jaja alweer een van mij...ben bezig en het lukt niet goed... Maar ik heb een vraagje, ik heb wat dingen samen gesteld voor een soort van tapas/high tea op een vrijgezellen 'feestje' We zijn met 9 misschien 10 vrouwen, en het is bij de bruid thuis ivm laag budget van de meeste gasten. Ook verzoek van de bruid om het budget zo laag mogelijk te houden. Vandaar dat we dus zelf lekkere dingen gaan maken en daarna iets knutselen en spelletjes spelen. En natuurlijk drinken en lekker kletsen!! Maar ik heb dus 8 gerechtjes/hapjes.... Probeer het zo goedkoop mogelijk te houden door voor veel dezelfde ingredienten te kiezen.....niet makkelijk!!! Maar wat zouden jullie hier van vinden? Nog wat erbij? Voor bij de thee/koffie ook gewoon assortie koekjes erbij.....niet zelf maken Ik heb tot nu toe. Serranoham met meloen of cherrytomaatjes. wraps besmeerd met roomkaas/sla en zalm/gegrilde paprika/achterham. Gegrild stokbrood met knoflookboter tomaat/feta/ basilicum broodrolletjes met pesto bieslookroomkaas gegrilde paprika/zalm stokbrood met geitenkaas, serranoham, sla, cherrytomaatjes, pesto. cherry tomaatjes en mozzarella spiesjes met een lichte kruiden dressing. wortel cupcakes met roomkaas glazuur. waldorf salade met appel bleekselderij, walnoten, rozijnen en dressing. wat denken jullie? En dan nog wat koekjes erbij....Ik zat aan iets met chocolade te denken...maar dan is het weer zoet bij hartig... (al is de wortelcake ook zoetig) magnetron en oven zijn bezet......en heb 2 uur maximaal om alles te maken met elkaar. (dat is al lang) oh en zit te twijfelen over soort vruchten gebakjes, maar die waren eigenlijk voor bij de kennismakings thee/koffie heeel erg bedankt voor tips!!
fijn om te horen, denk jij dat het genoeg is om te eten maken? Of zou ik er nog 1 ding bij doen? Maar wat........
Vind het al divers genoeg, alleen zou ikzelf nog iets zoets doen. Petitfourtjes, minicupcakejes of cakepops?
Zoet/hartig combi zou ik geen probleem vinden hoor, lekker allerlei verschillende hapjes en net nemen waar je zin in hebt! Heel leuk Koud soepje van tomaten of aardbeien? Chocoladefontein/dip met aardbeien en ander fruit, marshmallows etc? Of fruitsalade los Mini taartjes of bonbonnetjes? Zelf kaasstengels maken van bladerdeeg Hartige taart (ook heel goed dag eerder te maken bijv)
Klinkt lekker! ik ga met mijn voorgangers mee en zou nog 1 zoet iets doen! vruchten in kokosroom is bijv ook heel lekker (eet ik bij de sumo altijd mmm...)
oh al een paar lekkere tips! het moet echt makkelijk te bereiden zijn en snel...geen oven of magnetron beschikbaar meer (andere gerechten) Iemand tips met nog iets met chocolade, de tip met fruit dippen in choco is ook leuk! Nog een ding erbij, we moeten het mee kunnen nemen als picknick.......
het is dus een activiteit op de dag zelf...het zelf maken! daarom wi ik zo weinig mogelijk vooraf doen, al ga ik enkele dingen wel ff maken om te testen of ik ergens rekening mee moet houden of het recept aanpassen. Maak recept kaarten, 2x uitprinten en dan bij de ingredienten leggen, dacht aan roulerend maken of gewoon maken wat je leuk lekker lijkt! Iedereen met 1 ding bezig is ook niet handig namelijk hihihi. en teveel van alles ook niet....
bedankt meiden! Ik denk dat ik voor de fruit met chocodip ga....welke soorten fruit? Aardbeien? druiven? en....
Banaan!! Aardbei en banaan zijn superlekker met chocola. Deze marmerkoekjes zijn ook heel erg leuk en ontzettend lekker om bij een high tea te doen maar die moet je wel van tevoren maken. Mijn mixed kitchen: Mooie én lekkere snickerbars met een gemarmerde chocoladelaag Verder ziet je menu er heerlijk uit!