werkgeversverklaring bij invalscontract, kan dat?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by jufkrisje, May 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    #1 jufkrisje, May 29, 2010
    Last edited by a moderator: May 29, 2010
    duidelijk onderwerp lijkt me.

Ik werk op dit moment op invalsbasis. Weet wel dat ik volgend jaar aan de slag zou kunnen en gewoon voldoende inkomen zou hebben op maand basis. Maar ik heb geen vast contract.

Krijg je dan van je huidige werkgever (met een contract met eind datum) wel een werkgeversverklaring?

groeten kris

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    een werkgeversverklaring kan je altijd krijgen. Maar daar zal wel op staan dat je een invalscontract hebt.
    Als je hem nodig hebt voor hypotheek/lening dan is het aan de bank om te bepalen of ze je met zo een contract een lening verstrekken.

3. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    dan kan je een intentieverklaring krijgen. Daarin staat dat ze de intentie hebben je een contract aan te bieden. Voor een hypotheek is het voldoende om een intentieverklaring te hebben mits je het huis koopt met iemand die wel een vast contract heeft

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik werk met hypotheken en niet alle banken gaan meer akkoord met een intentieverklaring helaas...

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    intentieverklaring wil niet altijd een akkoord geven voor de bank. de werkgever zegt enkel dat hij de intentie heeft je aan te nemen maar hoeft dit dus zeker niet te doen. heb dat 2 weken terug nog ervaren met een collega van mijn vriend die nu dus met een hypotheek zit en verbouwinghypotheek (2mnd terug afgesloten met intentieverklaring) en vanaf volgende week op straat staat.

een werkgeversverklaring zijn ze verplicht om te geven als je er omvraagt maar daar zal weinig informatie opstaan omdat je dus geen vastinkomen hebt. dit geeft een probleem als je dit wil gebruiken voor een hypotheek.

6. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    oh dan is dat veranderd. Wij hebben het wel zo gedaan, 1 intentieverklaring en 1 werkgeversverklaring/vast contract. Is iets van 2 jaar geleden, maarja tijden veranderen.......

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat 2 jaar geleden ook nog zo gedaan, een half jaar later lukte dat bij mij neef al niet meer. Met de huidige situatie in de economie is het steeds lastiger om een huis te kopen als e niet allebei een vast contract hebt volgens mij...

Share This Page