Werkgever zegt dat het beter zou zijn om mijn zwangerschap af te breken.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door fayselly, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

    Bouwjaar1979 VIP lid

    20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Mijn mond is tot de maximale stand open gezakt van je verhaal.
    Wat een...

    Sorry ik kan je niet helpen met advies.
    Maar neem niet zomaar genoegen met iets, haal t maximale eruit.
    Heb je genoeg steun van je omgeving?
    Pas goed op jezelf, dat je schrijft dat je jezelf niet meer herkend vind ik wel een beetje zorgwekkend. Sterkte, ik hoop dat je veel hulp krijgt in deze rotsituatie.
     
  2. roxannekuh

    roxannekuh Niet meer actief

    Woww jeetje ts wat een verhaal! zit dit echt met veel ongeloof te lezen :S dat dit zomaar kan:x
    En dan nog die vragenlijst :$ nouw dat slaat echt alles en nergens op! daar heeft hij zich toch niet mee te bemoeien! en nog de vraag of je het misschien niet wil afbreken :$ daar kom ik echt niet over uit!
    Dat hij het niet fijn vind als je al vroeg in je zwangerschap moet stoppen alleh daar kan ik nog inkomen maarja daar kun jij helemaal niks aan doen he!
    Als jij je niet goed voelt moet je thuis blijven, want als ik het zo verder lees gaat het helemaal niet goed met je :(
    Kunnen ze bij de vakbond niks voor je doen?
    Dit is inderdaad discriminatie maar het komt inderdaad vaak voor dat zwangere vrouwen eruit gegooid worden!
    Zou kijken wat je verloskundige misschien nog kan doen voor je. want ja ziek is ziek. je moet nu aan je kindje en aan je zelf denken voordat een van jullie 2 eronder door gaat!
    veel sterkte ermee!
     
  3. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Zoek alsjeblieft een andere leuke baan. Bah wat een werkgever!
     
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Je kunt altijd voor een second opinion naar een arts van de arbo!

    Verder echt een walgelijk verhaal. Meld je ziek en blijf ziek thuis tot aan je bevalling.. Dit is niet gezond voor jou en voor je kindje. Daarnaast even juridisch.loket bellen voor rechtshulp en alles vastleggen. Die werkgever van je is echt.. Nou ja.. :(
     
  5. moniponi

    moniponi Fanatiek lid

    21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    De arbo kun je nooit vertrouwen is helaas mijn ervaring :( Ze werken in dienst van de werkgever, en dat blijkt maar.

    Je kunt je verhaal zeker doen bij de commissie gelijke behandeling! Alleen kunnen zij geen bindend advies of straf oid opleggen. Wel een oordeel. En mocht je werkgever je willen ontslaan oid staan ze natuurlijk niet erg sterk met een negatief oordeel van die commissie in de hand...

    (Maar mocht jij je baan willen behouden - ik hb niet alles elezen trouwens - dan maak je de situatie er misschien niet beter op als je naar de commissie gaat :( Verschrikkelijk maar waar. )
     
  6. moniponi

    moniponi Fanatiek lid

    21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens, je kunt dingen die gebeuren ook zelf vastleggen door na elk gesprek hiervan een verslagje terug naar ze te sturen. Als ze dan niet reageren met dat het niet zou kloppen oid, geldt dat lijkt mij ook als bewijs van wat er is gezegd en gedaan.

    "naar aanleiding van ons gesprek vanmiddag bevestig ik hierbij dat mij is gevraagd

    dit en dit en dat bla bla

    te beantwoorden blabla.

    Mvrgr,
    jouw naam

    Zou voldoende moeten zijn.

    Sterkte meid, wat een horror zeg.
     
  7. fayselly

    fayselly Lid

    18 dec 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Allemaal bedankt voor de adviezen en reacties. Gelukkig hoef ik nu van de bedrijfsarts geen werkzaamheden meer te verrichten. Ik zit nu tot aan mijn verlof thuis. Ik heb deze tijd ook hard nodig om te herstellen, aangezien ik lichamelijk en mentaal helemaal op ben. Toch heeft de werkgever mij een dag later gevraagd of ik thuis wilde werken en opnieuw naar een (andere) Arbo arts wil. Ik heb gezegd dat dit niet mogelijk is. Ze blijven maar doorgaan en komen zelfs onverwachts bij mij thuis langs, om te kijken of ik echt thuis ben. Wordt er helemaal gestoord van. Ik doe vanaf vandaag geen deur meer open.
     
  8. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Die lui zijn gek en hebben volgens mij niets te doen.

    Ik hoop dat je je rust snel kan vinden en op een gegeven moment laten ze je echt wel met rust.
     
  9. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ONdanks dat je ziek bent gemeld tot aan je bevalling, wil dat niet zeggen dat je persé aan huis gebonden bent hoor. Je werkgever spoort echt niet zeg. Overleg nog eens met de arbo-arts over hoeveel je thuis "moet" zijn en of je ook gewoon weg kunt. Ik bedoel je hebt ook nog een kindje thuis zitten.

    Evt is het een optie om een second opinion oid bij het UWV aan te vragen, kost je wel geld, maar dan heb je ook meer bewijsmateriaal richting je werkgever.

    Maar één ding: probeer in de tussentijd toch rustig aan rond te kijken voor een andere baan... voor een dergelijk gek zou ik nooit meer willen werken!
     
  10. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Ik zou alvast das rechtsbijstand in schakelen.

    als je nog geen lid bent kun je je lid maken en meteen gebruik van maken.

    Deze situatie is niet goed en ik denk dat je hier op den duur niet samen uit gaat komen. Ondanks dat de arbo arts geheimhoudingsplicht heeft zal deze waarschijnlijk niet 100% onpartijdig zijn.

    heel vervelende situatie meid, sterkte
     
  11. Ikke31

    Ikke31 Actief lid

    8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Je hoeft je werkgever nooit binnen te laten. Jouw ziektebeeld...wat dat ook is (dit geldt namelijk altijd) hoeft alleen besproken te worden met een arbo. Wanneer deze zegt dat je ziek gemeld blijft heeft je werkgever daar niks mee te maken. In jouw geval lijkt het me ook sterk dat je binnen moet blijven. Ontspanning is super belangrijk voor je herstel. Probeer dit ook echt te doen....op jouw manier.

    Succes en beterschap
     
  12. NiHeJa

    NiHeJa Bekend lid

    30 jun 2014
    845
    85
    28
    Je bent niet in staat je normale werkzaamheden uit te voeren en je arboarts heeft aangegeven dat er voor jou geen vervangend werk mogelijk is. Dat betekent niet dat je ziek bent in de vorm van bedlegerig etc. bovendien mag je nog wel uit huis om boodschappen te doen en om voor je kind te zorgen. Hun hebben niet het recht je zo te stalken. Intimidatie heet dit. Als ez nog een keer voor je deur staan dan doe je open en dan zeg je even dat ze op moeten rotten. Je komt na de bevalling wel een keer weer. *maar ik hoop dat je dan al andere baan hebt*
     
  13. fayselly

    fayselly Lid

    18 dec 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik moet nu ineens naar een case manager?! Wie heeft hier ervaring mee? Moet ik hier aan mee werken? De bedrijfsarts heeft mij immers arbeidsongeschikt verklaard. Pfff, ik word echt niet met rust gelaten, kost me echt teveel stress allemaal. Mijn verloskundige is het ook beu en wil ze nu een brief schrijven, lijkt me een goede zet.....
     
  14. WitteN

    WitteN Niet meer actief

    Een casemanager van wat? UWV? Of p&o? Staat er in de brief, neem aan dat je het op schrift hebt, waar deze afspraak over gaat? Anders zou ik met de bedrijfsarts bellen? Heb je daar zwart op wit van dat je niet meer kunt werken?
    Sterkte!
     
  15. fayselly

    fayselly Lid

    18 dec 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Het gaat om een externe case manager die door mijn werkgever wordt aangesteld. Ik heb een kopie van de probleemanalyse die door de bedrijfsarts is opgesteld, waarin hij verklaard dat ik niet in staat ben om werkzaamheden te verrichten. Ik heb zoveel last van mijn rug en bekken dat ik nu al met moeite loop, het zou fijn zijn als ik gewoon rustig kan herstellen. Dit zorgt er alleen maar voor dat ik me nog beroerder ga voelen.
     
  16. WitteN

    WitteN Niet meer actief

    oef lastig! ik zou denk ik proberen er achter te komen of hij dit wettelijk mag doen, bij de arts dus en bij de UWV waar je bent ziek gemeld. Daarnaast vroeg ik me af of je al contact hebt gehad met een rechtsbijstand organisatie of de rechtshulp winkel?
    het klinkt namelijk een beetje of hij alles gaat proberen je weer op de werkvloer te krijgen of gronden zoekt om je alsnog te ontslaan (als je niet komt werken terwijl een casemanager bijv. zegt dat je dit wel zou kunnen) :(
     
  17. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje echt shocking!!!
    Ik zou per direct in de ziektewet gaan en na mijn bevalling een andere baan zoeken hoor. In je recht of niet, voor zo'n werkgever wil je toch niet werken :$

    Sterkte, wat een ongelofelijke pokke (sorry) werkgever..
     
  18. JD74

    JD74 Bekend lid

    17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik heb hier ervaring mee. Ik was niet zwanger, maar was wel in eenzelfde werksfeer beland die me fysiek zo enorm beperkte dat ik niet meer kon functioneren.
    Als het hetzelfde is als bij mij, zou ik me geen zorgen maken. Ik weet eerlijk gezegd niet meer precies waar die casemanager vandaan kwam (arbeidsinspectie, zou dat kunnen?), maar dat was een heel kort en vriendelijk gesprek en het rapport dat volgde bevestigde -zij het in andere termen- de conclusie van de bedrijfsarts.

    Wat thuiscontrole betreft: dit is in een kort telefoontje met je bedrijfsarts geregeld. Jij hebt -net als ik destijds- juist baat bij wandelingen en ontspanning, dus je hoeft je niet aan de reguliere tijden van thuis zijn te houden.

    Meis, laat je alsjeblieft niet gek maken! Is er iemand bij HR die je in vertrouwen durft te nemen? Hij/zij kan je dit soort dingen ook vertellen en dan ben je wellicht eerder gerustgesteld.

    Heel veel sterkte en ik hoop dat het tussen alle ellende door lukt van je gezin en je zwangerschap te genieten!
     
  19. fayselly

    fayselly Lid

    18 dec 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL

    Dankjewel:) je hebt mij gerustgesteld. Ik kan hier wat mee, thanks.
     
  20. Lentekind85

    Lentekind85 Bekend lid

    5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    wauw... ik wist niet wat ik hier las... mijn mond valt ook echt open.
    Dat dit allemaal bestaat inderdaad...
    Ik heb geen andere tips voor je dan hier al gegeven zijn, maar wilde je wel een hart onder de riem steken...

    En ik hoop inderdaad ook voor je dat je tijdens je verlof nog een andere leukere werkgever kan vinden! Dat zou ik in jouw geval zeker proberen...
    Wat een ellende... heel veel sterkte hoor!
     

Deel Deze Pagina