Aanvulling op inkomen?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Setteke, Mar 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hallo,

Ik ben sinds deze zomer gescheiden. Ik werk nu 20 uur per week en verdien daar 925 euro netto per maand mee. Op dit moment krijg ik nog een aanvullende ww-uitkering, omdat ik minder ben gaan werken in mijn nieuwe baan, van 33,5 uur naar 20 uur per week. Deze uitkering stopt per mei, en bedraagt zo'n 370 euro netto per maand. Heb ik nu nog recht op een bepaalde aanvullende uitkering, bijvoorbeeld bijstand ofzo, nadat mijn ww stopt?

Per mei komen mijn kindjes weer bij mij wonen, en ben ik dus een alleenstaande ouder met twee kinderen onder de 18 jaar.

En tellen toeslagen van de belastingdienst ook mee als inkomen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Setteke,

Heeft je WW-uitkering de maximale duur bereikt? En heb je onvoldoende inkomsten?
    Dan kan je een Bijstandsuitkering (WWB) aanvragen bij het WERKbedrijf.
    Om te bepalen of je recht hebt op bijstand wordt gekeken naar het totale gezinsinkomen.
    Het inkomen van gezinsleden onder de 18 jaar telt hierbij niet mee.
    De sociale dienst in je gemeente beoordeelt of je bijstand kunt krijgen.

Je wilt weten of toeslagen van de Belastingdienst van invloed zijn op de hoogte van de bijstandsuitkering?
    Deze vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Op de site van de Rijksoverheid zie je welke inkomsten van invloed zijn op de hoogte van een bijstandsuitkering.

Actuele informatie over de bijstandsuitkering vind je op WERK.nl.

Ik wens je veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Mariƫlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page