werking Avent fles met 1-2-3 speen (3 standen speen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bezorgdepapa, 20 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgdepapa

15 mrt 2007
    26
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. Misschien een hele domme vraag maar hoe werkt die 3 standen speen. Is het zo dat het nummer dat boven staat als je aan het voeden bent, het nummer is van de grote van het gaatje?

Wie helpt mij onze klein aan lekkere voeding te helpen.

Alvast bedankt!

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Het cijfer dat onder de neus zit, is de "grootte" van het gat. Dus 1 is de kleinste stand en 3 de grootste.

Succes!

3. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb die speen ook sinds gisteren, maar ik vind hem veeeeel te snel gaan. Ik heb hem zelf ook geprobeerd en het maakte echt niet veel uit of ik hem op standje 1 of 3 had staan. Ik begin nu vaak met (het gewone)speentje nummer 2 en doe voor het laatste beetje de 123 speen erin. Dan krijgt Thijs hetb laatste beetje er ook goed uit, de melk is op het laatst een beetje dik omdat er Nutriton in zit

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het is idd het nummertje wat onder het neusje staat. Stond hier niet op de verpakking. Lekker handig dus.. not! Vind het helemaal niks zo'n speen. Had eerst een gewone en die kon je gewoon in het mondje doen. Hoefde je nergens op te letten bijv. als je in het schemerlicht 's morgens eten gaf of het eten wilde stimuleren door even de speen te draaien.
    Ben overgestapt op advies van het CB, want de voeding duurde minimaal een half uur op zijn snelst, gemiddeld 45 min. en soms wel een uur. Da's echt te lang leek mij. Aangezien mijn zoontje pas 8 weken is, mag hij eigenlijk niet een gewone speen vanaf 3 maanden. Maar het gaat niet sneller met gaatje 2 en gaatje 3 is echt voor pap. Dus tsja... en ik vind het maar een onding. Ik denk dat ik toch maar op die normale vanaf 3 maanden overstap. Wat vinden jullie? Een keer proberen kan zowiezo geen kwaad lijkt me.
    Hij drinkt uit zichzelf rustig, verslikt zich nooit en neemt zelf pauzes tussendoor. Dan zou dat moeten kunnen toch?

5. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Je kan het altijd proberen toch? Inge was in het begin zo versufd, was te veel afgevallen en had niet de kracht om goed te drinken. Zij kreeg toen borstvoeding met een 3 standen speen op standje 3. En in het begin zelfs met een speen vanaf 4 maanden. Dan hoefde ze geen moeite te doen. En dit op aanraden van de verloskundige, want anders dronk ze niet goed en zo kregen we er al amper wat in in het begin. Gelukkig ging het toen snel beter en sterkte ze aan waardoor we snel de speen terug konden draaien naar stand 1. Maar ik zou zeggen gewoon een keer rustig proberen, dan merk je vanzelf of het werkt. Wel goed opletten op verslikken en of hij niet te veel lucht binnenkrijgt en dus meer moet boeren en meer krampjes krijgt, want dat kan ook.

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Je merkt het inderdaad snel genoeg.

Rick kan er niet mee overweg (ja als er dan dikke pap in zijn fles zit, en dan op stand 1 of 2)....van begin af aan niet. Hij drinkt nog steeds uit een speen met 1 gaatje (vanaf dag 1) en dat gaat het beste....en dan heeft hij zijn fles in 15 min. leeg, dus da's keurig.!

7. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik heb hier ook problemen met de 123speen van Avent. Sam krijgt sinds kort rijstepap in zijn fles voor de nacht. Dus heb ik die speen gekocht omdat het anders er niet door kan en ik heb Aventflessen. Het gaat hem alleen veeeeeel te hard, zelfs op de kleinste stand. Hij verslikt zich steeds en nu na een paar dagen verzet hij zich vreselijk zodra hij door heeft in welk tempo het gaat. Hij drinkt zelf overdag zijn melk nog met de speen voor een maand oud. De speen van 3 maanden gaat hem ook veel te hard. Wat is jullie ervaring met papspenen? Weet iemand welke de kleinste openening heeft waardoor de pap nog wel gaat? Dit is namelijk drama!

Ik zal dit ook even plaatsen als een nieuw onderwerp. Misschien dat iemand een idee heeft?

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Voor de laatste fles met nutrix erin gebruik ik een smalle kromme Difrax fles met een kers-speen maat M. Dit gaat perfect. Misschien dat je dat eens kunt proberen. (ik heb alle andere mogelijke varianten ook geprobeerd en deze bevalt mij het beste; naast mijn avent flessen)

Deel Deze Pagina