Oh meid, wat een gedoe! Een ding zeg je zelf al: Je hebt geen toekomst meer bij dat bedrijf. Dus het is nu zaak om er zelf zo goed mogelijk uit te komen. Stap 1: Meld je ziek en denk aan jouw gezondheid en die van je kindje. Stap 2: Vakbond of rechtsbijstand om alles zo goed mogelijk vast te leggen zodat je straks een dossier hebt waar je mee kunt zwaaien. Stap 3: Misschien psychologische hulp van buitenaf om jezelf te sterken. Stap 4: Alsnog lekker genieten van je zwangerschap en je voorbereiden op de komst van je kindje. Laat zo'n idioot niet het mooiste in de wereld van je afpakken. Probeer het naast je neer te leggen. Ik weet dat het lastig is, maar jij staat in je recht. Het ligt niet aan jou en *klojo's* heb je nou eenmaal in de wereld. Dat is een gegeven. Daar kan je niets aan doen. Maar je hebt wel controle over jezelf en hoe jij ermee omgaat. Pak die controle. Heel veel sterkte en ik weet zeker dat je over een aantal maanden weet waarom dit gebeurd is. Omdat je dan een twee prachtige kinderen hebt en een veel leukere baan
Wow, ik ben echt in shock na het lezen van je verhaal. Dit klinkt inderdaad echt net als een hele slechte film. Bizar. Hopelijk kun je hier een oplossing voor vinden, ik kan me voorstellen dat de sfeer op je werk zo snel onwerkbaar wordt. Je hebt al contact opgenomen met de vakbond lees ik. Heb je ook al contact gehadmet een juridisch loket ofzo? Je kan nooit voorbereidt genoeg zijn. Reageren je andere collega's wel positief op je en je zwangerschap?
Als ze weer met zoiets komen, dan vragen of ze dit naar je op de mail kunnen zetten. Heb je het gelijk zwart op wit. En advies vragen bij een vakbond oid. Dit is echt te belachelijk voor woorden. Sterkte meid!
Wat n z.ak zeg !!! Maar idd de dames voor mij hebben top advies gegeven en je bent zelf ook goed opweg. Wat je ook zou kunnen doen is de gesprekken opnemen (Heb je apps voor) Dikke knuffel meis laat ,die drol maar door de shit zakken.
Omg... Die lijst! Wtf? Garantie geven dat je je niet ziek meldt, vertellen welke anticonceptie je gebruikt en bevestigen dat je geen kind meer zult krijgen??? Ik zou per direct nast het anti discrimnatiebureau stappen en je rechtsbijstand inschakelen (die heb je wel toch?) Dit is gewoon te absurd voor woorden
Ik denk ook dat je reeds de goede conclusie getrokken hebt dat je toekomst in dit bedrijf weg is. Wat ze doen is ongehoord, buitenproportioneel en shockerend. Uiteraard spelen ze het vuile spelletje niet op papier of email. Heb je van die vragen als het contract om niet nog meer kinderen te krijgen ook geen mail? Vraag zonodig om het contract. Dat is bewijslast 1 dat ze echt niet goed bezig zijn. Verder, laat je niet alles zeggen. Op het moment dat zij aan het ratelen slaan over dingen die wettelijk niet mogen. Geef dit dan ook kalm en zonder al te emotionele woorden aan dat je je niet in dit gesprek wil begeven omdat het gewoon niet mag en dat weten ze zelf ook wel. Hang de volwassen moeder maar uit over een stout jongetje HRM. En als laatste, neem een goede jurist in de arm. Jij en dit bedrijf gaan scheiden maar dan wel met een zak geld voor jou. Het spelletje is nl nu om je gek te maken waardoor je in de ww zakt ( wat hen geen zak kost) tegen 70% van je loon. Ben je mal zeg. Voor al dit bovenstaande heb je nog de tijd, voor nu kun je beter eerst met verlof gaan. Dan bevallen, 10 weken verlof pakken en daarna nog eens kijken hoe je het eea kunt rekken. Daarna sla je samen met je jurist toe voor een fijne afkoopregeling. Het is van de gekken zo'n werkgever!
Ik persoonlijk zou er niet eens meer willen werken !!! Zit je in de vakbond, of heb je rechtsbijstand ?? Zou dit voorval toch eens gaan melden. Te gek voor woorden............
Wat verschrikkelijk! Dit kan echt niet! Wat de anderen ook al zeggen ik zou het in ieder geval voorleggen bij de vakbond. Zo mogen ze jou echt niet behandelen. En natuurlijk het alle belangrijkste, nu eerst aan jezelf en kindje(s) denken dat gaat nu voor. Heel veel sterkte!
Ik heb alles gelezen en wat een vieze vuile achterbakse....... Te slecht voor woorden gewoon. Ziek melden en nooit meer terug komen en actie ondernemen tegen hun. Niet normaal!!
Misschien is het al gegeven; 1. jurist op arbeidsrechtelijk gebied in de arm nemen 2. verhaal doen bij je eigen huisarts; hoeft niet ipv de arbo, maar dan heb je tenminste iemand in je omgeving die je op het gebied van ziekmelden kan bijstaan. Succes met deze z. wasser... En banen zijn er gewoon wel hoor, je moet misschien alleen even zoeken.
Het gaat helaas niet zo goed. Ik ben weer gaan werken op aandringen van de Arbo. Na een paar uur ben ik naar huis gestuurd omdat ik eerst naar de bedrijfsarts moet. De manier waarop dat gebeurde vond ik echt niet kunnen. Onderweg naar huis heb ik een auto geraakt. De afgelopen twee dagen heb ik pijnlijke harde buiken en paniekaanvallen gehad. Ik moet binnenkort naar de bedrijfsarts, ik zie er op een of ander manier tegenop. Ik herken mezelf niet meer en ik weet niet waarom ik het zo ver heb laten komen.....
Meisje toch! Heeft je verloskundige nog goede en bindende adviezen om thuis te blijven? Het lijkt me het wijste om dat te doen ivm stress en gezondheid. Kun je je thuis in rust voorbereiden op evt volgende stappen. Sterkte!
Jeetje ts..... Ben je naar een ha geweest? Je moet je altijd laten nakijken als je een ongeval hebt gehad... Ik weet niet wat er voor een spelletjes gespeeld worden daar maar dit klopt niet:x
Ach, dat klinkt niet goed. Let je er op dat je eerlijk bent bij de bedrijfsarts en het niet kleiner maakt? Als ik je zo een beetje inschat zou dat je neiging kunnen zijn. Maar daar help je jezelf niet mee! Wees eerlijk en dik het eerder iets aan dan dat je het afzwakt. Waarom was het advies van de Arbo te gaan werken? Oei, een ongeluk!? Wat een schrik! Dat is echt een teken aan de wand. Blijf thuis, probeer je los te weken van je werk en focus op je kleine meid. Echt! Je arbeidsethos siert je, maar uiteindelijk zijn andere dingen belangrijker, dat weet je wel. Heel veel sterkte!
Dat gaat echt niet goed zo. Harde buiken, angstaanvallen. Kom op meid, je moet echt even rustig aan doen. Laat het werk stikken. Als hun niet hun best voor jou doen, hoef jij dat ook niet.
Omg.. nou sorry ik had m allang een hoek gegeven. Stop die baan maar in je #$^^*&;"/_ zou ik gezegd hebben. Ik zou die vragenlijst meenemen en een advocaat in de arm nemen. Is die slappe pannenkoek nou helemaal van de ratten besnuffeld!
Precies dit !! ...laat ze niet het kaas van je bord eten. Snap dat je emotineel ff vast zit en doodmoe bent ..maar probeer om deze boosheid, stress en wat al niet meer in je voordeel te laten werken, of wel zoek alvast uit hoe je dit verder gaat spelen, pak het slim aan en dek jezelf in (en kom voor jezelf op) In the meantime-> meld je lekker ziek en laat ze lekker de pest krijgen daar. Ondertussen smeed jij gewoon je plan ... heel veel suc6 en probeer ook te genieten he komt vast allemaal goed