Gisterochtend ben ik begonnen met emesafene (zetpillen). Gebruik er op dit moment 3 per dag. Tot toe voel ik nog net zo beroerd als zaterdag, toen het begon. Ik heb gelezen dat je voor emesafene een spiegel moet opbouwen voor optimaal effect.Hoe lang duurt dit? Moet ik dan rekening houden met een paar dagen? Ben nu voor de derde x zwanger en de misselijkheid begint per zwangerschap eerder en gaat langer Door. Bij de jongste was dit van week 6-30. Hoewel na de 20 weken iets minder dan daarvoor. Maar ik merkt ik zo bang ben dat het nog veel erger gaat worden. Ben er continu mee bezig terwijl ik dat helemaal niet wil. En dus pas 5 weken zwanger!
Je moet inderdaad een spiegel opbouwen en de zetpillen dus met regelmaat inbrengen. Maar Emesafene werkt niet bij iedereen even goed. Als het niet goed helpt, kun je je huisarts beter om wat anders vragen. Primperan zetpillen bijvoorbeeld. Die willen vaak beter helpen dan Emesafene.
Dankje voor je antwoord. Nog even aankijken dus. Neem ze al wel op vaste tijden. Primperan heb ik eerder gehad. Daar kan ik helaas niet tegen. Zijn er nog andere opties of is dat het?
Wacht even een paar dagen af, probeer wel te blijven eten/drinken anders kom je in zo'n spiraal terecht met bijvoorbeeld uitdroging als gevolg. Neem eens een kijkje op Welkom bij Stichting ZEHG - Stichting ZEHG Hier staat wel een kopje met medicatie die je kunt gebruiken bij niet normale zwangerschapsmisselijkheid.
Bij mij werkt het wel goed, al blijft de misselijkheid wel. het braken stopt voor groot gedeelte hier. Er zijn meer middelen, zoals metoclopramide, Zofran word soms gegeven en Haldol kan ook nog helpen. Maar die laatste 2 middelen zijn wel heftige middelen. Hou je nog wel wat binnen of braak je alles uit?
Je moet geen spiegel opbouwen. Ik gebruik ze als ik echt heel beroerd ben anders niet. En ook dan doen ze hun werk. Masr gebruik ze xo min mogelijk.
Ja ik hou nog redelijk wat binnen. Vorige keren ook. Wel vaak overgeven of alleen kokhalzen maar meestal niet hele maaltijden. Wel 24u per dag erg misselijk dus. Maar ik ga het sowieso nog wel even afwachten hoor
Gelukkig houd je wat binnen... vreselijk he die misselijkheid? Zelfs nu ik minder tot niet overgeef kan ik nog niet functioneren door die misselijkheid..
Ik ben ook voor de derde keer zo ziek. Had ook een topic geopend om andere moeders te vinden, maar daar werd niet in gereageerd. Ik slik nu zofran omdat emesafene niet werkte bij mij. Het is verschrikkelijk zo misselijk zijn.
Ik vind het inderdaad ook heel vervelend. Heb ook het idee dat ik er deze keer minder goed mee om kan gaan. Misschien doordat ik weet wat er gaat komen. Ben erg bang dat het nog veel erger wordt omdat ik nog maar net zwanger ben. Bepaalt je hele dag hé?
Oh zo herkenbaar. Helaas. Hesinds 1,5 week ook emesafene. Werkte ook pas na een dag of drie naar mijn idee. Heb sindsdien al een paar dage. Gehad dat de misselijkheid goed te doen was. Enkel heb ik dat ik dan 's avonds laat ineens moet kokhalzen en/of overgeven, opeens uit het niets. Maar ik krijg nu in ieder geval weer wat eten binnen. Maar kan helaas niet functioneren zoals het moet (werken lukt niet), en ik kijk echt uit naar het moment dat het minder wordt. Overigens had ik eerst metocloperamide en dat werkte totaal niet. Dus denk dat het idd soms even kijken is naar wat goed werkt. Vooral aangeven bij je dokter of ziekenhuis. Hopelijk wordt het bij jou gauw minder!
Ik moet overigens ook ongeveer elk uur wat (kleins) eten en 's nachts elke drie uur. Anders gaat het alsnog mis, ondanks de emesafene en het feit dat ik me redelijk voelde.
Dat steeds eten herken ik. Merk ook dat vet eten hier het beste valt op de een of andere vreemde manier. Ik ben afgebouwd met de Emesafene. ..zat op 3 op een dag en had het gevoel dat ik daar meer misselijk van was. Nu neem ik savonds voor naar bed gaan 1 en dan halverwege de ochtend. Voel me veel beter...vreemd!!
Hoezo geen spiegel? Dat werd mij tijdens de HG (extreme zwangerschapsmisselijkheid) bij Finley juist aangeraden door mijn gynaecoloog/fertiliteitsarts! En hij had gelijk. Toen werkte het prima. Ik zou je willen adviseren om ook eens te gaan Googlen op dit middel. Er wordt wel degelijk aangeraden om een spiegel op te bouwen met dit middel anders werkt het sowieso niet tot nauwelijks. emefasene spiegel opbouwen - Google zoeken