Zo jouw werkgever is echt volledig van de pot gerukt! Die schriftelijke vragen, hij heeft wel lef zeg! Wat de anderen ook al zeggen, jouw werkgever moet door de vakbond (ik begrijp dat hij niemand boven zich heeft) even flink op zijn plaats gezet worden. Ondertussen ben jij ziekgemeld en zal het je aan je grote zwangere kont roesten wat hij daarvan vindt. Onpartijdige arbo arts vinden, het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat je ziekteverlof met 34 wk overgaat in je zwangerschapsverlof dus see you in november! Ondertussen misschien toch maar verder solliciteren, voor deze eikel wil je niet meer werken als t even kan!
Eerlijk? Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen en je lid maken van een vakbond! Want naast dit idiote totaal onwettelijke gedrag van je werkgever is de relatie totaal verzuurd en kan het alleen nog maar "leuker" (not) worden na je bevalling. Want stel dat je kind dan es een keertje ziek is en je geen opvang hebt en dus thuis blijft? Totaal wettelijk, maar ik kan mij de reactie van je baas al voorstellen ... Daarnaast zou ik zo snel mogelijk op zoek gaan naar ander werk! Voor deze idioot wil je echt geen jaren meer blijven werken!
Vakbond inschakelen, arboarts op de hoogte stellen. Dit gaat echt te ver en dat zou ik zeker niet zo maar laten gebeuren.
WTF!!! 😱😡 Ik ben helemaal flabbergasted!! Wat een hufter zeg! Totaal onmenselijk! Pfff... Ik weet gewoon niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Ik denk dat een vakbond in deze wel een goeie tip is ja en als je de arbo arts niet vertrouwd, aangeven dat je iemand anders wilt. Je hebt genoeg gegronde redenen daarvoor lijkt me. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je en ik hoop op een goeie afloop! Tegelijkertijd ben ik dan weer ontzettend blij met mijn werkgever. Die waardeer ik nu alleen maar meer nadat ik jouw verhaal heb gelezen. Sterkte meid!! You can do it! Dikke knuffel
Dit is toch niet normaal!! Idd vakbond inschakelen...meteen!! Zij kunnen zeker iets voor je betekenen ook wat betreft de arbo arts in kwestie. Ze kunnen je ook,vertellen hoe je hier mee om moet gaan. De juridische dienst zal je in dit idiote geval zeker meteen helpen. Zeker met een vast contract kunnen ze je niks maken. Vooral aan jezelf en je kindje denken, dat is veel belangrijker dan welke werkgever dan ook! Succes!
Sjezus, en kijk wat je werkgever heeft bereikt ermee... je bent eerder uit de running. Je klinkt wat overspannen/burn-out met alleen maar willen slapen etc. Psycholoog kan je helpen, en inderdaad heel snel naar een andere arbo arts, mag je gewoon om vragen. Zo wat een eikel zeg. Wat denkt zo'n persoon ermee te bereiken?! Oh zelfs mijn bloed gaat koken!
Dit is geen baas, dit is geen werkgever, dit is geen mens. Het is een slavendrijver, een idioot en een kl.o.o.t.viool. Hij heeft 0,0 recht om dit te doen, maar zolang je dergelijke dingen niet zwart op wit hebt, valt er weinig te bewijzen. wát je ook doet; zorg dat je een andere baan gaat krijgen. Nee, dat is niet makkelijk, maar já dat is broodnodig. Bij zo'n zak ga je het echt niet lang meer volhouden. Je zwangerschapsverlof zal een soort vakantie zijn, maar als je terugkomt gaat hij verder met treiteren waar hij dat nodig vindt. Hij wil niet dat jij een tweede kindje krijgt, nu je dat toch krijgt, gaat hij je het leven zuur maken. Je kan niet normaal ergens heen met je kindje (bijv dokter, of iets later komen ivm creche) hij zal je blijven lastigvallen daarover. Nu ben je zwanger, maar na je zwangerschapsverlof gaat hij een reden vinden om je te ontslaan. Speelt er bij hem op de persoonlijke achtergrond soms iets mee? Jaloezie o.i.d? Sowieso; dat hij zijn bedrijf belangrijker vind dan jouw persoonlijke geluk; rond uit flauwe kul. Maken dat je wegkomt bij die ***viool.
Mijn hart sloeg even over van woede...wat een randdebiel is dat zeg! Iig even de bond bellen en anders rechtsbijstand. Dit is echt niet normaal en moet iets aan gedaan worden. Ik snap zo iemand echt niet...heeft die zelf geen vrouw en kinderen...poeh zeg
Ik zou juridisch advies inwinnen, rechtsbijstand. Samen met hen kun je bekijken hoe dit het beste aan te pakken. Het belangrijkste is dat je de communicatie niet meer direct vanuit jou laat komen, maar via je rechtsbijstand of via de vakbond. Zo kan jou niks verweten worden en zorg je dat alles zwart op wit staat. Wat jou werkgever doet gaat ver buiten zijn boekje. Het mag absoluut niet onder welke omstandigheid dan ook, dat weet hij en daarom heeft hij die vragen niet aan jou zwart op wit gegeven. Ik zou je ten eerste ziek melden en als reden dat het vervullen van jou functie jou emotioneel onmogelijk wordt gemaakt en hierbij een medische verklaring af laten geven door je verloskundige en huisarts. Geef de situatie dan ook duidelijk aan (zij hebben beroepsgeheim)
Hij heeft zelf twee kinderen maar hij geeft ook daarbij aan dat hij ze kan veroorloven. Zijn vrouw werkt niet en hij is altijd op zakenreis.Volgens hem is het haast onmogelijk om en een gezin en een carrière te hebben als beide ouders werken. Ik heb inderdaad geen toekomst meer bij dit bedrijf en ik weet nu 1000% zeker dat ze me eruit willen gooien. Mijn ex-collega werd na haar Zwangerschapsverlof op een andere functie gezet, daarna hebben ze haar nieuwe functie laten vervallen. En inderdaad werd er zeer moeilijk gaan toen haar kindje ziek werd. Ik heb daar absoluut geen zin in. Mentaal gezien kan ik dat ook niet meer aan.
Serieus!!!?? Wat een gek zeg! Een contract dat je na deze zwangerschap geen derde zal krijgen? Ik zou dan voor een heel elftal gaan! Wat vervelend moet dit voor je zijn.... Ik zou dit echt ergens melden. Rabo/vakbond/rechtsbijstand of iets dergelijks. Sterkte meid..
Zoiets kwam in mij eerlijk gezegd ook op... Ik ben net als de anderen geschokt over zoveel botheid in een mens. Tips zijn al gegeven, al vraag ik me af wat je zou bereiken met een vakbond. Kijk vooral naar wat jijzelf nodig hebt en pas daar je plan de campagne aan aan. Weet in elk geval dat dit gedrag buiten alle grenzen van redelijkheid valt en dat jij volledig in je recht staat. Ik hoop dat het je lukt de rust te vinden en je voor te bereiden op de geboorte van je tweede kind. En ervan te genieten! Sterkte!
het is belachelijk wat hier gebeurt. Als nog eens zoń gesprek heb en je heb niemand mee, wat het handigste is, kun je ook een besprekingsverslag maken wat er gezegd is en dat ter goed keuring op sturen. Je kunt dan zeggen in je mail dit is wat ik heb gegrepen van het gesprek ik ga er vanuit dat het zo goed is zo niet dan hoor ik het graag. Dan moeten namelijk een reactie geven zo niet gaan ze akkoord met wat jij heb geschreven. Dan kun jij bewijzen wat ze zeggen. Let wel op alles wat ik nu lees lijkt er erg op dat ze sturen op dat jij of zelf weg gaat of dat ze je kunnen ontslag via een verstoorde relatie. Ik heb in een soort gelijk verhaal gezeten alleen was bij mij het verhaal dat ze dachten dat ik zwanger was en ik wou minder dagen werken wat ze niet uit kwam. Uiteindelijk hebben ze allerlei dingen die enig sinds negatief konden uitlegt worden in mijn functioneeringsgespreken groot uitgemeten te en iets onverkomelijk gemaakt. Zo werd een punt waar aan ik zou gaan werken in eens het belangrijkste van mijn baan terwijl dat echt niet zo was. Ik heb toen een advocaat er bij gehaald en wat bleek ik kon mijn baan behouden, maar dat had ik naar de rechtbank gemoeten. Daar had ik moeten verklaren dat ik er nog graag wou werken en dan nog was de kans dat de rechter het ontslag zou toewijzen bent aannemelijk. Ik heb toen bij 2 keer de katonrechter regeling aan geld mee gekregen. Gelukkig voor mij had ik binnen een maand weer een baan. Heel veel succes
Wow! En ik die dacht dat het bij mij erg was (bij mij waren het de collega's die niet tevreden waren)!! Ik zou dit ergens melden hoor... Die kan dat echt niet maken hoor! Ik heb ook gezwegen int begin maar uiteindelijk mijn mutatie aangevraagd naar een andere dienst... Ik zou hier gewoon niet meer willen werken!
Je moet zorgen dat je daar weggaat. De stress en onzekerheid die je nu hebt is niet goed voor jou en je kind en de relatie met de werkgever wordt er zeker niet beter op en zal ook niet beter worden na de bevalling. Ik ben overigens wel nieuwsgierig naar het bedrijf waar het om gaat. (snap dat je dat niet gaat zeggen hoor!) Maar als je er weg bent... is er vast een journalist oid die hier wel iets over wil schrijven, of een blad over zwangerschappen.
Zo de vakbond gebeld. Ze hebben me geadviseerd om alles zoveel mogelijk schriftelijk vastleggen hoe lastig dit ook mag zijn. Het is duidelijk dat mijn werkgever me probeert weg te pesten. Maar aangezien ik een vast contract heb, is het lastig om van mij " af te komen". Mocht het echt onverdraaglijk worden (lees: indien ik zelf wil weggaan)dan kunnen een aantal stappen gezet worden bijvoorbeeld het voorstellen van een vaststellingsovereenkomst. Maar goed, in dit geval moet je mentaal en lichamelijk fit zijn, wat nu niet het geval is. Ik zal me de komende tijd aan mezelf en aan mijn kinderen moeten denken. Ik blijf hoe dan ook niet bij mijn huidige werkgever. Eerst maar bevallen, van de kleintje genieten en dan maar eens zien hoe we dat verder aan gaan pakken. In de tussentijd zal ik mezelf op eerste plek moeten zetten en leren hoe ik dat kan doen. Ik heb alvast een afspraak gemaakt met een psycholoog, is een eerste stap. Ik heb daarnaast ook geldige redenen om minder of niet te gaan werken. Ik zal hier ook gebruik van maken, want anders ga ik het gewoon niet redden...
Helemaal mee eens meid denk idd nu gewoon aan jezelf...meld je ziek en laat die eikel voor wat het is, je ziet wel hoe dit gaat aflopen. Belachelijk dat deze meneer jou zo psychisch heeft aangepakt...echt schandalig. Als je in Amerika had gewoond had hij een vet probleem gehad... Maar goed...heel veel sterkte en probeer nu even tot jezelf te komen...
Heel erg veel succes met doorbikkelen. Ik hoop dat je voldoende rust kunt vinden, want dat heb je nodig in je zwangerschap.