beter begrijpt. Vind het nu zo lastig.. stel dat ik me vrijdag nog steeds niet oké voel? Dan moet ik weer een hele strijd aangaan om thuis in bed te kunnen blijven. Het houdt nooit op..
Jeetje, ik krijg de neiging om te zeggen; laat je vriend maar weer bellen morgenmiddag. Het verhaal aandikken en zeggen dat jij niet in staat bent (te ziek) om te bellen en hij daarom belt. Dat je deze week echt niet kunt komen en maandag ná bezoek aan de ARBO arts contact opneemt om afspraken te maken. Misschien toch even HA erbij betrekken. Ze is misschien gevoeliger voor een advies van een HA om thuis te blijven. Maar erg rot allemaal voor je. Zo voor het blok worden gezet terwijl je lichaam schreeuwt om rust. Heel veel sterkte, ik blijf het volgen!
Maak maandag ook meteen de "contactmomenten met werkgever" bespreekbaar! Geef gewoon duidelijk aan dat je alleen maar meer gestressed raakt door de druk van je werkgever en de druk die het veroorzaakt om iedere twee dagen aan te moeten geven dat je nog steeds niet bent opgeknapt.
Het nare is dat mijn vriend niet meer mag bellen omdat hij de vorige x boos werd aan de telefoon (omdat ze me niet ziek wilde melden) dus ze wil het contact alleen maar via mij nu. HA is wel een goed idee, was sowieso van plan vandaag de VK te bellen; kan dat ipv HA?
Goeie tip! Ik hoop zo dat die ARBO arts het allemaal serieus neemt.. Ben er alleen nog niet over uit hoe het daarna moet; werkgever staat erop dat ik na de afspraak weer naar werk kom om te overleggen en daarna vrolijk aan de slag te gaan. Heb het idee dat ze het niet snapt. Ze zij ook dat ze me niet zomaar VRIJ wil geven en toen ik zei; nou ik wil geen vrij, ik ben ZIEK.. Zei ze: ja ziek, vrij, hoe je het wilt noemen. Waarschijnlijk mag ik ook mn vrije uren in de gaten houden..
Zorg dan dat je met de arbo-arts een afspraak maakt dat de contacten tussen jou en werkgever niet meer rechtstreeks gaan, maar via de arbo-arts! En idd houd ook je uren registratie in de gaten! En benadruk nogmaals naar je werkgever dat je ZIEK bent en dat zij daarvoor een aanvraag kan doen bij het UWV ivm ziekte-uitkering als gevolg van zwangerschap!
Heeft die vrouw zelf geen kinderen? Weet ze zelf niet hoe het is om zwanger te zijn? Ik vind het zo raar gaan. Ze heeft recht op geld vh UWV. Ik zou het UWV ook bellen over de situatie. Als het goed is word je sowieso door hun gebeld over je ziekmelding. Ik had alles verteld en advies gevraagd aan hun. Het geeft wel een nare smaak als je dan over werken denkt. Ik zal me erg ongemakkelijk voelen.
Klopt helemaal wat je zegt! Ze heeft geen kinderen.. dus misschien heeft ze daarom geen inlevingsvermogen? Vandaag met mijn VK gebeld. Ze gaat een brief maken voor de arbo met een situatiebeschrijving en haar advies. Als ik me morgen weer ziek moet melden en ze geloofd me niet dan stuur ik haar de brief van de VK ook maar.. tot ik bij de ARBO ben geweest zit er niks anders op dan dit. Op dit moment zit ik zo enorm gespannen thuis.. het is gewoon niet leefbaar meer. Wat een gedoe! Ik kijk even wat ik zelf kan doen met het UWV. Bedankt voor je tip!
Ze jaagt je alleen maar langer de ziektewet in. Als je echt kon ontspannen had je misschien al eerder weer kunnen werken dan dat het er nu uit ziet. Ik vind het zo vervelend voor je. Bij mij op werk is het echt het tegenovergestelde. Vanaf het weekend 50% in de ziektewet. Omdat mijn werk in de zorg momenteel te zwaar werd. Hij heeft mijn verhaal aangehoord en ging akkoord. Ze zijn zelfs al aan het kijken wat ze kunnen doen als ik langere tijd 50% werk.
Kijk zo hoort het. Wat fijn om te horen dat het ook anders kan gaan. Werken in de zorg is ook hartstikke pittig en zwaar. Goed dat je je verhaal bij hem hebt kunnen doen!
Pff wat een naar mens die werkgever van jou.. Echt op je strepen staan hoor, en goed je uren in de gaten houden inderdaad.. Wat er al gezegd is: laat het contact maar via de ARBO verlopen.. Mijn werkgever is lang niet zo vervelend, maar tijdens vorige zw-schap ook wel momenten geweest.. Ik ging minder werken vanwege bekkeninstabiliteit, ook 50%, en vooral niet te lange dagen, dat trok ik niet. Ik mailde heen en weer daarover met een collega i.v.m. het rooster, en toen kreeg ik van haar een mail dat het op 1 dag niet anders kon.. Ik nogmaals aangegeven dat ik het niet trok, kreeg ik een mail terug die ineens ook naar de bazen was gestuurd, dat het na overleg met hun echt niet anders kon.. Ik net zo hard reply all teruggestuurd dat ik dan maar voor meer uren ziekgemeld moest worden.. Nou toen kon het ineens wel Btje dreigen met het doorsturen naar de baas, pff, alsof ik dan geintimideerd moet zijn en ineens geen pijn meer heb en wel meer uren kan werken? Jij staat in je recht, dus zij moet zich aanpassen Veel succes maandag! En stuur dat bericht van je VK maar gelijk naar haar door, kan ze het vast lezen