ik ben bijna ruim 4 jaar bij thuiszorg in Breda. met een 0-uren contrackt! (wat ik al niet normaal vindt.want zogenaamt kunnen ze me geen andere aanbieden) nu is het zo dat ik veel last heb van me bekken en me onderrug wat me huisarts weet!! ma hij vindt dat ik me werk moet vertellen dat ik zwanger ben! en dat ik het toch even rustiger aan moet gaan doen! mijn 0-uren contrackt loop of in noverber! me mijn planner is niet me beste vriendin! kunnen ze me er zomaar uit gooie als ik dat vertel??? want maak me toch stiekum zorgen!! vriendelijke groeten : gimena
Zwangerschap kan nooit een reden zijn voor ontslag. Het kan wel een reden zijn om je contract niet te verlengen helaas. Alleen vindt ik persoonlijk wel dat je gezondheid en dat van je kindje nu voorop staat. Als je nu al zo erg last hebt van je bekken en rug moet je dat gewoon vertellen. Succes!
Hej! Ik zit met hetzelfde als jou.. ik werk ook bij de thuiszorg met een nul uren contract . gelukkig doe ik dit zowiezo tot de zomer en niet langer dus ik ben niet bang om eruit gekickt te worden. Toevallig heb ik vorige week een mailtje naar mijn 'manager' gestuurd met dat ik ook last van mijn rug heb en minder wil werken.. Was geen probleem dus dat scheeld alweer. Heb niet heel veel verstand van contracten maar ik denk wel dat ze jou er uit kunnen gooien als ze dat willen. Iig niet verlengen in november! Ik hoop voor je dat ze dit niet doen, en je er gewoon verder kan werken.. Succes!! En sorry dat ik je niet gerust kan stellen, eigenlijk heb je gewoon niks aan mijn reactie, maar toch! Liefs leonie
wat ik weer heb gehoordt is dat ze je wel mogen onslaan. met een 0-uren contrackt. omdat je geen vaste uren het dus ook geen vaste aanstelling. Klopt dat???
Zit er een minimaal aantal uren per maand of zo nog aan, want anders kunnen ze je ook 0 uren laten werken. In principe hetzelfde als geen werk hebben dus...
ze kunnen met een 0 uren contract wel zeggen dat ze geen werk voor je hebben. Dat is echt het rotte van een 0 uren contract. Ontslaan mag zeker niet. Lastige situatie, maar ook ik vind dat je echt om jezelf moet denken en om je kindje.
Ik heb ook een 0-uren contract gehad bij een zorguitzendbureau maar wel voor onbepaalde tijd. Heb jij dat ook of heb je een jaar contract? Lijkt me niet overigens als je er al 4 jaar werkt. Als het goed is moet ook in je contract staan hoe het zit met ontslaan en ik zou even op internet zoeken misschien dat je daar wat kan vinden. Ik zou gewoon sowieso nu zeggen dat je rugklachten hebt en dat je voorlopig even minder wilt werken. Je kan ook gewoon minder diensten aannemen dat recht heb je aangezien je een 0-uren contract hebt. Voor de rest kan ik je niet echt helpen sorry, Suc6! Ps en gefeliciteerd met je zwangerschap
normaal gesproken mag een 0 uren contract maar 1x worden aangeboden, en als je 3 maanden ongeveer dezelfde uren werkt heb je recht op die uren op je contract. ik zou even nakijken of daar in je cao een uitzondering voor is gemaakt. en ik heb ook een 0 uren contract en heb in mijn proeftijd verteld dat ik zwanger ben. was geen enkel probleem en mijn contract wordt waarschijnlijk wel verlengd. er werd ook heel expliciet aangegeven dat ze alleen niet verlengen als ze ontevreden zijn over mijn werk. dus het kan ook goed lopen!
Een werkgever heeft er ook niet zo heel veel aan om je te ontslaan, tenzij ze je willen vervangen voor een ander. De uitkering krijgen ze vergoed van het UWV dus je kost ze niets tijdens je verlof. En aangezien je een 0-uren contract hebt, hebben ze in principe 0 fte om aan te vullen. Maar als je veel ziek bent nu, dan kost je ze wel geld en dan heb je kans dat inderdaad je contract niet wordt verlengd.
de hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt bepaald adhv wat je in de 4 weken voorafgaand aan je verlof hebt verdiend. dus ik ga zoveel mogelijk werken in die 4 weken
Ja precies, maar het UWV betaalt dat, dus onafhankelijk van het aantal uren dat je werkt, kost je je werkgever tijdens je verlof niets, zo bedoel ik het