Dag dames, Wij gaan voor een 3e kindje. In augustus heb ik mijn laatste pil genomen en 15 augustus was ik ongesteld. En op 19 september heb ik mijn volgende menstruatie gekregen. Toen ik de pil nam, was mijn cyclus gewoon 29/30 dagen. Ik heb wel ovulatie testen gekocht, maar heb ze nog nooit gebruikt. Vanaf nu ga ik ze wel gebruiken. Maar wanneer ben ik eigenlijk vruchtbaar en is mijn eisprong? Gr nazli
Hallo Ikzelf ben geen ervaringsdeskundige als het gaat over ovulatietesten, ik heb er net ook besteld voor mezelf. Maar op het forum hebben andere meiden me erg veel informatie gegeven waar ik erg dankbaar voor ben (anders moet je daar ook eens gaan kijken, staat onder 'ovulatie en zwangerschapstesten', heb al heel veel interessante informatie gekregen). Als je net gestopt bent met de pil, denk ik dat je er niet meteen kan van uitgaan dat je een regelmatige cyclus zal hebben... Normaal gezien vind je eisprong 14 dagen voor je menstruatie plaats. En dat is net het lastige eraan. Je kan pas achteraf berekenen wanneer je eisprong nu net was Of als je een heel regelmatige cyclus hebt kan je het ook berekenen natuurlijk. Enkele dagen voor de eisprong en op de dag van de eisprong zelf ben je vruchtbaar (wanneer je eitje gesprongen is, ben je nog 24u vruchtbaar). Heel veel succes!!!
Als je zo recent pas gestopt bent met de pil dan zul je eerst gaan ontpillen, dit kan 6 maanden duren gemiddeld en ik had zelfs de pech dat dat 9 maanden duurde. Ik heb helaas nooit meer een regelmatige cyclus gekregen en begon altijd op de 11de dag na de 1ste dag van de menstruatie met de ovulatietesten en dan doorgaan totdat je een knaller hebt, dat kan de 14de dag zijn maar net zo goed pas de 30ste dag in het begin. Succes!
Je hebt geen cyclus tijdens de pil; dat telt niet. Officieel is bij een regelmatige cyclus van 28 dgn, de eisprong op dag 14 dus moet je dag 12, 13 en 14 klussen. Bijna niemand is zo regelmatig, dus test na dag 8 (start menstruatie = dag 1). Wel moet je nog ontpillen en je cyclus kan daar manden door in de war zijn.
Vandaag is de 9e dag. Vanaf maandag zal ik testen en dan zie ik verder wel. Ontpillen duurde bij de 1e 7 mnd en bij de 2e 2 mnd.