Hoi, Jorrit heeft gister zijn eerste prikjes gehad en is vandaag echt niet zichzelf. Hij is heel erg moe ( maar vecht zoals gewoonlijk tegen de slaap ), hij ziet zo wit als een krijtje, en is meer huilerig dan normaal. Gister avond was zijn temp 38 graden en later weer 37. Nu was hij 36,7. Hoe reageerde jullie baby's op de eerste prikjes? ( ik weet dat het voor een goed doel is, maar mijn mama gevoelens spelen wel erg op vandaag hoor ). Groetjes MB2005.
selam bij de eerste 2 prikjes had tamer koorts met niet echt huilerig of want dan ook. Met de 3e prik had hij helemaal nergens last van.
hoi youame was ook heel moe ze sliep eigenlijk 15 min na de prikken al en we moesten haar wakker maken voor de fles en sliep gelijk weer verder en ze heeft eigenlijk een beetje verhoging gehad maar was ook nie veel
De 1e keer heeft Lynn heel erg gekrijst 's avonds. Heb haar een zetpilletje gegeven en toen is ze lekker gaan slapen. Bij alle keren was Lynn meer moe en sliep ze ook meer (hoera ) Ook heeft ze elke keer verhoging gehad.
Steven heeft toen de hele dag z'n beetje, en de hele nacht geslapen. Geen koorts gelukkig, de prikken erna was hij huilerig, ik doe hem meteen in bad met z'n beentjes. Evt zetpil, maar deze mag je pas vanaf 3 mnd geven.
Wessel had er gelukkig niet heel veel last van,hij heeft gewoon zoals altijd veel gelachen. Hij heeft wel meer geslapen dan anders maar voor de rest was hij zichzelf.
Teun heeft bij beide prikken daarna alleen maar geslapen, geen verhoging niets alleen maar slaap en de volgende dag was er niets meer aan de hand
Zetpillen mag je i.p al vanaf de eerste dag direct na de geboorte geven alleen wel een aangepaste dosis. Bij de apotheek hebben ze zetpillen van 30 en 60 mg. Dus mocht het echt nodig zijn.... Mijn oudste heeft van de eerste prik best veel last gehad. ook inwit, Schreeuwen aan één stuk door en koorts. Volgende prikken nergens last van. Mijn jongste heeft geen last gehad van de prikken. Kwebbel
Sibel had verhoging, 's avonds zelfs koorts en heeft echt liggen krijsen van de pijn. Ik heb toen een halve zetpil gezet en later nog 1. Bij de volgende spuiten ben ik bij het opkomen van de koorts al gestart met een zetpil. Dat bespaarde de pijn.
geen verhoging, maar wel anders dan normaal. normaal slaapt die veel en nu was die veel wakker en huileriger. maar het duurde maar 1 dag.
Emme is na de 1e en de 2e prikken heel huilerig geweest. Ik heb haar een zetpilletje gegeven; 60 mg mag ook al onder de 3 maanden.
Inge was iets hangeriger en had iets meer krampjes die dag (misschien toeval) verder nergens last van. Tweede keer eigenlijk nergens last van gehad.
Welke zetpilletjes gebruiken jullie dan? Ik heb zoiets nog niet in huis, en Bob moet a.s. donderdag zijn 1e prikjes halen. Dus dan maar beter alvast voorbereid...
Hoi, Wat een verschil in reactie zeg, haha. Jorrit is vandaag weer zichzelf, gelukkig. Ook heeft hij weer kleur op zijn gezichtje. Zetpillen mag je in de lengte halveren is mij verteld. Groetjes MB2005.
Yanisa heeft met het prikken zelf nog nooit gehuild en ze is er ook nog nooit ziek van geweest.. ze is nu 18 maanden.. Ik zie er altijd erg tegenop maar die kleine geeft geen kick haha