Ik heb een vraagje over het zwangerschapsverlof in het onderwijs. Ik werk op een basisschool. En omdat ik al gedeeltelijk in de ziektewet loop, moet ik 6 weken van te voren stoppen. Ik heb 10 weken na de bevalling nog verlof. Maar ik ga middenin de zomervakantie bevallen. Nu schijnt het zo te zijn dat je dan extra weken als compensatie van je zomervakantie krijgt. maar ik kan het nergens vinden en mijn werkgever weet het ook niet precies. Ik krijg dat wel te horen als het verlof ingaat zegt hij. HIj zegt zelf 1 of 2 weken extra. maar ik dacht 3 weken gelezen te hebben. Wie kan mij helpen?
Zoals ik begrepen heb krijg je 3 weken compensatie. Ik heb gebeld naar het bureau dat bij ons de salaris-administratie regelt. Maar nu ik mijn verlof heb aangevraagd, is dat er niet automatisch bijgeteld. Dus moet ik weer bellen...
CAO onderwijs: mijn zus heeft dit ook gehad! http://www.abvakabofnv.nl/docs/cao/cao_ ... 0801_t.pdf pag.67 bullet 6: inderdaad maximaal 3 weken compenseren
nee, volgens mij alleen met de zomervakantie. Tenminste in het onderwijs is dat zo, dacht ik. Mijn hele verlof valt in de zomervakantie, dus ik krijg 3 weken extra? Heeft het ook nog te maken met het aantal uren dat je gaat werken?
Als ik het goed lees krijg je - wanneer je een vakantie hebt vallen in je verloftijd (welke vakantie dan ook) je maximaal 3 weken compensatie krijgt. Dat betekent dus dat je twee weken terug krijgt voor je kerstvakantie. Maar bel voor de zekerheid eens met de FNV ofzo
In het basisonderwijs krijg je alleen compensatie voor de zomervakantie, en dan maximaal 3 weken. Voor de andere vakanties geldt dit niet. Als je gemiddeld kijkt, klopt het wel dat iedereen ongeveer 3 weken vakantie in haar verlof heeft zitten. Voor het voortgezet onderwijs is het weer anders. Manytroubles
Heb hierover contact gehad met het bestuurskantoor waaronder mijn school valt. Zij konden met zekerheid zeggen dat deze regeling alleen geldt voor de zomervakantie! Als je 3 weken of meer verlof hebt in de zomervakantie krijg je 3 weken gecompenseerd. Heb je 2 weken verlof in de zomervakantie, 2 weken compensatie en 1 week verlof in de zomervakantei, 1 week compensatie.
Zoals Marleen het schets klopt het. Dit geldt voor het BO. Het voortgezet onderwijs compenseerd alle weken verlof die samenvallen met je vakantie. In je cao boekje staat dit vermeld hoor! Gewoon je baas daarmee om de oren slaan. Trouwens op de meeste scholen is ook een P&O afdeling. Daar moet je je zwangerschapsverklaring inleveren en die spreken met je door wanneer je met verlof gaat en wanneer je dus weer terugkeert. Zij weten alle regeltjes wel hoor!