Lucht niet te veel je hart bij collega´s , mijn advies! Hun zijn in dienst van jou baas, jou baas betaald hun salaris, mag je gokken naar wie ze loyaler zullen zijn als het lelijk gaat worden..... Zoek een persoon buiten het bedrijf op bij wie je je hart kan luchten een vriendin ofzo. Je collega´s zullen nooit jou kant kiezen, hun baan is hun veel meer waard. Wil je niet bang maken ofzo, maar als je op je hoede wilt zijn.... is dat stap 1 : praat er niet over met je collega's en zeg geen lelijke dingen over je baas waar hun bij zijn. Geheid dat je het later via je baas terug hoort. Als jij je netjes houd heeft je baas minder reden om je kwijt te willen. ik zit helaas in een soort gelijk schuitje, en heb braaf mijn mondje tegen iedereen dicht gehouden, en dat zorgt er nu voor dat de verstoorde arbeidsrelatie alleen aan mijn werkgever te danken is. Meer kans dus op een fatsoenlijke vergoeding en een ww uitkering als het contract ontbonden wordt. Stap 2 is nooit aan iemand binnen het bedrijf of er buiten vertellen dat je een andere baan gaat zoeken of zoekt, als je baas er lucht van krijgt zal hij dit tegen je gebruiken in de trant van: je wilt toch weg hier? Collega's zijn niet loyaal meer aan je als je de zak krijgt. Hard maar helaas vaak de waarheid.
Heb je helemaal gelijk in, ik ben ook echt wel op mn hoede hoor, en weet precies wat ik wel en niet tegen wie moet zeggen. Daarbij is een andere baan op mn werk helemaal niet aan de orde, dat hou ik voor mezelf. Bij mij op kantoor is het absoluut zo dat je moet oppassen wat je tegen wie zegt want alles wordt in de strijd gegooid als men af wil van iemand. Dat heb ik als leidinggevende vaak genoeg meegemaakt. Maar bedankt voor het advies @Saskia: ik heb toevallig net een gesprek gehad met mijn direct leidinggevende waarin ik alleen heb aangegeven dat ik het op prijs zou stellen als er op een eerlijke manier tegen mij gehandeld wordt omdat ik soms het gevoel heb dat er van alles achter mijn rug gebeurt en dat ik vind dat ik dat niet verdien na mijn inzet van al die jaren (ter info: hier is het zo dat als men besloten heeft dat de samenwerking met iemand stopt dat men een 'dossier' op gaat bouwen met bijvoorbeeld: te laat komen, vaak ziek zijn, niet het werk doen zoals het zou moeten etc, en dat kan heel ver gaan). Als antwoord kreeg ik dat er niets van dat alles aan de gang was (maarja men kan moeilijk ervoor uitkomen dat ze me kwijt willen). Ik heb hem daarvoor bedankt en erbij gezegd dat ik graag tot een oplossing wil komen. Dit allemaal in het kader van pappen en nathouden want mijn beslissing staat vast: ik ga weg bij deze bende. Ik moet alleen nu het spelletje mee spelen en dat kan ik heel goed!
tja je moet nog ffies he en best dat zo simpel mogelijk te houden natuurlijk dat soort dossiers ken ik wel ja. dat doen best veel bedrijven volgens mij. tis ook erg flauw.. dingen waar ze normaal niets mee hebben.. worden dan ineens genoteerd zoals 1 minuut te vroeg weg/te laat op werk/te lang lunchen.. bla be carefull alsin enige voordeel wat jij hebt in dit geval is dat je 100% zeker weet dat het gebeurd en ook hoe. dus dan kun je er rekening mee houden. ik ben nu officieel van de account gehaald waar ik op werkte. en mag zelf bedenken wat ik de resterende tijd ga doen. oa solliciteren en privetelefoontjes onder werktijd "want dat doe je toch wel.. " mja daar zit wat in natuurlijk. wel gezegd dat ik het op prijs stel niet "werkeloos" achter een bureau te hoeven zitten.. en ook niet enkel kloteklusjes wil doen. maar feit dat ik zelf mag kiezen welke afdeling ik even bijspring.. schept hoop dat ik er nog inbreng in heb kijk tis niet het werk wat ik normaal doe.. maar in combi me tnog erg veel vakantiedagen denk ik dat we er nu wel uit gaan komen.
wat een opmerking zeg: 'want dat doe je toch wel'.... neem aan dat je niet continue privé bezig bent met je werk... In ieder geval ben ik blij voor je dat je tevreden bent met de oplssing die aangeboden is. En inspringen op andere afdelingen maakt het werk weer wat afwisselend toch?
ach ene kant vind ik het wel jammer en het feit dat ze niet willen dat je nog contact hebt met die ene klant waar ej altijd voor werkte.. is toch beetje zuur maar ik heb vaak genoeg gezien dat mensen nadat ze wisten dat ze weg moesten er een zooitje van maakten. en ik zit natuurlijk op de ideale positie hier om iets in de soep te laten lopen met onwijze claims tot gevolg. en op zich mag je hier best af en toe wat prive doen.. dat scheelt ook huisstuff regel ik vaak vanaf werk zeker nu met hoop gedoe met de aannemer.. heb je weinig keus.