Hallo, Ik ben 100% ziekgemeld en ga af en toe naar het werk om affiniteit te houden met clienten en team. Nu heb ik eind november een week geplande najaarsvakantie en blijf gewoon thuis. Een collega vertelde mij dat ik dan gewoon verlof uren moet opnemen. Ik snap dat als je daadwerkelijk op vakantie gaat hete en ander verhaal is maar wij maken de keus om thuis te blijven, Graag hoor ik hoe of wat! Mvg mackie
Beste Mackie, In de titel van je vraag staat dat je een UWV-uitkering hebt. In het bericht zelf geef je aan dat je nog af en toe naar het werk gaat. Dat is alleen mogelijk als je ziek bent door zwangerschap of bevalling, of als je een ziektewet-uitkering krijgt van UWV op basis van een no-riskpolis. In dat geval betaalt UWV je loon. Je hebt bij de ziektewet geen vakantiedagen. Je hoeft dan ook geen vakantiedagen te laten uitbetalen. Wel moet je je vakantie doorgeven aan UWV (0900 - 9294). Wanneer je echter niet in een van bovenstaande situaties zit, heb je geen ziektewet-uitkering van UWV. Je krijgt dan loon bij ziekte van je werkgever, en niet van UWV. Het is niet aan UWV om te beoordelen of je dan vakantiedagen moet opnemen. Overigens staat hierover wel informatie op de website van het Juridisch Loket: als je verlof neemt van je re-integratieverplichtingen, moet je vakantiedagen opnemen. het maakt daarbij niet uit of je weggaat of thuisblijft. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Even ter verduidelijking, het is zwangerschapsgerelateerd en ben nu 100% ziekgemeld en werd ook meteen gebeeld door een van de medewerkers van het uwv. De momenten dat ik even "mn neus" laat zien om het zo maar te zeggen op het werk zijn niet meer dan drie uurtjes per week. Ik weet dat de regeling is verandert dat als je ziek bent je wel verlof uren inzet maar ik dacht dat het in dit geval anders is aangezien mijn werkgever via het uwv uitbetaald krijgt en ik nu ook nog mijn verlofdagen zou moeten inzetten! Alvast bedankt voor de reactie, Groetjes mackie
Beste Mackie, In dat geval geldt wat ik in mijn eerdere bericht schreef: Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare