Werkgever zegt dat het beter zou zijn om mijn zwangerschap af te breken.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door fayselly, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minigirl

    Minigirl Fanatiek lid

    17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
  2. Annacatharina

    Annacatharina Actief lid

    15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Probeer in alle redelijkheid mee te werken, anders kunnen ze zeggen dat je niet mee werkt aan je herstel en daar moet jij je net zo hard voor inzetten als je werkgever. (wet verbetering Poortwachter)
    Case manager doet niet meer dan zorgen dat het dossier compleet is. Dit is voor jou belangrijk omdat je dan laat zien mee te werken, en voor je werkgever van belang om loonsancties te voorkomen. Maar dus ook om te zien wat de (on)mogelijkheden zijn. Zorg dat je van iedereen een verklaring hebt, huisarts, verloskundige en evt psycholoog. Laat dit opnemen in je dossier (via bedrijfsarts). En nog veel belangrijker, een case manager hoef je geen medische informatie te verstrekken. Zij mogen alleen op basis van de probleemstelling van de ARBO-arts en persoonlijke gesprekken met jou en je werkgever advies uitbrengen. In dit geval dus je verloskundige laten op tekenen dat de huidige situatie schade kan toebrengen aan het ongeboren kind. Meer informatie heeft hij niet nodig. Je kunt wel een medische verklaring aan je bedrijfsarts toe sturen. Deze mag echter de medische informatie met niemand delen.
    Kijk anders of je zelf advies kan inwinnen bij een onafhankelijke arbo deskundige/case manager. Het staat je vrij om zelf hulp in te schakelen.

    Heel veel succes hiermee!!!!
     
  3. moesje1

    moesje1 Bekend lid

    18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfft echt met complete verslagenheid dit topic gelezen!? Wat een achtelijke vent!!!!
    Hoe is het nu? Ben je nog bij die casemanager geweest? En heeft je vk nog een brief gestuurd??
     
  4. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik zit vol verbazing te lezen. Wat een schoft!

    Hoe gaat het nu met je?
     
  5. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat een idioot zeg! Hoe kom je erbij om dat tegen iemand te durven zeggen je zwangerschap afbreken. Die man spoort echt niet!
     
  6. Mamajen

    Mamajen Bekend lid

    8 nov 2013
    634
    1
    0
    serieus?? Ik heb alleen je beginpost gelezen.. maar wat is dit voor gek?!?! Dit is wel degelijk discriminatie!! schandalig.. ik zou hier zeker wat mee doen (hoop dat je dat al gedaan hebt)
     
  7. Creamams

    Creamams Niet meer actief

    Ik heb ook alleen je begin post gelezen.
    Ik ben zelf werkgever en dit zou ik echt never nooit doen! Je werkgever krijgt idd alles vergoed mits je een heel hoog salaris hebt. Dan moet je werkgever je salaris aanvullen. Maar hij hoeft dus nooit het gehele bedrag te betalen.
    Let alleen wel op dat hij het niet smerig gaat spelen. Ik ken niet alle regeltjes want daar heb ik een boekhouder voor, maar als hij er werkweigering van maakt dan kunnen ze je een loonstop opleggen. Dus mijn advies zou zijn om proberen "mee te werken". En vraag alles zwart op wit!! Dan heb je tenminste alle bewijs in handen mocht hij er werk van gaan maken.

    Heel veel sterkte en geniet ook van je zwangerschap. Denk nu op de eerste plaats aan je eigen gezondheid, die van je kindje.
     
  8. stes74

    stes74 Lid

    3 mrt 2010
    18
    0
    0
    Hoe gaat het nu met je TS?
     
  9. moeke1987

    moeke1987 Lid

    18 mei 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woow dit is heel erg, wat ze allemaal eisen zeg, niet goed wijs.

    Ik kan me voorstellen dat ze een gesprek met je willen over.
    - hoe het nu gaat
    - wat je er aan gaat doen om aan t werk te blijven (bijv verlichtende taken)
    - wat je daarvoor nodig hebt van je baas en collega's

    Maar dit slaat alles, dit mag absoluut niet!
     
  10. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Schandalig wat hier gebeurt. Ik ben benieuwd hoe het nu met je is. Ik hoop al een stuk beter.

    Sommige bazen denken alles maar te kunnen maken, maar dit gaat echt te ver.
     
  11. JD74

    JD74 Bekend lid

    17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik denk regelmatig aan je TS en ik hoop dat het je goed gaat en dat het je lukt rustig van je zwangerschap te genieten.
     
  12. fayselly

    fayselly Lid

    18 dec 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

    Gaat helaas niet zo goed. Ik slik nu antidepressivum en slaappillen om 'normaal' door de dag te komen. Ik ben een paar weken geleden helemaal ingestort en was even van kaart. Ik vind het heel erg om ze te slikken, maarja beter zo dan een psychose riskeren.... Ik probeer me nu op de bevalling te concentreren. Ik denk liever niet aan hoe het straks moet met mijn werkgever. Ik weet alleen nu dat ik niet 'fit' ben op opzoek te gaan naar iets anders. Ondertussen wil mijn werkgever mijn huidige functie veranderen, ze willen dat steeds telefonisch bespreken. Ik breek dat gesprek steeds af(ik heb nu niets over mijn huidige conditie verteld). Van het weekend heb ik een kaartje gekregen van mijn leidinggevende waarin hij aangeeft graag langs te willen komen. Ik heb hier absoluut geen zin in, weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen of gedragen...
     
  13. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoe ver ben je nu?
    Je bent nog steeds ziek gemeld neem ik aan? Of is je zwangerschapsverlof al begonnen? Ik vind het echt bizar hoe er met je wordt om gegaan. Je hele zwangerschap wordt zo verpest. Volgens mij ben je voorlopig helemaal niet fit om weer aan het werk te gaan!

    Als je verlof eenmaal is ingegaan hebben ze zich helemaal niet meer met je te bemoeien. Ook hoef je je leidinggevende echt niet te laten langskomen hoor! Ik zou wel melden dat het nu heel slecht met je gaat. Beter nog laat je dit doen door je partner. Hoe denkt hij hier eigenlijk over?
     
  14. Jolina

    Jolina Niet meer actief

    Is het nu geen zaak van het UWV?
     
  15. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Bah bah bah wat zegt de arbo arts hierover?

    Heel veel sterkte meis!
     
  16. Clivia

    Clivia Bekend lid

    12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Jouw werkgever mag zichzelf wel voor zijn kop slaan!! (en anders wil ik het wel doen)
    Jij zit nu aan zware pillen vanwege dat gestalk en gedreig :(
    In- en intriest dit!
    Ongelooflijk!!

    Ik zou via de arbo proberen te eisen dat hij je met rust laat! Zo ontspan je nog voor geen meter. Laat alle contact via de arbo gaan :(

    Dit kan toch niet waar zijn :S
     
  17. Floddertje123

    Floddertje123 Bekend lid

    12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Wat erg dat je dit moet meemaken zeg, die is echt zijn verstand kwijt :(.

    Is het misschien een optie om je man te laten bellen om te zeggen dat je hier op dit moment geen behoefte aan hebt? Het klinkt misschien heel kinderachtig en het zou bij mijzelf ook mijn eerste keuze niet zijn maar als het voor jou echt te moeilijk is dan zou dit wellicht kunnen helpen?
     
  18. TanteTrien

    TanteTrien Niet meer actief

    Ik lees net je begin post, en moet even mn kaak van de vloer oprapen, een moment...


    Ja ik heb hem..


    Hoe durft je baas van jou te verwachten je zwangerschap aftebreken is hij niet helemaal 100 daar boven:x
    En dan ook nog een verklaring willen laten ondertekenen terwijl je op voorhand al niet kan weten hoe je zwangerschap verloopt...

    En nu, nu zit jij thuis met harde buiken en een zooitje pillen die je niet had hoeven te slikken als er dit soort dingen niet van jou verwacht waren, tegen een psychose aan en met slaappillen wat denk die werkgever van jou wel niet, wat een #%$*@&%# uuhhhgghh!!!
    Wat denk je dat die pillen en stress met je kindje doen,en ook met jou

    Nou ik wil je in elk geval heeeel veel sterkte wensen en let goed op jezelf denk aan jezelf denk aan je kindje geniet van je zwangerschap zover je dat kan, en het aller belangrijkste geniet straks heeel veel van je kindje als je bevallen bent!!!!


    Knufff xx
     
  19. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Is er geen commissie of iets dergelijks waar je naar toe kunt stappen? Die baas van je verdiend hiervoor een behoorlijke berisping!
    Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt en die iets voor je kunnen doen?
    Maar dit kan zo niet langer en je hebt een behoorlijk geschil met hem. Op deze manier, met alles wat ie gezegd en gedaan heeft, helpt ie je de vernieling in.
     
  20. Clivia

    Clivia Bekend lid

    12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ik bedacht me gisternacht ineens dat je misschien contact moet proberen te zoeken met je ex-collega, die door hem is weggepest!

    Samen sta je al veel sterker. Ik zou zelfs overwegen om een zaak tegen hem te beginnen. Jouw woord tegen het zijne is vaak lastig, maar als de excollega mee wil werken sta je al veel sterker!

    Deze man moet echt flink op zijn plaats gezet worden.
     

Deel Deze Pagina